Huusholli räjähtää kohta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piika-äiti

Aktiivinen jäsen
31.12.2006
3 723
0
36
Mitä ihmettä minä teen väärin kun vauvalle ei kerta kaikkiaan tunnu muodostuvan minkäänlaista unirytmiä päivän ajaksi? 12-viikkoinen menee nukkumaan 10-12 maissa illalla, heräilee pari kertaa syömään yön aikana ja sitten aamuun 9-11 välillä, eli yöt menevät toki oikein mukavasti.

Mutta nämä päivät. Valvomista, 15-30 minuutin nokosia miten sattuu pitkin päivää, seurustelua ja leikkimistä, syömistä vähän väliä (lue: melkein koko ajan), mutta ei yksiäkään järkeviä ja pitkiä päiväunia, ei edes vaunuissa, ei liinassa eikä autossa... Kerran viikkoon joku kummallinen päivä, jolloin ottaa ja nukkuu 2-4 tuntia keskellä päivää.

Ei minulla ole tässä varsinaista hätää, eikä vauvallakaan, hän kasvaa hyvin, vaikuttaa tyytyväiseltä, mutta arvatkaa miltä meidän huusholli näyttää? Ja miten ruokahuolto pelaa? Vauva liinassakaan ei kuitenkaan voi ihmeitä tehdä.

Piika-äiti, kotiapulaisen tarpeessa...

Kuulostaa vähän samalta kuin tytön kanssa reilu pari vuotta sitten. Lyhyitä unia vain, oli sitten missä tahansa. Just ja just ehdin kauppaankin kun piti mennä heti johonkin syöttämään ja kovasti vaan toivoa että tyttö ei hermostuis vaunuissa. Puolen vuoden iässä tylsistyi kovastikin. Mun äiti oli kauhuissaan unien lyhyydestä, mut mites pakolla pidät toisen unessa tunnin tai kaks :xmas: Ihan terve ja normaali tyttö kuitenkin, melkoinen persoonallisuus kylläkin, ilmoittaa kyllä heti jos jotain on vialla, oli jo pienenä temperamenttinen. Mun äiti sanoi että vaativa, mä sanoin että erilainen kuin veljensä ja sehän on ihan normaalia, kaikki lapset on erilaisia :)

Mun eka tyttäreni oli tuollainen, ei kunnon päiväunia ja kun hän oli runsaan vuoden niin hän lopetti päiväunet kokonaan. Onnekseni hän oli rauhallinen lapsi joka viihtyi hyvin itsekseen lattialla tai sitterissä.

Nykyään hän nukkuisi milloin vaan kun annetaan; on 19 vuotta ja on aina univelkaa (tuo tieto ei tosin lohduta sinua ollenkaan ).

Siis mieshän meillä viikkosiivoukset aina hoitaakin. Onneksi. Hänen mielestään minä en osaa siivota, ja hän saa rauhassa pitää näkemyksensä eli en ole ensimmäisenä oikaisemassa tätä.

Mutta vaatehuollossa, lasisten säilykepurkkien ja monien muiden sellaisten vain minua häiritsevien juttujen laittamisessa ja tunaamisessa perhe on vähintään nyrpeä. Ja kun pyörii valtaosan ajasta kotona niistä lasipurkeista kasvaa minun mielessäni vähintään lasiraunioita.

Piika-äiti

sullahan on isoja miehen alkuja siellä. kai he siivoaa talon?

ja onhan sinulla jo kokemusta, että yhden vauvan kanssa saat siivottua ja kokattua? aikanaan siinä on ollut leikki-ikäinen leikitettävänä, tai pari?

Kuulostaa meidän äijältä... :D

kalapuikot on oikeen hyviä ja ravitsevia sen hetken kun vauva on pieni, ja makaroni myös. :xmas: Porkkanat kuorii illalla (lue:yöllä) valmiiksi kulhonn ettei mene ihan makaronilinjalle koko juttu, ja kurkun voi syödä ihan sellaisenaan. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
sullahan on isoja miehen alkuja siellä. kai he siivoaa talon?

ja onhan sinulla jo kokemusta, että yhden vauvan kanssa saat siivottua ja kokattua? aikanaan siinä on ollut leikki-ikäinen leikitettävänä, tai pari?

Ääh. Silloin minä olin itse reipas ja nuori nainen ja mieleltäni notkea. Nyt olen kovaa vauhtia keski-ikäistyvä kiukkuinen ja mukavuudenhaluinen ämmä, joka ei jaksa revetä sielullisesti eikä muutenkaan akrobaattisiin suorituksiin.

Esikoinen oli unirytmiltään samanlainen kuin tämä nykyinen vauva, toinen ja entinen kuopus nukkuivat päivisin tuntisotalla (ja kinusivat yöt).

Piika-äiti

Yhteistyössä