Huumeiden käyttö "kyllä"?

  • Viestiketjun aloittaja kummastunut
  • Ensimmäinen viesti
kummastunut
Oli tänään eka neuvolakäynti, jossa sitten täyteltiin äitiyskortti. Hölmönä menin vastaan terkan kysymykseen huumeiden kokeilusta, että joo, kyllä joskus teininä tullu kokeiltua kannabista.. siis todellakin vaan kokeiltua, tästä on aikaa kymmenisen vuotta.. Ja se pisti rastin siihen "terveystottumukset ennen raskautta, huumeiden käyttö KYLLÄ".. Onko tää ihan normi käytäntö? Rupes ihan huvittaan, tuliko musta ny kauhee narkkari, ihan vaan nuoruuden hölmöilyjen perusteella?
Onko muilla neuvolakorteissa raksia "kyllän" kohdalla, vai onko kaikki muut ihan puhtoisia :) ?
 
Riippuu varmaan terveydenhoitajasta. Mä tiedän joitakin tuttuja jotka on joutunut raskauden edetessä oikeesti tosi veemäisen kohtelun alle kun ovat tollaisen nuoruudenkokeilun myöntäneet ja hoitohenkilökunta on siitä sit riemastunut.

Mm. tuttavalleni lääkäri sanoi että "et kai kuvittele saavasi lasta kotiin synnytyksen jälkeen tuolla huumetaustalla".
 
Nyt harmaana
Käytin noin 7 vuotta sitten huumeita noin vuoden, kaikkea mahdollista mitä käsiini sain. Kerroin avoimesti tästä neuvolassa. Huume kohtaan tuli EI. Se tarkoittaa tämän hetken käyttöä tai siis juuri ennen raskautta, ei vanhoja huumekokeilija. Ainakin tähän asti olen saanut vain hyvää kohtelua vaikka avoimesti kerroin taustastani ja lisäksi olen vielä mielenterveyskuntoutuja.
 
vieras
Musta käyttö ja kokeilu on eri asia.

Mun kaveria passitettiin neuvolasta aa-kerhoon (raskaana), koska ennen raskautta joi 1-2kertaa kuussa, mutta määrä meni yhdellä kerralla yli sen suositusrajan.
 
jep
Sä tuut valitettavasti törmäämään tuohon lauseeseen myöhemmin... Ymmärrät varmaan, että on tosi vakava asia, jos äidillä on huumeidenkäyttötausta ja tälläiset äidit täytyy saattaa erityistarkkailuun ja tukea heitä kaikin mahdollisin tavoin äitiydessä.
Sinä nyt et kuitenkaan ole "huumeäiti", joten ota asia puheeksi seuraavalla kerralla neuvolassa ja pyydä tätiä poistamaan merkintä, koska ymmärsit kysymyksen väärin :)
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta käyttö ja kokeilu on eri asia.

Mun kaveria passitettiin neuvolasta aa-kerhoon (raskaana), koska ennen raskautta joi 1-2kertaa kuussa, mutta määrä meni yhdellä kerralla yli sen suositusrajan.
Ai kertoko se neuvolantädille, että viime juhammuksena join kyllä aika paljon :)
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei kai kukaan nyt mene kertomaan jostain ikuisuuksia vanhasta pössyttelystä?
No on se aika ihme, että pitää ruveta neuvolassa valehtelemaan.. No, viisastuimpahan kerrasta.
He uskovat porttiteoriaan vahvasti. Kerran käyttänyt jotain laitonta on ikuinen narkkari. :'(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta käyttö ja kokeilu on eri asia.

Mun kaveria passitettiin neuvolasta aa-kerhoon (raskaana), koska ennen raskautta joi 1-2kertaa kuussa, mutta määrä meni yhdellä kerralla yli sen suositusrajan.
Ai kertoko se neuvolantädille, että viime juhammuksena join kyllä aika paljon :)
No vastasi kuule ihan rehellisesti siihen esitietolomakkeeseen missä kysellään myös noista huumeista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Sä tuut valitettavasti törmäämään tuohon lauseeseen myöhemmin... Ymmärrät varmaan, että on tosi vakava asia, jos äidillä on huumeidenkäyttötausta ja tälläiset äidit täytyy saattaa erityistarkkailuun ja tukea heitä kaikin mahdollisin tavoin äitiydessä.
Sinä nyt et kuitenkaan ole "huumeäiti", joten ota asia puheeksi seuraavalla kerralla neuvolassa ja pyydä tätiä poistamaan merkintä, koska ymmärsit kysymyksen väärin :)
Joo, täytyykin ensi kerralla neuvolassa keskustella asiasta vähän tarkemmin. Siis kun vielä täydensin terkalle, että oli vaan kokeilu nuoruusaikana, enkä kyllä aatellu että siitä joku merkintä tulee.. Hitto että sitä pitää olla tyhmä..

 
vaihda neuvolaa
Minulle tuli aikanaan merkintä neuvolakorttiin alkoholin käytöstä. Hän kysyi että olenko ennen raskautta käyttänyt ja vastasin kyllä ole kerran kuussa yleensä hiukan bilettämässä.
Vaan kun sain kortin käteeni ja kotona katsoin korttia oli terkka merkannut myös alkoholin käyttö raskauden aikana 1kerta kk
Sanoin seuraavalla kerralla ja hän ei meinannut millään suostua muuttamaan sillä hänen mielestä olin nyt ongelma äiti jolla oli alko ongelma kun käytin kerran kuussa ennen raskausaikaa.
Kai minun olisi pitänyt kuulua johonkin kukkahattu tätien kerhoon jossa juodaan mehua ja ikinä ei edes lasillista maisteta,kerran kuussa ja ennen raskautta teki minulle alko ongelman :(
Vaihdoin neuvolaa.
 
haha
Alkuperäinen kirjoittaja kummastunut:
Oli tänään eka neuvolakäynti, jossa sitten täyteltiin äitiyskortti. Hölmönä menin vastaan terkan kysymykseen huumeiden kokeilusta, että joo, kyllä joskus teininä tullu kokeiltua kannabista.. siis todellakin vaan kokeiltua, tästä on aikaa kymmenisen vuotta.. Ja se pisti rastin siihen "terveystottumukset ennen raskautta, huumeiden käyttö KYLLÄ".. Onko tää ihan normi käytäntö? Rupes ihan huvittaan, tuliko musta ny kauhee narkkari, ihan vaan nuoruuden hölmöilyjen perusteella?
Onko muilla neuvolakorteissa raksia "kyllän" kohdalla, vai onko kaikki muut ihan puhtoisia :) ?
mokasit, koska kannabis ei ole huume.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Alkuperäinen kirjoittaja kummastunut:
Oli tänään eka neuvolakäynti, jossa sitten täyteltiin äitiyskortti. Hölmönä menin vastaan terkan kysymykseen huumeiden kokeilusta, että joo, kyllä joskus teininä tullu kokeiltua kannabista.. siis todellakin vaan kokeiltua, tästä on aikaa kymmenisen vuotta.. Ja se pisti rastin siihen "terveystottumukset ennen raskautta, huumeiden käyttö KYLLÄ".. Onko tää ihan normi käytäntö? Rupes ihan huvittaan, tuliko musta ny kauhee narkkari, ihan vaan nuoruuden hölmöilyjen perusteella?
Onko muilla neuvolakorteissa raksia "kyllän" kohdalla, vai onko kaikki muut ihan puhtoisia :) ?
mokasit, koska kannabis ei ole huume.
miksi ei olisi huume?
 
mulle merkittiin myös kyllä. Seuraavalla kerralla pyysin laittamaan sinne lisämerkinnän, että kyseessä on kokeiluja vuosia sitten. Neukkatäti siihen että ilman muuta merkitään. Mä meinaa sain eka ultrassa tosi tylyä kohtelua kun neuvolakortissa oli raksittu vaan toi kyllä-kohta. Varmaan luuli että tulen suoraan herskaa piikittämästä ultraan.
 
haha
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Alkuperäinen kirjoittaja kummastunut:
Oli tänään eka neuvolakäynti, jossa sitten täyteltiin äitiyskortti. Hölmönä menin vastaan terkan kysymykseen huumeiden kokeilusta, että joo, kyllä joskus teininä tullu kokeiltua kannabista.. siis todellakin vaan kokeiltua, tästä on aikaa kymmenisen vuotta.. Ja se pisti rastin siihen "terveystottumukset ennen raskautta, huumeiden käyttö KYLLÄ".. Onko tää ihan normi käytäntö? Rupes ihan huvittaan, tuliko musta ny kauhee narkkari, ihan vaan nuoruuden hölmöilyjen perusteella?
Onko muilla neuvolakorteissa raksia "kyllän" kohdalla, vai onko kaikki muut ihan puhtoisia :) ?
mokasit, koska kannabis ei ole huume.
miksi ei olisi huume?
no siksi, eihän tupakka ja alkoholikaan ole
 
aa
Alkuperäinen kirjoittaja vaihda neuvolaa:
Minulle tuli aikanaan merkintä neuvolakorttiin alkoholin käytöstä. Hän kysyi että olenko ennen raskautta käyttänyt ja vastasin kyllä ole kerran kuussa yleensä hiukan bilettämässä.
Vaan kun sain kortin käteeni ja kotona katsoin korttia oli terkka merkannut myös alkoholin käyttö raskauden aikana 1kerta kk
Sanoin seuraavalla kerralla ja hän ei meinannut millään suostua muuttamaan sillä hänen mielestä olin nyt ongelma äiti jolla oli alko ongelma kun käytin kerran kuussa ennen raskausaikaa.
Kai minun olisi pitänyt kuulua johonkin kukkahattu tätien kerhoon jossa juodaan mehua ja ikinä ei edes lasillista maisteta,kerran kuussa ja ennen raskautta teki minulle alko ongelman :(
Vaihdoin neuvolaa.
Kyllä ne sen siihen laittavat ja tottahan se on, että olet käyttänyt alkoholia kerran kuukaudessa. Ei sillä ole mitään väliä! Haloo?!?
 
aa
Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Alkuperäinen kirjoittaja vaihda neuvolaa:
Minulle tuli aikanaan merkintä neuvolakorttiin alkoholin käytöstä. Hän kysyi että olenko ennen raskautta käyttänyt ja vastasin kyllä ole kerran kuussa yleensä hiukan bilettämässä.
Vaan kun sain kortin käteeni ja kotona katsoin korttia oli terkka merkannut myös alkoholin käyttö raskauden aikana 1kerta kk
Sanoin seuraavalla kerralla ja hän ei meinannut millään suostua muuttamaan sillä hänen mielestä olin nyt ongelma äiti jolla oli alko ongelma kun käytin kerran kuussa ennen raskausaikaa.
Kai minun olisi pitänyt kuulua johonkin kukkahattu tätien kerhoon jossa juodaan mehua ja ikinä ei edes lasillista maisteta,kerran kuussa ja ennen raskautta teki minulle alko ongelman :(
Vaihdoin neuvolaa.
Kyllä ne sen siihen laittavat ja tottahan se on, että olet käyttänyt alkoholia kerran kuukaudessa. Ei sillä ole mitään väliä! Haloo?!?
Sori luin väärin. Siinä on myös se ennen raskautta kohta. Jäikö se tyhjäksi?!
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Alkuperäinen kirjoittaja kummastunut:
Oli tänään eka neuvolakäynti, jossa sitten täyteltiin äitiyskortti. Hölmönä menin vastaan terkan kysymykseen huumeiden kokeilusta, että joo, kyllä joskus teininä tullu kokeiltua kannabista.. siis todellakin vaan kokeiltua, tästä on aikaa kymmenisen vuotta.. Ja se pisti rastin siihen "terveystottumukset ennen raskautta, huumeiden käyttö KYLLÄ".. Onko tää ihan normi käytäntö? Rupes ihan huvittaan, tuliko musta ny kauhee narkkari, ihan vaan nuoruuden hölmöilyjen perusteella?
Onko muilla neuvolakorteissa raksia "kyllän" kohdalla, vai onko kaikki muut ihan puhtoisia :) ?
mokasit, koska kannabis ei ole huume.
miksi ei olisi huume?
no onhan nekin nautintoaineita, mutta jotku nekin voi eräänlaisiksi huumeiksi luokitella. ja tupakkaa ja alkoholia ei ole kumminkaan kieletty.

no siksi, eihän tupakka ja alkoholikaan ole
 

Yhteistyössä