Huumausainereseptilääkkeet ja matkustaminen ulkomaille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Non compos mentis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Non compos mentis

Vieras
Elikkäs, oisko kellään kokemuksia? Ilmeisesti kohtalaisen vaikeaa ainakin Schengen-maiden ulkopuolelle lähteminen? Kaikenlaisia todistuksia sitä joutuukin reseptikopion lisäksi roudaamaan. Onko tullut vaikeuksia kelleen?

En tiedä onko tuollaisilla lääkkeillä vielä tiukempaa, mutta mä olen roudaillut lentokoneessa adrenaliinipiikkiä. Sehän ois kielletty jo ihan terävyytensä vuoksi.

Mulla on ollu lääkärintodistus ja resepti matkassa, mutta ikinä ei oo tarvinnu sitä edes näyttää. Kyllä mä varulta aina ne paperit ottaisin mukaan. Aika kurjaahan se olis jos pitäs itselle tärkeät lääkkeet jättää kentälle.

[QUOTE="tööt";23065394]Tämä selittääkin aika paljon[/QUOTE]

Olen samaa mieltä. Elämäni voisi olla aika erinäköinen nykyään, jos olisin saanut diagnoosin nuorempana. Mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan. :)

En tiedä onko tuollaisilla lääkkeillä vielä tiukempaa, mutta mä olen roudaillut lentokoneessa adrenaliinipiikkiä. Sehän ois kielletty jo ihan terävyytensä vuoksi.

Mulla on ollu lääkärintodistus ja resepti matkassa, mutta ikinä ei oo tarvinnu sitä edes näyttää. Kyllä mä varulta aina ne paperit ottaisin mukaan. Aika kurjaahan se olis jos pitäs itselle tärkeät lääkkeet jättää kentälle.

Apteekissa sanoivat, että kirjoittavat mulle jonkun virallisen todistuksen yms. Kai noita sitten väärin käytetään ja kohtalaisen suurissakin määrin, kun noin säädeltyä on. Lääke, joka normalisoi minut siinä määrin, että "taustakohina" lakkaa ja voi keskittyä käsillä olevaan tehtävään kunnolla - vaikea kuvitella, että joku saa siitä kiksejä viihdekäytössä.