Huutaako ja kiroileeko teidän miehet pienille lapsillenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "allukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"allukka"

Vieras
Mun mies huutaa ja kiroilee meidän kohta 3-vuotiaalle lapselle. Lapsi on kauheessa uhmaiässä ja isällä ei oo mitään auktoriteettia lapseen. Se ei usko yhtään mitään mitä isänsä sanoo ja sitten mies turhautuu ja alkaa raivoomaan ja kiroilemaan lapselle.

Ja mä olen sanonut sille sen sata kertaa että se raivoominen ei auta yhtään mitään, se vaan lisää vettä myllyyn ja vielä vähemmän se kiroominen auttaa.

Lapsi osaa sanoa vittu, jumalauta, perkele, saatana yms... Tosi kivan kuulosta pienen lapsen suusta.

Ihmettelen, että kerhosta ei oo vielä tullu palutetta että lapsi kiroilee. No, sit kun tulee niin kerron lapsen oppineen kaikki kauniit sanat isältään.

Miten mä saan tähän stopin? Ei tollanen käytös ole lainkaan normaalia aikuiselta mieheltä. Mä olen mäkättänyt ja jankuttanut siitä asiasta mutta ei sen paksuun kalloon vaan mahdu miten lapselle puhutaan noissa ongelmatilanteissa. Muuten heillä on hyvät välit, mutta riitatilanteissa mies ei vaan osaa käyttäytyä sit kun lapsi on koetellut häntä tarpeeks.

Tää ei nyt taida auttaa teidän tilannettanne, mutta mun mies oli uskomattoman kauhea kiroilemaan alkaessamme seurustelemaan. Ei siis kiukuspäissään, vaan muuten vaan lisäsanoina lauseeseen.
Sitten kun aloimme toivomaan lasta, sanoin, että meillä ei sitten kiroilla lasten aikana ja aloin järjestelmällisesti sanomaan "piip", kun mieheni kirosi. Kuulostaa tietysti naurettavalta, mutta ihan oikeasti lähes nelikymppinen, koko ikänsä kiroillut mies oppi olemaan kiroilematta. En olisi ikinä uskonut. Tähän tietysti auttoi se, että mies halusi sitä itse. Edelleen saatan kuulla hänen kiroilevan kavereitten kanssa, kun lapsemme ei ole kuulemassa.

Pointti taitaakin olla siinä, että sun miehesi tulisi haluta toimia toisin. Se onkin sitten jo vaikeampaa, jos menettää hermot taaperon kanssa tahiessa. Jos sais joskus hänet kokeilemaan tilanteessa toista toimintatapaa ja se tehoaisi, niin silloin ehkä tajuiaisi muuttaa käytöstään.

No en tiedä, miten saat loppumaan ellei isä itse osaa käytöstään muuttaa. Totta helkkarissa itsekin tekis mieli kirota toisinaan kovastikin, mutta aikuinen ihminen hillitsee itsensä.

Takaisin huuto ei myöskään auta, vaikka siihen tulee sorruttua väsyneenä itsekin. Kiroa en koskaan.

Kiroli kannattaa kyllä jättää vähemmälle, ei siitä apua ole.
Itse kukin saattaa sortua huutamaan uhmaikäiselle, ainakin itse nolona sen myönnän :ashamed:
Mies huutaa meillä vähemmän ylipäänsä kenellekään.

Mä olen neuvonut, että kun lapsi tekee jotain kiellettyä eikä usko kieltoa niin vie sen jäähylle. Ja uudestaan ja uudestaan kunnes lapsi tajuaa, että mies on tosissaan. Mutta se kiroominen alkaa jo siinä vaiheessa kun mies kieltää ja lopulta vie lapsen jäähylle.

Lapsi vaan nauraa sille kun mies huutaa naama punasena ja kiroilee ja miestä sit vaan sapettaa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23713776:
ei kiroile, mutta jos taapero on pahanteossa, eikä normaalisanomisella tottele, niin kyllä mies sille ärähtää- ja siihen loppuu tihutyöt.

Suurinpiirtein näin meilläkin. Ja niinkuin muutkin sanoneet, ei se raivoaminen auta,

Ja olen sanonut, että lapsi ei sen takia usko koska mies huutaa ja kiroo niin eihän se mitään auktoriteettia saa sillä itselleen kun ei lapsi ota sitä tosissaan, naureskelee vaan.

Kun lapsi temppuaa, kerrotaan että lopetapas, tai tulee seurauksia. Jos ei usko, toteutetaan seuraukset (mitkä teillä on kurinpitotoimenpiteet). Mutta se on taivahan tosi, jos ei tule jäähyjä penkillä/omassa huoneessa/nurkassa seisotusta/mikä vaan mistä lapsi tajuaa että hän ei muuten enää sanelekaan nuotteja, hän vetää perhettä perässään ollen itse mielestään se "eka, tai pomo". Ps. Ehkäpä on helpompi taltuttaa pienempi natiainen kuin murkku, joka on sinne asti saanut olla "pomona"? Kanssakäyminenkin helpottuu, kun ei ole jatkuva testaus käynnissä, missä menevät vanhempien rajat. Juu ja vanhemmat sitten PUHUVAT SAMAA KIELTÄ, lapsi käyttää sitä muuten valitettavasti heti hyväkseen. Eiväthän lapsemme tyhmiä ole, eiväthän?

[QUOTE="allukka";23713690]Mun mies huutaa ja kiroilee meidän kohta 3-vuotiaalle lapselle. Lapsi on kauheessa uhmaiässä ja isällä ei oo mitään auktoriteettia lapseen. Se ei usko yhtään mitään mitä isänsä sanoo ja sitten mies turhautuu ja alkaa raivoomaan ja kiroilemaan lapselle. [/QUOTE]

Meillä taas vaimo on se joka käyttäytyy noin..

[QUOTE="allukka";23713690]
Miten mä saan tähän stopin?[/QUOTE]

Veikkaisin että kyse on jonkun vitamiinin puutteesta (B?), vääränlaisesta ruokavaliosta, liikunnan puutteesta. Ehkä kannattaa testata vitamiininpuutokset.

Yhteistyössä