Huutaminen ja ponnistusvaihe

  • Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis teillä jotka sanotte että ette tunne ponnistuskipua, niin puuttuuko teiltä tuntoaisti pillusta...?
Jaa-a, pahamennä sanomaan, mut kipua en oo tuntenut edes sääskenpiston verran ponnistusvaiheissa, enkä loppusupistuksissa kun puudutukset oon saanu, en tosin oo tuntenut navasta alaspäin yhtään mitään.
 
kitty
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
En huutanu kun ei ollu tarvetta huutaa. En tuntenu mitää muuta kun ponnistamisen tarpeen, niinku kakkahätä.
Mäkään en tuntenut kipua ollenkaan, enkä toisella kertaa ees ponnistustarvetta, ei oo tarvinnu huutaan kun ei oo tuntunut ponnistukset miltään =)
mä liityn kanssa tähän porukkaan..se oli synnytyksen paras vaihe kun pääsi ponnistamaan
 
pimmi
Kyllä mä huusin molempien synnytysten ponnistusvaiheessa ku kummallakaan kerralla ei ollu oikein minkäänlaista kivunlievitystä... Ensimmäisessä synnytyksessä huusin ja vaikeroin sen takia ku voimat loppu (tunnin ponnistusvaihe) ja lopussa huusin ku kävi niin hiivatin kipeää kun kiskoivat vauvan ulos imukupilla...
Toisessa synnytyksessä ponnistusvaihe oli paljon lyhyempi mutta oli pakko karjasta pari kertaa että sain "tsempattua" itteni ponnistaan sen pään ulos ku tuntu niin pahalta että teki mieli heittää hanskat tiskiin ja lähtä kotiin. Lopussa piti sitten ulvahtaa ku ei se vauvan ulostulo tunnu kovinkaan ruusuiselta...
Kätilö motkotti molemmilla kerroilla että suu kiinni ja keskity ponnistamiseen mutta luulen etten ois saanu mitään aikaseksi ilman niitä karjumisia :D
 
mulle sanoi kätilö: ÄLÄ HUUDA !!!siis se huuti mulle näin... mä olin ett vai niin.. sit olin hiljaa loppu ajan suunnilleen...ja mä vihasin sitä naista...aattelin sitten että en synnytäkkään... mulle oli sanottu: "jos siltä tuntuu niin huuda" !!!! Jos se helpottaa olotilaa..aika ristiriitaisia kätilöt..mutta jos se huuto sitten vie voimia loppuvaiheesta...
 
huusin ja valitin.kuin alushousut jalassa ja ne tuikattu tuleen.kätilö paino sormia persreikää vasten ja se sekoitti täysin ponnistus suunnan.epiduraali vaikutti silloin vainsen verran että pyllylihakset oli kuulemma rennot. ponnistus asennon haku oli vaikeaa kun oksitooni tippa tykitti täysillä ja yli koska omia supistuksia ei koko synnytyksessä ollut. käynnistettiin ja oli raakaa. mies ihmetteli miksi nyt niin kamalaa .no tokalla oli ihan omat supistukset nyt kaikki oli keinotekoista. olin shokissa synnytyksen jälkeen.itkin vaan. mitään hallintaa en supistuuksiin saanutvaikka kokemusta oli edellisistä.ei ikinä enään käynnistettyä. |O
 

Yhteistyössä