Huurteinen tuulilasi maksoi miehelle 300 euroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Satasen vauhdissa pitää olla luokkaa 80-100 metriä turvaväliä. En jaksa uskoa että katolta pölisevä lumi jaksaa leijua ilmassa niin kauan että takaa tuleva saisi sen tuulilasilleen. Itse en ole koskaan saanut.

Mä olen joutunut ihan työn puolesta kerran tuollaiseen tilanteeseen mikä aiheutui siitä että autoilijan lumet aiheutti onnettomuuden takana ajavalle. Ja turvavälit oli kunnossa poliisienkin mukaan. Itse siis pelastushenkilöstöä tuossa onnettomuudessa. Edessä ajava sai sakot.

[QUOTE="shihtzu";23205537]Ihan oikein, aikamoinen pommi tuollainen auto on liikenteessä.

Toinen mitä olen ihmetellyt, että eikö takaikkunasta tarvitse mitään nähdä, kun näin talvella näkee aika paljon autoja, joissa takaikkunat ovat aivan jäässä ja niistä ei tasan mitään näe. Itse aina sulatan senkin, mun pitää siitäkin nähdä.[/QUOTE]

Ei pakettiautoissa ja rekoissakaan näe takalasista.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23205707:
Noup. Motarilla vauhtia enemmän -> liike-energia suurempi.
Tähän voitaisiin viritellä seuraavanlainen testitilanne: Ota käsiisi lumikökkäre ja pudota se maahan vaikka pääsi korkeudelta. Putoaminen kestänee ehkä vajaan sekunnin. Aja sitten autolla vaikka sataa ja pudota samanlainen lumikökkäre samalta korkeudelta. Huomaat että aikaa maahan osumiseen kului jälleen se sama vajaa sekunti. Auton ja sitä kautta lumikökkäreeseen vaikuttava horisontaalinen liike-energia ei kumoa maan painovoimaa.
Mainitaan tässä vaiheessa että turvaväli tulisi olla 3-4 sekuntia.

Vaaratilanne voi tulla sitä kautta että auton katolta tippuukin jäämöhkäle joka jää tielle pomppimaan

btw, itse siivoan lumet auton päältä ja skrabaan jokaisen ikkunan.

Yhteistyössä