Hurja asuntolainako?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 21:09 siparo kirjoitti:
Meidän asunnon hinta oli tuo reilu 200 000?.
Olemme aika nuoria(25v&27v).
Minä vielä opiskelen, tosin valmistun nyt mutta laina otettu 1,5v sitten. Mies keskipalkkaisessa työssä mutta tekee hurjasti ylitöitä.
Oikein hyvin kyllä pärjätään ja vielä paremmin kun nyt pääsen työelämään ja lapset siirtyvät kouluun ja ph-maksut poistuvat.

Elämä on täynnä valintoja.
Me valittiin oma asunto hyvältä paikalta Helsinkiä ja mielestäni siitä maksettava hinta siis muutenkin kuin rahallisesti ei ole paha.
On se tosi ihanaa kun alle nelikymppisenä ei ole juurikaan asumiskustannuksia kun lainat hoidetu pois =)
Hui! Tuskin miehesi on keskipalkkainen? Keskipalkka on miehillä noin 2700 - 2800 euroa muistaakseni. Ei tuolla bruttopalkalla saa 200 000 euron lainaa. Vai olitko sinä töissä kun haitte lainaa?

Mun mies on keskipalkkainen, ja meillä on varaa noin 100 000 euron lainaan, kun minulla ei ole työpaikkaa ja työnäkymät heikot.
 
Tiedustelija
Meillä olisi myös asunnon osto edessä. Kysyisinkin, että minkä verran lyhennätte asuntolainaa kuukaudessa, kuinka suuri laina ja miten rahat riittää elämiseen? Meillä bruttotulot yhteensä 3600 ?/kk ja lainaa tarvittaisiin n. 135-140 k? ja lyhennyksiin ajateltiin n. 800 ?/kk (asumiskustannukset yht. ~1000 ?). Jotenkin pelottaa tuo lainamäärä mutta järkyttäviä kyllä ovat vastaavien asuntojen vuokratkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2005 klo 12:18 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 21:09 siparo kirjoitti:
Meidän asunnon hinta oli tuo reilu 200 000?.
Hui! Tuskin miehesi on keskipalkkainen? Keskipalkka on miehillä noin 2700 - 2800 euroa muistaakseni. Ei tuolla bruttopalkalla saa 200 000 euron lainaa..
Niin tuo on asunnon hinta ja lainaa toki vähemmän kun oli n. 20% ihan omaa rahaa mukana.

Mutta siltikin isohko laina ja kyllä edelleen väitän että mieheni on "vain" keskipalkkainen, toki nuo mainitsemani hurjat ylityöt kasvattavat palkkapussia mutta ei me tosiaan mitään varakkaita olla.


 
Tuosta lainan otosta..mulla on tuttu pankissa töissä ja sanoi just että nykyisin on todellisuus ehkä vähän hämärtynyt, kun normaalit tavallisessa työssä käyvät ei akateemiset yms.yms. ottavat 30000? autolainoja...ei ennen olisi tullut mieleenkään ostaa autoa kerrostaloyksiön hinnalla.Arveli että euro tekee temput ja vielä kolahtaa taas pankkikriisi. Asunnossa se asunto on kuitenkin vakuutena mutta autossa kun arvo tippuu koko ajan.
Kun ajattelee että mummonmarkoissa yli miljoonan asuntolainakin pitää maksaa jos vaan yksi on töissä tuntuu aika hullulta!?Ja rohkealta.
Me rakennettiin kappaletavarasta talo 170m2 ja varasto 90m2 + tontti 2,2ha ja velkaa on 130t? mutta minulla on mies timpuri eli teki itse reilussa puolessa vuodesas. Just puhuttiin että mitä jos kaikki pitäisi teettää ei olisi rahkeet riittäneet niin isoon velkaan. Mut jokainen taaplaa tyylillään ja uskaltaa ottaa riskejä.Ja onnea matkaan kaikille meille velallisille!! :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 09:46 mymmeli kirjoitti:
Tuosta lainan otosta..mulla on tuttu pankissa töissä ja sanoi just että nykyisin on todellisuus ehkä vähän hämärtynyt, kun normaalit tavallisessa työssä käyvät ei akateemiset yms.yms. ottavat 30000? autolainoja...ei ennen olisi tullut mieleenkään ostaa autoa kerrostaloyksiön hinnalla.Arveli että euro tekee temput ja vielä kolahtaa taas pankkikriisi. Asunnossa se asunto on kuitenkin vakuutena mutta autossa kun arvo tippuu koko ajan.
Kun ajattelee että mummonmarkoissa yli miljoonan asuntolainakin pitää maksaa jos vaan yksi on töissä tuntuu aika hullulta!?Ja rohkealta.
Me rakennettiin kappaletavarasta talo 170m2 ja varasto 90m2 + tontti 2,2ha ja velkaa on 130t? mutta minulla on mies timpuri eli teki itse reilussa puolessa vuodesas. Just puhuttiin että mitä jos kaikki pitäisi teettää ei olisi rahkeet riittäneet niin isoon velkaan. Mut jokainen taaplaa tyylillään ja uskaltaa ottaa riskejä.Ja onnea matkaan kaikille meille velallisille!! :snotty:
Hei! Mitä tarkoittaa tuo kappaletavarasta? Tarkoittaako samaa kuin tehdä pitkästä tavarasta?

Kyllä ihmiset tekevät hurjan kalliita ja isoja taloja. Meillekin tulee talo, jota tässä ketjussa (muistaakseni) mökiksi kutsuttu. Pieni noin 100 neliöinen koti. Silti tulee iso laina ( LÄHES MILJOONA MARKKAA), koska rakentaminen vieraalla työt teettäen on KALLISTA. Ja kallistunut viime vuosina hirvittävästi.
 
Ä-78. Me suunnittelemme talon rakentamista avaimet käteen periaattella ja ihmettelen suuresti teidän talopaketin hintaa.Olemme rakentamassa Kuopion lähelle ja omatalon hinnaksi olisi K-raudan mukaan tullut 150 000 plus tontti ja perustukset. Koko n.120 neliöö ja talopaketti tarjouksessa! :\|
 
ä-78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 23:35 TK-70 kirjoitti:
Ä-78. Me suunnittelemme talon rakentamista avaimet käteen periaattella ja ihmettelen suuresti teidän talopaketin hintaa.Olemme rakentamassa Kuopion lähelle ja omatalon hinnaksi olisi K-raudan mukaan tullut 150 000 plus tontti ja perustukset. Koko n.120 neliöö ja talopaketti tarjouksessa! :\|

Hinta riippuu paikasta. :p Me asumme aikas pohjoisessa ja täällä rakentaminen vielä suhkot halpaa..........
Meidän talossa 119 neliöö ja se 70 neliön talli.
Vuoden alussa hinnat taas nousee, että ollaan hyvillämme että päätettiin nyt aloittaa............
 
jamitsu
onko täällä jokin rikkat vastaan köyhät ottelu? ;)
me alettiin rakentaan viime syksynä, rakennetaan mammutti-hirsi talo n.140 neliöö aj lainaa 120tuhatta. tehtiin lakelma että meillä jää lainaa käteen n 20 tuhatta jolla sitten tehdään autotalli ja vielä jää käteen.... en leuhki sillä tiedän sen että täällä minne rakennetaan on halvempaa rakentaa kuin vaikka helsingin seudulla! hirsitalo ei ole halvimmasta päästä mutta terveellinen ja hengittävä talo. laina sisältää tontin (siis omaksi), talopaketin (pystytetään itse paitsi runko pistettiin mammuttihirren oman pystyttäjän kans pystyyn+kattotuolit) talopakettiin kuuluu kaikki muut paitsi kodinkoneet, lattiamateriaalit, kalusteet ja pintamateriaalin. kuuluu siis ovet, ikkunat , saunan lauteet, välikatto laudat, kattopellit yms. lattialle tulee laminaatti/laatta, keittiö kalusteet umpipuusta (koivu) pinnoitettu.... siinäpä sitä olikin, mutta silti hirvittää.... =)
 
huhuh
mikä ihme taistelu..meille tulee sen ja sen kokonen ja meillä semmoset ja semmoset tulot.

No me rakennetaan taas 450 neliön kivitalo meren rantaan pääkaupunkiseudulle, neljäkerroksinen ja pihalla vielä 84 neliön autotali ja 55 neliön veneasema ja 4 neliön puucee.
Ja tulot vaan yhteensä 4000 euroa...mutta lainaa ei oteta ollenkaan ...
tai sit vaan 10000, että saadaan wc:hen uusi sininen merihenkinen kansi. \|O
 
hoh hoh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 09:46 mymmeli kirjoitti:
Tuosta lainan otosta..mulla on tuttu pankissa töissä ja sanoi just että nykyisin on todellisuus ehkä vähän hämärtynyt, kun normaalit tavallisessa työssä käyvät ei akateemiset yms.yms. ottavat 30000? autolainoja...ei ennen olisi tullut mieleenkään ostaa autoa kerrostaloyksiön hinnalla.Arveli että euro tekee temput ja vielä kolahtaa taas pankkikriisi. Asunnossa se asunto on kuitenkin vakuutena mutta autossa kun arvo tippuu koko ajan.
Kun ajattelee että mummonmarkoissa yli miljoonan asuntolainakin pitää maksaa jos vaan yksi on töissä tuntuu aika hullulta!?Ja rohkealta.
Me rakennettiin kappaletavarasta talo 170m2 ja varasto 90m2 + tontti 2,2ha ja velkaa on 130t? mutta minulla on mies timpuri eli teki itse reilussa puolessa vuodesas. Just puhuttiin että mitä jos kaikki pitäisi teettää ei olisi rahkeet riittäneet niin isoon velkaan. Mut jokainen taaplaa tyylillään ja uskaltaa ottaa riskejä.Ja onnea matkaan kaikille meille velallisille!! :snotty:
siin on vaan semmonen ero, että normaali työssäkäyvä duunari(kuten mieheni)voi tienata enemmän kuin akateemisesti koulutettu....'
Arvonimille se on ihan sama kuhan palkka juoksee!!
 

Yhteistyössä