Huutaminen ja ponnistusvaihe

  • Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
Mä olen huutanut enemmän tai vähemmän molemmilla kerroilla. Mietin, että pystyisikö sitä olemaan huutamatta, jos oikein yrittää, vai tuleeko sitä ääntä ihan väkisin?
 
Vepasto
Kun mä huudan jo muutenkin, jos vähänkin sattuu. Siis tarkoitan nyt sellaista äkillistä kipua, esim. eilen kun reisi osui tuolin kulmaan. En tietenkään samalla volyymilla, mutta kuitenkin. Ja sitten kun oikeasti tuntui, että halkeaa kahtia ja kivut on niin valtavat, niin mä en kyllä pystynyt olemaan hiljaa. Ja mun annettiin huutaa.
 
opa
En huutanut, mutta muutaman kerran älähdin ja lääkäri käski olemaan hiljaa. :( Tiedän, että ääni ei auta ponnistusta, mutta jos ponnistuksen aikana muutaman kerran pääsee joku älähdys suusta, on se aika tylyä lääkärin tiuskia: "Hiljaa!"
 
Vieras
4 lasta olen ponnistanut ilman ääntä joista pisin on kestänyt 14 minuuttia, mutta viimeistä ponnistessa oli sanottava välillä aiiii, aijai, ja vähän uikutettavä ääneen, niin kipeää se yhdessä vaiheessa teki.
 
Mulla on jokanen (3) menny erilailla. Olin päättäny muka valmiiks että ikinä en huuda.
Noh,esikoinen synty parilla vinkasulla. Toinen synty niin että huusin viimiset puoli tuntia,lähti järki totaalisesti. Kolmas synty muutamalla ähistyksellä ponnistaessa.
Kyllä se taitaa luonteesta ja synnytyksen kulusta olla kiinni. Jos pitää esim tunti ponnistaa niin kyllä siinä saattaa muutama kiljasu päästä,jos ei muuta niin turhautumisesta!!? =)
 

Yhteistyössä