huumeäiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotenkaan en vaan pysty tajuamaan nistiäitejä...Ymmärrän et on sairaus josta on vaikea päästä irti jne.. Mutta miksi niin monella nistiäidillä on monta lasta, osa huostaanotettuna ja silti tekee aina vain lisää lapsia? :( Tunnen yhden tälläsen äidin, kaiken huippu on että hän arvostelee aina miten huonoja äitejä muut on... Vaikka omat lapset ovat kaikki huostaanotettu, mutta kun syy ei tietenkään ole hänessä vaan inhottavissa ihmisissä jotka puuttuvat muiden asioihin :D

Noh, joku jo minut "mainittiki"... Toivottavasti ap tai sen ystävä vai kuka lie oliki ei ole just se tampio joka minusta on ilmotuksen aiemmin tehny. Turhaan tosin. Ko en käytä mittään, en niin yhtään mittään. Mutta helvetisti stressiä ja ylimäärästä vaivaa sai aiheutettua niin mulle, neuvolalle ko sossullekki. Että kiitos. Kovasti.

Tämä lapsi ainaki tullee saamaan rakkautta, turvallisuutta ja huolenpitoa ihan varmasti, enemmän ko moni muu lapsi... :|

Eniten vituttaa ne "vanhat tutut" jotka luulee tietävänsä jotaki... :headwall:

itse olen ollut tositakymmentä vuotta koukussa koviin huumeisiin (amfetamiini ja subutex) oikeastaan tiedän siis mistä puhun. Joku sanoi täällä aikaiseemin että kyseessä on hen/fyys riippuvuus ja niin se oikeasti onkin. Et sä aineiden käyttäjänä pysty ajatteleen asioita kovinkaan pitkälle (tai ainakaan mä en pystynyt) Esikon mä menetin huumeille. Onneksi hällä isä joka on ottanut hönestä pienestä vauvasta asti täyden vastuun. Mun elämä kun jatkui entiseen tapaan. Sitten tulin raskaaksi nyk mihelle TOSI LYHYEN seurustelun jälkeen ja silloin vielä molemmat käytettiin. Onneksi tuli tosi paha kriisi elämässä ja päätettiin hakea apua. En ees uskalla ajatella missä tuo ihanuus olisi jos emme olisi apua hakeneet...Pääsimme pitkään paljon sitoutumista vaativaan hoitoon ja tuettuun asumiseen. Siis PÄÄSIMME emme joutuneet.
Olen siis edelleen lääkkellisessä hoidossa ja oli mahdollisuus että tuo ihanuus saisi hoitoni takia vieroitusoireita,onneksi näin ei kuitenkaan käynyt.
Olen allekirjoittanut lapun missä vaaditaan päihdeäitien pakkohoitoa. Halu muutokseen on kuitwnkin lähdettävä itsestä. Lapsi voi olla motivaattori,mutta yksin lapsi ei sua pelasta.
Itellä lukemattomia katkaisu ja hoitoyrityksiä. Mut mun piti rypeä kauan....
niiin ja meidän elämästä on saanut lukea vauva lehdestä 11/08 ja 5/09 kivittäkää jos laitoin väärin.

Raskausaikahan on narkomaaniäitien lapsille sitä hyvää aikaa, näin kärjistettynä sanottuna. Huumeille altistuneet vauvat on yleensä lievimmin vammautuneita kuin alkoholille altistuneet. Varsinainen ongelmahan on siinä, miten päihdeäidit kykenevät hoitamaan vauvaa ja olemaan vuorovaikutuksessa vauvan kanssa. Jos aihe kiinnostaa, kannattaa lukea Anne Koposen väikkäri aiheesta. http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/val/sosps/vk/koponen/

Toivottavasti neuvolassa ollaan tietoisia tämän kyseisen henkilön ongelmasta. Itselleni on jäänyt mieleen entisen alkoholistinaisen lausahdus eräässä dokumentissa: hän kertoi raskaana olleessaan aina laittautuneensa neuvolakäynneille. Siellä ei osattu epäillä mitään, kun hän oli aina niin siisti ja meikattu. Että näin...

No mä ainakin paljastin (tosin ehkä hieman kaunistelleN ) jo ekassa neuvolassa ongelmastani ja sitten meidät ohajttiin aivan uuteen neuvola-palveluun joka on suunnnattu nimenomaan päihdeongelmaislle äideille ja hyvä että ohjattiin. Koska sen jälkeen alkoi tapahtumaan.
Helmikuussa 2v ilman mitään "ylimääräsitä" ja toukuussa on tää hoito kokonaan ohi. ITSE halusin väh puolivuotta sen jälkeen pistoseuoloja.
Mun pelastus on ollut hoito ja ihana tukiverkosto ja 2 aivan ihanaa lasta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
tälläkin palstalla on se yks -kyppynen, samanlainen tapaus, surullista

Paitsi että hän ei kyllä käytä enää yhtään mitään. Älähän yritä mustamaalata, napsahtaa vielä omaan nilkkaan.

Näinpä. Mutta kyllähän näitä maailmaan mahtuu, joitten mielestä sekoilen entiseen malliin, ne katos TIETÄÄ parhaiten... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja exnarkomaani:
itse olen ollut tositakymmentä vuotta koukussa koviin huumeisiin (amfetamiini ja subutex) oikeastaan tiedän siis mistä puhun. Joku sanoi täällä aikaiseemin että kyseessä on hen/fyys riippuvuus ja niin se oikeasti onkin. Et sä aineiden käyttäjänä pysty ajatteleen asioita kovinkaan pitkälle (tai ainakaan mä en pystynyt) Esikon mä menetin huumeille. Onneksi hällä isä joka on ottanut hönestä pienestä vauvasta asti täyden vastuun. Mun elämä kun jatkui entiseen tapaan. Sitten tulin raskaaksi nyk mihelle TOSI LYHYEN seurustelun jälkeen ja silloin vielä molemmat käytettiin. Onneksi tuli tosi paha kriisi elämässä ja päätettiin hakea apua. En ees uskalla ajatella missä tuo ihanuus olisi jos emme olisi apua hakeneet...Pääsimme pitkään paljon sitoutumista vaativaan hoitoon ja tuettuun asumiseen. Siis PÄÄSIMME emme joutuneet.
Olen siis edelleen lääkkellisessä hoidossa ja oli mahdollisuus että tuo ihanuus saisi hoitoni takia vieroitusoireita,onneksi näin ei kuitenkaan käynyt.
Olen allekirjoittanut lapun missä vaaditaan päihdeäitien pakkohoitoa. Halu muutokseen on kuitwnkin lähdettävä itsestä. Lapsi voi olla motivaattori,mutta yksin lapsi ei sua pelasta.
Itellä lukemattomia katkaisu ja hoitoyrityksiä. Mut mun piti rypeä kauan....
niiin ja meidän elämästä on saanut lukea vauva lehdestä 11/08 ja 5/09 kivittäkää jos laitoin väärin.

Mä muistan lukeneeni sen Vauva-lehden jutun
:wave:

Paljon tsemppiä teidän perheellenne!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
tälläkin palstalla on se yks -kyppynen, samanlainen tapaus, surullista

Onkohan tässä kyseessä ....kyppynen.Palstalainen.Samanlainen huumeidenkäyttäjä.

Mitäs te minun käytöistä tiätte lopulta? Että samanlainen oikein.. En tietääkseni ole täälä koskaan huudellu mitä olen käyttäny. Olen kuule miettiny ihan samaa tästä alotuksesta mutta siinä tapauksessa on sekä ap että tuttavansa vaimikäsenytoli täysin hakoteillä minunki elämisestä ja tekemisistä...

Alkuperäinen kirjoittaja pilli:
Alkuperäinen kirjoittaja surusilmä:
minä pidän siitä huolen, tai oikeastaan se minun ystävä lupasi että tarkkailee tilannetta ja ilmoittaa heti jonnekki! sain itse juuri vauvan ja mulla vaan melkeen itkettää ku minä en ikimaailmassa vois tehä mitään niin pahaa omalle rakkaalle lapselle...:( hyi hyi...

Älä jaksa oikeasti siinä nyt "jeesustella".
Jos et ole koskaan käyttänyt kovia huumeita, ollen riippuvainen vahvasti, niin paras kun annat asian olla.

Kyseessä eräittäin voimakas fyysinen ja psyykkinen riippuvuus = sairauksia.
Ihminen ei tee sitä pahuuttaan lapselleen, vaan koska ei kykene muuhun.

En todellakaan puolustele aineiden käyttöä mutta koita sinä nyt hyvä ihminen tajuta, ettei kyseessä ole mikään: "teen nyt näin huvikseni LAPSELLE"- oireyhtymä, vaan vakava ongelma johon tarvitaan TUKEA, ei sun kaltaista haukkujaa.

Hyihyi itselles vaan.

Kyllä tämä vaan tuntuu puolustukselta:( Jos on niin kamala hinku niihin huumeisiin niin tekis sterilisaation että ei vaan tulisi raskaaksi:(

Alkuperäinen kirjoittaja pilli:
Alkuperäinen kirjoittaja surusilmä:
minä pidän siitä huolen, tai oikeastaan se minun ystävä lupasi että tarkkailee tilannetta ja ilmoittaa heti jonnekki! sain itse juuri vauvan ja mulla vaan melkeen itkettää ku minä en ikimaailmassa vois tehä mitään niin pahaa omalle rakkaalle lapselle...:( hyi hyi...

Älä jaksa oikeasti siinä nyt "jeesustella".
Jos et ole koskaan käyttänyt kovia huumeita, ollen riippuvainen vahvasti, niin paras kun annat asian olla.

Kyseessä eräittäin voimakas fyysinen ja psyykkinen riippuvuus = sairauksia.
Ihminen ei tee sitä pahuuttaan lapselleen, vaan koska ei kykene muuhun.

En todellakaan puolustele aineiden käyttöä mutta koita sinä nyt hyvä ihminen tajuta, ettei kyseessä ole mikään: "teen nyt näin huvikseni LAPSELLE"- oireyhtymä, vaan vakava ongelma johon tarvitaan TUKEA, ei sun kaltaista haukkujaa.

Hyihyi itselles vaan.

0vittu ja se riippuvuusko on tullut tyhjästä? ihan oma syy on jos johonkin on koukussa ITSE on touhun aloittanut