Huume asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minävain"

Vieras
Olen kuullut sekä lukenut paljon netissä huumeeseen liittyvistä asioista. Ei olisi kannattanut ehkä lukea, sillä niin moni ihminen haukkui huumeiden käyttäjät alimpaan helvettiin. Itse siis olen 9 kuukauden ikäisen pienen lapsosen äiti ja olen kuukausi sitten lopettanut korvaushoidon. (hoito jossa käydään päivittäin hakemassa subuxone annos) Olen ollut todella pahassa huumekoukussa ja sinä päivänä, kun tulin raskaaksi ajattelin, että nyt kaikki muuttuu ja huumeiden käytölle tulee loppu. Helpommin sanottu, kuin tehty...Minulla ei kai ollut tarpeeksi jaksamista kestää silloin niitä fyysisiä että psyykkisiä oireita, mutta lisäksi pelkäsin saavani keskenmenon. Minua pelotti/hävetti hakea apua, mutta onneksi en antanut pelolle valtaa ja hain ja sainkin apua. Useiden keskustelujen ja arviointien jälkeen aloitin sitten korvaushoidon. Lapseni syntyi terveenä ja auttaa jaksamaan minua päivästä toiseen. Syyllisyys painaa paljon ja olen heikoilla vieläkin. Psyykkisesti olen ollut aika hajalla, mutta uskon että vielä jonain päivänä minun ei tarvitse miettiä päässäni huumeita tai oikeastaan subutex ainetta, koska se oli ainut aine jota joka päivä käytin ja näin lääkitsin omaa ahdistustani. Alusta asti olen kuitenkin saanut olla oman ihanan lapseni kanssa ja päivääkään en antaisi pois. Monet kivenkovaan väittivät alusta asti, että minulta tullaan huostaanottamaan lapsi, mutta onneksi en kuunnellut muita vain olin rehellinen ja kerroin ongelmastani ammatti auttajille. Haluaisinkin nyt kuulla mitä ajatuksia tämä muissa herättää? Mielestäni minäkin ansaitsen onnen ja normaalin elämän, vaikka sen eteen pitää tehdä vielä hirvittävästi töitä.

Kuulosta että pääsit nyt aika nopeasti ylös :). Sait ne huumet pois ja sait aivan varmasti ihanan vauvelin. Älä tunne mitään syyllisyyden tunteita, päin vastoin ole ylpeä, miten hieno ja vahva nainen/ äiti olet. Ne ketkä haukkuvat ovat itse pahassa alamäessä. Normaali ihminen ei tee sellaista, sekä täydellisiä ei ole, haloo... Koska niin hyvin jo järjestit asiat ei sulla muuta ole, kun lähteä vielä enemmän ylöspäin ja nautia:D :heart:

Yhteistyössä