hurlumhei-arkea,mikä avuksi...

meillä on kaksi poikaa ja viel kerkiäväisiä,iät n.2v ja 3,5v.kotona oon poikien kans.kerhoissa käyn harvemmin,molemmat kun mukana ,hankalampaa kun villiintyvät toistensa seurasta.
ulkoillaan päivittäin 1-2 krt ja päivärytni säännöllinen.mies viime aikoina töissä pitkää päivää ja kotona aika vähän.
jos on vain toisen kanssa ,ovat paljon rauhallisempia,mutta yhdessä villiintyvät.
välillä oon miettinyt ett veisin vanhemman hoitoon 10 pv:ksi ja sais ikäistänsä seuraa ja virikkeitä enemmäm ja äitikin pääsis vähän helpommalla tai sais aikaa tehdä kotitöitä yms,mutta poika ei halua vaik olen mainostanut pk:ta kivana.ja en haluis olla itsekäs ja viedä kun ei oo pakkotilanetta..mielipiteitä!
onkos teidän lapsilla ollut n.3,5v jotain uhmakautta?
kotitöiden tehdessä tms.kun silmä välttää,aletaan riehua yms.
rangaistuksena lähinnä jäähypenkki.koko ajan ei viittis olla kieltämässäkään.
ois kiva jos teillä ois vinkkejä arjen "rauhoittamiseks" jä mitä tekis vanhemman pojan hoidon kans?lapsen parasta haluaisin ajatella:)vanhempi poika on vaikkakin helposti villiintyvä niin uusien asioiden suhteen arka ja myöskin herkkä.ettei hän kokisi tulevansa hylätyksi hoitoon kun äiti toisen kans kotona:(

Meillä kanssa pojat 4v ja 2v. yhdessä ovat todella välillä riehakkaita ja villejä ja tekevät "tuhmuuksia". Minä olen huomannut, että se auttaa, kun käy panemassa jonkun leikin, pelin alulle. rakentelee hetken legoilla poikien kanssa tai on autoleikissä mukana. Ostan paljon myös tarkoituksella rauhottavia juttuja esim. vesiväreillä pojat sotkee mielellään ruokapöydän ääressä, kun teen ruokaa jne. Meillä on paljon lautapelejä jne. Ulkoilu auttaa myös purkamaan energiaa ja se asia teillä olikin kunnossa.
Meillä molemmat pojat on päivähoidossa ja käyn itse jo töissä. En siis tiedä, auttaisiko riehumiseen hoitoon vienti. En usko. Minusta parhaiten toimii leikkien ohjaaminen ja se että ottaa lapset mukaan siivoamaan, ruoan laittoon. Eli tuon ikäiset tarvitsevat paljon ohjausta juuri siksi, ettei homma menisi riehumiseksi.

Koita saada lapset mukaan kotitöihin, anna imuri toiselle ja rätti toiselle ja koita itse samalla järkkäillä paikkoja yms. Meillä ainakin pojat on innolla mukana siivoamassa, eihän jälki nyt ole ihan tip-top, mutta se ei olekaan pääasia ja itse sitten viimeistelen ja kaikki on tyytyväisiä ja väsyneitä.

Se on ihan normaalia, että toisensa seurassa villiintyvät, mutta koita keksiä turvallista tekemistä sisällä ja nyt kun kesä tulee, niin ulkoilkaa mahdollisimman paljon.

Sitten vielä yksi ehdotus: löytyiskö teidän läheltä tenavatupaa, lapsiparkkia yms. johon voitit jättää molemmat pojat hoitoon muutamaksi tunniksi, että saisit vaikka rauhassa siivota, käydä kaupassa yms.?

Jaksamista! :hug:

Yhteistyössä