Onko lähiäidillä oikeusturvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Ja kysyn nyt ihan tosissani. Tilanne on nimittäin vuosien ajan ollut se, että ex ja ennen kaikkea uusi avovaimo mollaavat lastani ja mustamaalaavat minua lapselleni ja eri tahoille ja eri käytännön asioissa simputtavat. Olen aivan uupunut, koska ei auta se, että toimii toiveiden mukaan, ei se, että yrittää olla vain hiljaa eikä edes asiallinen puolustautuminen. Käsi sydämellä voin sanoa, että moitteisiin ei aihetta ole, vaan asiat ovat outoja ja yllättäviä. Mitenkään en ole heitä häirinnyt ja itse haluaisin vain elää omaa elämääni sovussa kaikkien kanssa. Olen kysynyt lastensuojelusta apua ja saanutkin empatiaa, mutta mitään käytännön tukea en, koska ei ole kyse väkivallasta, alkoholista tms. Asiat on kuitenkin pakko hoitaa, kun moniin päätöksiin on saatava lupa molemmilta vanhemmilta. Esimerkiksi tapaamisajat menevät sanelupolitiikalla, samoin saan tiukkoja ohjeita hankinnoista ym. Lapseni on onneksi hyvinvoiva ja ihana, vaikka ei mielellään enää menisi tapaamisiin. Jos nyt jollain olisi tietoa tai apua liittyen vastaavanlaiseen, olisin tosi iloinen.

periaatteessa oikein hyvin, mutta mihin se johtaisi? Perättömiä tietoja on kyllä puhuttu jne. Olen liian kiltti sellaiseen. Lähden nyt reissuun, mutta tuklen huomisiltana katsomaan onko kellään ollut ideoita. Viranomaisapua yritän nyt vielä hakea, kun vain keksisi mistä. Pelkkä sympatia tai kuuntelu ei auta, koska olen ihan psyykkisesti hyvinvoiva tavallinen äiti, mutta vain uupunut oikeasti outoon kohteluun. Kiitos Mulish vastauksestasi :)!

Yhteistyössä