Huutiksen palautteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttanut

Vieras
Laitatteko herkästi neutraalia tai negaa palautetta?
Millaisissa tapauksissa teette niin?

Nuo on minusta niin hankalia asioita esim. että minkä kuntosia vaatteet ovat. Tämä on syy miksi olen itse ollut nahkea laittamaan myyntiin vaatteita, koska kirppiksellä näkee heti minkä laatunen tavara on mut huutiksessa esim kuva ei kerro kaikkea. Ihmisillä on niin erilaiset käsitykset siitä mikä on hyvässä/käyttökelposessa/huonossa kunnossa.
Olen pariin otteeseen huutanut vaatepakettia ja olen ollut todella tyytyväinen ja mielestäni kuvaukset vaatteiden laadusta ovat olleet pikemminkin varovaisia. Nyt taisin kuitenkin törmätä sellaiseen, jolla on aika ruusuinen tapa kuvata vaatteiden laatua. Tai ainakin vaatimustaso heikompi kuin minulla.
En ole kovin tarkka, eikä mielestäni käytetyn vaatteen voi olettaa olevan uuden veroinen. Kuitenkin jos puhutaan hyväkuntoisesta en oleta että vaate olisi pahasti täynä pesunukkaa tai olisi haalistumista.
Kuvassa ei tosiaan saa aina tarkkaa käsitystä ja sitten kun se mistä myyjä puhuu varsin hyväkuntoisena onkin omasta mielestä tosi kulahtanutta. Ekaa kertaa taitaa käydä niin että kaikkia vaatteita en ota edes käyttöön, vaan menevät suoraan pois laitettaviin. :(

Aika ikävä mieli ja en ole tosiaan kovin herkkä valittamaan ja siksi nytkin täällä pähkäilen sen sijaan et olisin jo reklamoimassa tms.

Mä oon niin huono tällassa valittamisessa! Mua nolottaa valittaa asiasta.
En halua riidellä enkä mitenkään agressiiviseen sävyyn lähestyä, mitenhän vois silleen asialliseen neutraaliin sävyyn sanoa mailissa asiasta keksiskö joku tai kokemuksia?
Kuitenkin mua harmittaa myös tuo kun olin ajatellu et siinä on toppavaatetta ensitalveksi ja siksi huusin senkin verran siitä paketista, jos olisin tienny kunnon niin olisin jättäny jo alemman summan kohdalla huutamisen sikseen.

itse olen huutanut melkein kaikki vauvan vaatteet huutonetistä. kertakaan ei ole tarvinnut negatiivistä tai neutraalia palautetta antaa, koska vaatteet on ollunna hyvä kuntoisia tai tyydyttäviä. eli itselleni ei ole sattunut mitää "kauhistusta".
kerran huusin varta vasten vaatteen, jossa oli potkarien kärjet rikki, myyjä itse ilmoituksessa mainitsi että kärjet potkareissa tosi huonossa kunnossa, muuten siisiti. suunnittlein jo etukäteen että teen niita ns. avokärkiset potkarit, kun potkari saapui, olikin kärpissä pienet sauma repeutymät. eli neulaa ja lankaa ja sauma kiinni, potkarit olivat taas ehjät.
kävin paikallisessa kirpparissa ensin kattomassa vauvalle vaatteita, ne olivat todella huonossa kunnossa.

Mä huusin hiljattain hyväkuntoiseksi kuvaillun vaatteen. Sisäsaumaa oli kuitenkin paikattu, eikä edes kovin siististi. Tästä ei ollut mitään mainintaa kuvauksessa ja annoin siksi neutraalin palautteen. Käytössä tämä "vika" ei haittaa mitään, mut jos myyjä vakuuttaa tuotteen olevan hyväkuntoinen, niin mielestäni epäsiististi korjattu, ratkennut sauma ei ole sitä. Myyjä taisi vetää herneet nenään palautteestani, koska itse en saanut ollenkaan palautetta. Ajattelin, että ehkä myyjä on jatkossa tarkempi myymiensä tuotteiden kanssa, kun saa välillä neutraalin palautteen.

Oletteko valittaneet ostamistanne vaatteista suoraan myyjälle, vai laittaneet vaan negaa/neutraalia palautetta?
Mua vaan kiinnostas tietää, että onko siitä ollu mitään hyötyä laittaa vaikka mailia tai onko siitä seurannu vaan esim haukut myyjältä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oletteko valittaneet ostamistanne vaatteista suoraan myyjälle, vai laittaneet vaan negaa/neutraalia palautetta?
Mua vaan kiinnostas tietää, että onko siitä ollu mitään hyötyä laittaa vaikka mailia tai onko siitä seurannu vaan esim haukut myyjältä?

Kyllä kannattaa pistää eka mailia. Jos vaan laitat suoraan palautteen, et anna myyjälle mahdollisuutta korjata tilannetta.

Kuinka tarkkaan vaatteet oli kuvailtu kuvauksessa?

Itselleni hyväkuntoinen vaate = ei tahroja/reikiä/harmaantumista, korkeintaan kevyttä pintanukkaa (=ei niitä hirveitä nukkapalleroita), ei sauman kiertoa / muotonsa menettänyt tai muutoinkaan kulahtanut.

Voithan mainita ystävällisesti, että kuvauksen perusteella odotit parempikuntoisia vaatteita, vaikka käytetty on aina käytetty, niin ei sentäs mitään lumppuja pitäisi myydä.

Mä laitoin suoraan neutraalin palautteen. Kiitin niistä asioista, mitkä toimi hyvin eli nopea toimitus tms ja laitoin, että muuten hyväkuntoinen ja siisti, mutta neutraali palaute, koska korjatusta saumasta ei ollut mainintaa. Negaa en ehkä ihan suoraan antaisi ja neutraalissakin palautteessa yritän aina keksiä myös jotain positiivista ja perustella miksi neutraali, eikä hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja mukamas hyväkuntoinen:

Mä laitoin suoraan neutraalin palautteen. Kiitin niistä asioista, mitkä toimi hyvin eli nopea toimitus tms ja laitoin, että muuten hyväkuntoinen ja siisti, mutta neutraali palaute, koska korjatusta saumasta ei ollut mainintaa. Negaa en ehkä ihan suoraan antaisi ja neutraalissakin palautteessa yritän aina keksiä myös jotain positiivista ja perustella miksi neutraali, eikä hyvä.

No mutta, entäs jos myyjä ei ollut itse edes tätä huomannut? Vaikka oli ostanut tuotteen käytettynä tms. Eikö olisi ollut reilumpaa eka ottaa maililla yhteyttä.

Ennen minkäänväristä palautetta kannattaa ensin olla yhteydessä myyjään ja yrittää sopia!

Nettihuudossa, joka muutoin on mun mielestä tosi rasittava ja sisäänpäinlämpiävä enkä ole pitkään aikaan käyttänyt, on tosi hyvät ohjeet palautteen värille!

http://www.nettihuuto.com/ohje.php#palaute

Itse antaisin negaa vain jos kaupanteossa olisi jotain häikkää tai huutamani tuote olisi esim. rikki tai huomattavasti huonompikuntoinen mitä myyjän kuvaus antaisi ymmärtää.

Eli ap:n kohdalla antaisin tod.näk. neutraalin ja selittäisin että vaatteet eivät olleet niin hyväkuntoisia kuin odotit/myyjä oli kuvannut.

Alkuperäinen kirjoittaja viera:

No mutta, entäs jos myyjä ei ollut itse edes tätä huomannut? Vaikka oli ostanut tuotteen käytettynä tms. Eikö olisi ollut reilumpaa eka ottaa maililla yhteyttä.

Jos vaikka jatkossa olis tarkempi kuvauksiensa kanssa. Tolla periaatteella voisi myydä reikäisiä ja tahraisia vaatteita ja sanoa oho en huomannut. Itse olen jokaisen myymäni tuotteen syynännyt hyvin tarkkaan ja kuvaillut sen mukaan. Eikä neutraali ole automaattisesti yhtä kuin huono. Palautteessani oli myös positiivista siltä osin kun olin kauppaan tyytyväinen.

Jos vaikka jatkossa olis tarkempi kuvauksiensa kanssa. Tolla periaatteella voisi myydä reikäisiä ja tahraisia vaatteita ja sanoa oho en huomannut. Itse olen jokaisen myymäni tuotteen syynännyt hyvin tarkkaan ja kuvaillut sen mukaan. Eikä neutraali ole automaattisesti yhtä kuin huono. Palautteessani oli myös positiivista siltä osin kun olin kauppaan tyytyväinen.

Tolla periaatteella et siis ole valmis antamaan anteeksi mahdollisesti aivan inhimillisiä erehdyksiä??

Itse en tee kauppaa huutiksessa ryppy otsalla. Tommosessa tapauksessa ottaisin yhteyttä myyjään, uskoisin että asian voisi sopia. Ja kyllä, minä katson omat myytävät tuotteeni tosi tarkkaan, mutta en voi silti mennä 100% takuuseen etteikö jotain joskus menisi ohi silmieni.

Mä sain aikoinaan melkoiset haukut täällä palstalla tästä, mutta kerron kuitenkin uudestaan. Mä olen antanut neutraalin, jos kaikki kaupankäynnissä sujui niinkuin oletti sujuvankin. Eli normaalisti. Positiivista olen antanut, jos kaupankäynti sujui odotettua paremmin. Negaa antaisin, jos kaupankäynti sujuisi odotettua huonommin.

Mutta en tosiaan huutonetistä ostettuani tiennyt, että neutraali = huono.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tolla periaatteella et siis ole valmis antamaan anteeksi mahdollisesti aivan inhimillisiä erehdyksiä??

Itse en tee kauppaa huutiksessa ryppy otsalla. Tommosessa tapauksessa ottaisin yhteyttä myyjään, uskoisin että asian voisi sopia. Ja kyllä, minä katson omat myytävät tuotteeni tosi tarkkaan, mutta en voi silti mennä 100% takuuseen etteikö jotain joskus menisi ohi silmieni.

No jos tätä juttua ei ole huomannut tuotetta tarkistaessa, niin aika sokea pitää olla tai sitten ei ole kunnolla tarkistanutkaan. Mä huomasin heti, kun tuotteen käteeni sain. Ja myyjähän siinä tekee kauppaa ryppy otsalla, jos joku neutraali palaute huutiksessa on elämää suurempi juttu. Taidat itse olla myyjä, joka myy mitä sattuu.

Minä olen antanut kaksi kertaa neutraalin palautteen lyhyen huutis-historiani aikana. Tällöin syynä on ollut että vaatteet kuvattu hyväkuntoisiksi, mutta todellisuudessa ovat MIELESTÄNI olleet todella pesunukkaisia ja jopa kuluneita / värjääntyneitä. Palaute kannattaa antaa totuudenmukaisesti jos ei haluaa vahinkoa kiertämään....

Vaatteita en ole koskaan ostellut, mutta muuta kylläkin, joskus saa positiivisesti yllättyä, toisinaan taas tulee vähän huonompaa kuin on odotellut. Negaa en ole laittanut kuin hupihuutajalle, joka ei vaivautunut edes ilmoittamaan, ettei aio maksaa, oli aika ajoin palautteiden mukaan tehnyt tätä muillekin. Silloin kun kaikki ei mene niinkuin pitäisi, kannattaa aina ottaa yhteyttä toiseen osapuoleen ystävälliseen sävyyn ja ilmoittaa, mikä on vikana. Olen antanut positiivista palautetta esim. kun ostamastani jutusta puuttui yksi juttu, ilmoitettuani siitä myyjälle tämä lähetti sen heti perässä tulemaan, ei jäänyt mitään pahaa makua suuhun noista kaupoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Totuus julki..:
Minä olen antanut kaksi kertaa neutraalin palautteen lyhyen huutis-historiani aikana. Tällöin syynä on ollut että vaatteet kuvattu hyväkuntoisiksi, mutta todellisuudessa ovat MIELESTÄNI olleet todella pesunukkaisia ja jopa kuluneita / värjääntyneitä. Palaute kannattaa antaa totuudenmukaisesti jos ei haluaa vahinkoa kiertämään....
Mä olisin antanut tossa tapauksessa negan.

Mä ottaisin ensin yhteyttä myyjään, mä laitan aina myyjänä viestiä kun oon postittanut ja pyydän ottamaan yhteyttä jos jostain syystä ostaja ei ole tyytyväinen kauppaan.

Kaikkein eniten mua ottaa päähän "kostonegat" joita onnex ei oo tullu kuin yksi.

Kävin välillä iltapalatouhuissa lasten kanssa ja olikín tullut lisää kommentteja vielä. Kaipailinkin vielä lisää kokemuksia asiasta.
Joo kait mun pitää kasata itteni, kun mua oikeesti harmittaa ja ne toppavaatteet jäävät kyllä meillä käyttämättä. Kyseessä oli siis yksi joka oli "pihakuntoinen" enkä siitä oikein suuria odottanutkaan. Toinen piti olla ykkösenä kahdella kauppareissuilla käytetty ja vielä ihan hyvä kuntoinen. Tämän perusteella odotin siis ihan kelpo tavaraa, kuvasta sai myös sen käsityksen. Kuitenkin oli ihan "ryhtinsä menettänyt" ja sellaienen vanuttuneen ja todella vanhan ja epäsiistin oloinen. En käsitä miten siinä kuvassa näytti niin paljon paremmalta!

Taidan siis laittaa varovaisen palautteen sille myyjälle niistä vaatteista.
Mua vaan ahdistaa lähtöön että jos on kovin ikävä suhtautuminen. Jos hän vaan esim sanoo et "minun mielestä vastaa kuvaustani" niin jaksaako alkaa enää muuta kuin sit laittaa neutraalin palautteen siitä et tuli väärä kuva vaatteiden kunnosta.
Ei kun kirjottaan mailia...

Yhteistyössä