Huurteinen tuulilasi maksoi miehelle 300 euroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hämeenlinna. Kanta-Hämeen poliisi muistuttaa, että autosta pitää nähdä pakkasillakin ulos. Parikymppinen nuori mies sai tiistai-iltana Hämeenlinnan keskustassa tuntuvat sakot liian vähäisestä tuulilasin ja sivuikkunan raaputtamisesta.

Poliisi kuvaa tiedotteessaan autoa igluksi. Tuulilasissa oli vain reilun kymmenen sentin aukko ja sivuikkunassa muutama raaputus.

Kuljettaja määrättiin puhdistamaan auton ikkunat läpinäkyviksi ennen kuin hän sai jatkaa matkaansa. Mukaan lähti noin 300 euron sakkolippu.

Komisario Ilkka Iivarin mukaan autoilijoita pyydetään puhdistamaan huurtuneita laseja silloin tällöin. Sakkoja annetaan harvemmin. Hämeenlinnassa pysäytetyn auton ikkunat ehtivät jo hieman sulaa ennen kuvaushetkeä.

Oikein!
Noin saisi tehdä useamminkin!!

Satellite

Kuvaushetkellä huurre oli ehtinyt jo hieman sulaa.

Ihan oikein, aikamoinen pommi tuollainen auto on liikenteessä.

Toinen mitä olen ihmetellyt, että eikö takaikkunasta tarvitse mitään nähdä, kun näin talvella näkee aika paljon autoja, joissa takaikkunat ovat aivan jäässä ja niistä ei tasan mitään näe. Itse aina sulatan senkin, mun pitää siitäkin nähdä.

Olen kerran ollut tuulilasiratsiassa jossa posliinit varta vasten tarkastivat, että ikkunat on asianmukaisesti raaputettu. Pääsin läpi puhtain paperein koskapa kiesi oli ollut pari tiimaa roikan nokassa.

[QUOTE="vieras";23205655]Mua huvittaa ne, jotka ei putsaa takalasia ollenkaan - näkee heti, ketkä ei ajaessa kato ollenkaan peruutuspeiliin eli huonoja kuskeja.[/QUOTE]

Peuutuspeilithän sijaitsevat auton sivuovissa, ei takalaisn lumisuus niihin vaikuta.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23205677:
Nehän lentää takana ajavan tuulilasiin tai haittaa näkyvyyttä pöllytessään. Tuostakin on sakkoja jotku pölhöt saaneet.

Ajat liian lähellä jos edellä olevan katolta lentää lunta sun tuulilasille.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23205677:
Nehän lentää takana ajavan tuulilasiin tai haittaa näkyvyyttä pöllytessään. Tuostakin on sakkoja jotku pölhöt saaneet.

Toki ne haittaa takana-ajavaa jos ajaa perseessä kiinni. Mutta ei ne muutoin sieltä sellasella määrällä pöllyä, etä haittais.
Enkä jaksa uskoa että siitä olisi kukaan saanut sakkoa.urbaanilegendaa.

Peuutuspeilithän sijaitsevat auton sivuovissa, ei takalaisn lumisuus niihin vaikuta.

Niinniin. Ne on sivupeilit. Turha yrittää vääntää tollasta. Peruutuspeiliin (siihen joka on sisällä) kuuluu ajaessa katsoa säännöllisesti, että näkee mitä takana tapahtuu. Samaa ei näe sivupeileistä. Ja kyllä sen huomaa näiden ihmisten ajotavastakin, jotka ajavat takalasi lumessa/jäässä - yleensä tukkivat koko tien kun ei ole tullut mieleenkään katsoa, onko takana joku vaan köröttelevät itsekkäästi kolmeakymppiä joka paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23205707:
Noup. Motarilla vauhtia enemmän -> liike-energia suurempi.

Satasen vauhdissa pitää olla luokkaa 80-100 metriä turvaväliä. En jaksa uskoa että katolta pölisevä lumi jaksaa leijua ilmassa niin kauan että takaa tuleva saisi sen tuulilasilleen. Itse en ole koskaan saanut.

[QUOTE="vieras";23205655]Mua huvittaa ne, jotka ei putsaa takalasia ollenkaan - näkee heti, ketkä ei ajaessa kato ollenkaan peruutuspeiliin eli huonoja kuskeja.[/QUOTE]

meinaat että pakettiautojen ja rekkojen kuskit on kaikki huonoja kun niissähän ei keskipeiliä edes ole (suurimmassa osassa ainakaan).. ja tuo peili ei ole edes autossa pakollinen..

Yhteistyössä