Hurjan pelottava kokemus eilen...

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Siis hyi hemmetti. Mä olin nukahtamassa, sellaisessa horrostilassa. Mietin siinä mielessäni että kaikki ei oo nyt kunnossa ja mun "unimaailmassa" oli outo tunnelma. Katsoin ihmetellen itseäni peilistä ja koitin kai sieltä keksiä syytä tuohon outoon oloon. Lopulta lähdin kävelemään pois peilin luota vessasta ja kävelin olohuoneeseen. Silloin näin eteisen peilistä että mä kävelin itseni takana, eli mulla oli ruumis ja sielu erikseen :eek: :eek: .

Mulle tuli järjetön kauhu päälle ja heräsin. Mulla koko kroppa kihelmöi ja oli ihan kylmä, palelin jonkin aikaa peiton alla ennen kuin tasaannuin. Enkä millään meinannut uskaltaa nukahtaa uudelleen :| :| .

Sone
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Irtaannuit ruumiistasi... :eek:
Tuo mullekin tuli mieleen. Että jos en olisi niin hitosti pelästynyt ja herännyt, niin... en tiedä :|
Samantyylinen kokemus minulla joskus pentuna, tai no about 16-17 veenä. Ja säikähin kanssa IHAN PERKELEESTI!Säikähdin niin paljon et herätin meiän äitinkin!

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä usein unissa katson omia toimiani jostain itseni ulkopuolelta, se ei ole ollut mitenkään pelottavaa. Ymmärsinköhän mitä ap tarkoitti?
Juu niin mäkin noin. Mutta nyt NÄIN itseni kahtena peilistä. Ja tosiaan ennen sitä jo mietin että jotain on vikana kun oli niin outo olo. Ja en todellakaan ollut syvässä unessa. Katsoin kelloa kun olin taas normalisoitunut ja aikaa oli kulunut n. 10 min.

Turkilmas
Tuo mullekin tuli mieleen. Että jos en olisi niin hitosti pelästynyt ja herännyt, niin... en tiedä :|
Samantyylinen kokemus minulla joskus pentuna, tai no about 16-17 veenä. Ja säikähin kanssa IHAN PERKELEESTI!Säikähdin niin paljon et herätin meiän äitinkin!
Joo aika karmivaa :/ . Ja mulla tosiaan meni kroppakin ihan kylmäksi, kesti jonkin aikaa ennen kuin veri alkoi taas kiertämään...

Juu niin mäkin noin. Mutta nyt NÄIN itseni kahtena peilistä. Ja tosiaan ennen sitä jo mietin että jotain on vikana kun oli niin outo olo. Ja en todellakaan ollut syvässä unessa. Katsoin kelloa kun olin taas normalisoitunut ja aikaa oli kulunut n. 10 min.
Mutta olit siis vuoteessasi etkä kävellyt minnekään? Minulla oli joku aika sitten joku outo unijuttu, mutta olen unohtanut miten se meni, jotenkin pakkoherätin itseni ja siitä jäi inhottava olo.

Sone
Joo aika karmivaa :/ . Ja mulla tosiaan meni kroppakin ihan kylmäksi, kesti jonkin aikaa ennen kuin veri alkoi taas kiertämään...
Miulla oli sellene tärinä myös ja päässä humisi aika kovaa. Olin omassa sängyssä ja yhtäkkiä vähän ylempänä ja sitten säikähin! (kohta joku huutaa et lääkkeet loppu :LOL: ) En siis edes nukkunut...

Turkilmas
Mutta olit siis vuoteessasi etkä kävellyt minnekään? Minulla oli joku aika sitten joku outo unijuttu, mutta olen unohtanut miten se meni, jotenkin pakkoherätin itseni ja siitä jäi inhottava olo.
Juu vuoteessani olin, eli unta oli tuo että kävelin ja muuta. Mutta silleen hämärää unta kun olin vasta horroksessa.

Se vaan oli tosi karmivaa ja mä olin AIVAN paniikissa kun heräsin. Sen jälkeen tulikin tovi pyörittyä sängyssä kun en uskaltanut sulkea silmiäni.

Mä näen välillä aivan hirveitä painajaisia, mutta KOSKAAN en mitään tuollaista enkä KOSKAAN oo yhtä paljon pelästynyt.

On muuten oikeesti aika karmivaa nähdä minä seuraamassa itseäni...

Turkilmas
Miulla oli sellene tärinä myös ja päässä humisi aika kovaa. Olin omassa sängyssä ja yhtäkkiä vähän ylempänä ja sitten säikähin! (kohta joku huutaa et lääkkeet loppu :LOL: ) En siis edes nukkunut...
No sulla on sitten ollut ihan oikeesti ruumiista irtautuminen :eek: . Hui!

sängyssä ja yhtäkkiä vähän ylempänä ja sitten säikähin! (kohta joku huutaa et lääkkeet loppu :LOL: ) En siis edes nukkunut...
Minulla taas on semmoisia "putoamisen tunteita" juuri siinä nukahtamisen hetkellä, inhottavia hetkiä, tuntuu että tapahtuu jotain peruuttamatonta.

oon kerran nähnyt sellaista unta, että katselin katon rajasta itseäni kun nukuin sängyssä. siis muka näin siinä sängyllä itseni nukkumassa....todella outo uni ja vähän pelottavakin.

Sone
sängyssä ja yhtäkkiä vähän ylempänä ja sitten säikähin! (kohta joku huutaa et lääkkeet loppu :LOL: ) En siis edes nukkunut...
Minulla taas on semmoisia "putoamisen tunteita" juuri siinä nukahtamisen hetkellä, inhottavia hetkiä, tuntuu että tapahtuu jotain peruuttamatonta.
miulla myös..

Sone
Alkuperäinen kirjoittaja :
oon kerran nähnyt sellaista unta, että katselin katon rajasta itseäni kun nukuin sängyssä. siis muka näin siinä sängyllä itseni nukkumassa....todella outo uni ja vähän pelottavakin.
Ootko varma et se oli oikeesti unta ;) :whistle: :eek:

Itse asiassa ihmisen aivot ovat sen verran kummallinen "kapistus", että unitila alkaa jo ennen kuin ihminen oikeasti nukahtaa. Eli siinä horrosvaiheessa aivot ovat jo ns. "lepotilassa" ja "käyvät vähemmällä kapasiteetilla" (hieno ilmaus :D ). Joten tuollainen unenomainen tilanne on hyvinkin selitettävissä sillä. Toinen juttu lienee se, miksi tuollaisen unen näit; oletko alitajuisesti huolissasi itsestäsi?

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Itse asiassa ihmisen aivot ovat sen verran kummallinen "kapistus", että unitila alkaa jo ennen kuin ihminen oikeasti nukahtaa. Eli siinä horrosvaiheessa aivot ovat jo ns. "lepotilassa" ja "käyvät vähemmällä kapasiteetilla" (hieno ilmaus :D ). Joten tuollainen unenomainen tilanne on hyvinkin selitettävissä sillä. Toinen juttu lienee se, miksi tuollaisen unen näit; oletko alitajuisesti huolissasi itsestäsi?
En mielestäni. Mutta ehkä jaksamisesta kyllä. Kun tässä on nyt samaan aikaan pienen vauvan kanssa elelyä ja valvomista, remonttia, opiskelua ja kunnallisvaaliehdokkuutta.

unennäkijä
Alkuperäinen kirjoittaja vivanco:
hui :| olipa outo uni
Niin ja kun se ei ollut vielä oikeaa unta. Olin vasta horroksessa :|
Mulla alkaa jo unet näkyä ennenkuin nukun.
Täydenkuunaikaan kun en juuri nuku niin näen unta pian kun laitan silmät kiinni, ilmeisesti horros.

Yhteistyössä