Minä en päättänyt etukäteen mitään, mutta kätilön neuvot kuulosti järkeviltä eivätkä olleet mahdottomia noudattaa siinä tilanteessa. Sattuihan se melko tavalla, ja kestikin 1 h 20 min, mutta ihmeen äkkiä se aika siinä touhussa kului... ei ehtinyt turhautua.Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:Mulla on jokanen (3) menny erilailla. Olin päättäny muka valmiiks että ikinä en huuda.
Noh,esikoinen synty parilla vinkasulla. Toinen synty niin että huusin viimiset puoli tuntia,lähti järki totaalisesti. Kolmas synty muutamalla ähistyksellä ponnistaessa.
Kyllä se taitaa luonteesta ja synnytyksen kulusta olla kiinni. Jos pitää esim tunti ponnistaa niin kyllä siinä saattaa muutama kiljasu päästä,jos ei muuta niin turhautumisesta!!? =)
Todellakin sattui!!!Supistukset, pään tulo ja kaikki.Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Mua on aina kiinnostanut että mikä teidät huutajat siinä tilanteessa laittaa huutamaan? Siis ihan ystävällisesti tätä kysyn. Sattuuko se niin paljon? Vai mitä? :ashamed:
Mä en oo kyllä huutanut, inahdin korkeintaan siinä vaiheessa kun se vauvan pää sukelsi pihalle. Kerkesinkö sitäkään, se kun tapahtuu niin nopeesti...?? No mutt joo, hiljainen olin kuin hiiri.
Sattuu aivan saatanasti se ponnistaminen. Muuten olen sitten ollut hiljaa avautumisvaiheen ajan, liiankin hiljaa kuuleman.Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Mua on aina kiinnostanut että mikä teidät huutajat siinä tilanteessa laittaa huutamaan? Siis ihan ystävällisesti tätä kysyn. Sattuuko se niin paljon? Vai mitä? :ashamed:
Mä en oo kyllä huutanut, inahdin korkeintaan siinä vaiheessa kun se vauvan pää sukelsi pihalle. Kerkesinkö sitäkään, se kun tapahtuu niin nopeesti...?? No mutt joo, hiljainen olin kuin hiiri.
Jaahas, täytyykin muistaa tuo jos kolmannen muksun vielä teenAlkuperäinen kirjoittaja elokuu19:Kaksi ekaa tuli ilman huutoa ja kiroilua.Kolmas korjas koko potin
Mä kyllä mekastin sen verran kun hyvältä tuntu, koska en halunnut tosiaan käyttää niitä voimia suun kiinni pitämiseen. Ja huom. oon tavallisesti hiljainen, hyvinkäyttäytyvä...Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:En huutanut. Keskitin kaikkeni siihen ponnistamiseen ja koin että hyvä tuli sillä lailla.
Tätä on hyvä peesata =)
Mäkään en tuntenut kipua ollenkaan, enkä toisella kertaa ees ponnistustarvetta, ei oo tarvinnu huutaan kun ei oo tuntunut ponnistukset miltään =)Alkuperäinen kirjoittaja mie:En huutanu kun ei ollu tarvetta huutaa. En tuntenu mitää muuta kun ponnistamisen tarpeen, niinku kakkahätä.
Mulla ainakin oli semmoiset tuskat että oli ihan pakko HUUUTAAAAAAAA-AA.Alkuperäinen kirjoittaja Wide:Miksi ei saisi huutaa?
Huusin kuin syötävä ,hyvin tuli vauvatkin ulos
parilla ponnistuksella kaikki.
Jos se tuntoaisti on vaan valikoiva?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis teillä jotka sanotte että ette tunne ponnistuskipua, niin puuttuuko teiltä tuntoaisti pillusta...?