Huooh! Väsynyt äiti kilahti aamukahvin äärellä...

• Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
huuli
Alkuperäinen kirjoittaja huuli:
Ymmärrän sua...oon alkanutkin nousta jo 5.30 et saa olla hetken "rauhassa" ennen muksujen heräämistä (1v ja 2v). Hyvällä kelillä käyn jopa lenkillä ennen kuin ukkokulta lähtee töihin...
Lisäy että oon aloittanut tosiaan tuon heräämisen aikaisin etten olis niin monsteriäiti aamusta =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja pointti nyt tässä ketjussa kuitenkin alun perin oli se, kuinka herkästi hermostun aamuisin. Ei se, mihin aikaan lapseni heräävät.
Sie oot niinku miun ärripurri-mies aamuisin,jotkut on vaan aamu-immeisiä ja toiset taas ilta.Mie oon se aamuvirkku ja tiukkaa teki miehelle äsken lähteä 6 maissa töihin :whistle: .

Ja samanlainen mörökölli tuo mies on ollut 18 vuotta ja anopin mukaan ihan pienestä pitäen,eli viimeiset 38v eli tuskimpa siitä enää muuttuu.

Ymmärrän sua...oon alkanutkin nousta jo 5.30 et saa olla hetken "rauhassa" ennen muksujen heräämistä (1v ja 2v). Hyvällä kelillä käyn jopa lenkillä ennen kuin ukkokulta lähtee töihin...
Lisäy että oon aloittanut tosiaan tuon heräämisen aikaisin etten olis niin monsteriäiti aamusta =)
Mie nousen myös ukon kanssa samaan aikaan,saan surffata netissä rauhassa ennenkuin lapsukaiset heräilöö.Päivän ainoa rauhallinen oma hetki kahvikupin ääressä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vee:
Mikset nukkunu pitempään? Miks oot opettanu se rakkauden hedelmäs nousemaan näin aikasiin? Kotiäidithän vois nukkua vaikka kellon ympäri! Tai sitten ois kannattanu miettiä lapsen tekoa alunperinkin, jos ei osaa edes normaalia unirytmiä opettaa sille..
Nyt särähti sen verran korvaan että kerrokko mulle MITEN kotiäiti voi nukkua kellon ympäri?!? :eek:
Tänään olis semmonen päivä että maistuis uni...
Ja juu ei mun lapset herää vielä pariin tuntiin ja pehkuihin oon edelleen painumassa, kuhan heräsin miehen kanssa vähän aamukahvia juomaan :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Frau Marhs:
Mikset nukkunu pitempään? Miks oot opettanu se rakkauden hedelmäs nousemaan näin aikasiin? Kotiäidithän vois nukkua vaikka kellon ympäri! Tai sitten ois kannattanu miettiä lapsen tekoa alunperinkin, jos ei osaa edes normaalia unirytmiä opettaa sille..
Nyt särähti sen verran korvaan että kerrokko mulle MITEN kotiäiti voi nukkua kellon ympäri?!? :eek:
Tänään olis semmonen päivä että maistuis uni...
Ja juu ei mun lapset herää vielä pariin tuntiin ja pehkuihin oon edelleen painumassa, kuhan heräsin miehen kanssa vähän aamukahvia juomaan :saint:

Ap: Elä hättäile mulla on samanlaisia yli"herkkyys" päiviä ku mikään ei suju, ainakaan aamulla |O
:hug: :flower:

Meillä herätty 5.40
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:

:headwall: :headwall: Ihan niin ku se olis vanhempien valinta, miten pitkään ne lapset nukkuu?!
On se. Ihan jokaisella kakaralle voi opettaa sopivan unirytmin, jos vain haluaa.
Sulla ei taida olla yhtään lasta. :p
Enpä kans usko että tuolla kirjoittajalla lapsia on :D

hoh just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laita se niin myöhää nukkuu ettei jaksa nousta aikaisin, pimennysverhot ikkunoihin...
kuules lasten n normaalia nousta ajoissa ja mennä aikaisin nukkumaan jolloin aiuisille jää omaa aikaa...oudot sun ajatukset..

Laita se niin myöhää nukkuu ettei jaksa nousta aikaisin, pimennysverhot ikkunoihin...
:LOL: :LOL: :LOL:
voi toivottavasti sulla ei oo lapsia... Mitä sä mahat sit tehdä ku niitä tulee ja laiskan mamman tekee mieli vetää lonkaa, sidot ne sänkyyn suukapulan kera ettei ne häiritse sun kuninkaalista unta? :whistle: :whistle: :LOL:
:headwall:

vieras
Ymmärrän sua ap. Onko sulla aina ollut noin?

Itse kilahdan välittömästi, ellen saa aamulla herättyäni olla tuntia ihan rauhassa ja hiljaisuudessa. Juoda aamukahvia, syödä puuroa ja surffata netissä.

Se on MUN se aamutunti ja jos se syystä tai toisesta jää pois, hypin seinille :ashamed:

Onneksi on maailman paras mies :heart:, joka kaitsee lapset tuolloin.

harmis
Ja taas ymmärretään äitiä joka toimi todella typerästi ja todennäköisesti pelästytti aivan turhaan lapsensa. Jos isä olisi tuon saman tehnyt niin olisi taas ollut eri ääni kellossa.
Minusta ap käyttäytyi todella typerästi.

vvv
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:

:headwall: :headwall: Ihan niin ku se olis vanhempien valinta, miten pitkään ne lapset nukkuu?!
On se. Ihan jokaisella kakaralle voi opettaa sopivan unirytmin, jos vain haluaa.
Mutta mielestäni lapsi on hyvä opettaa ns. normaaliin päivärytmiin jonka mukaan suurin osa kanssa ihmisistä elää..eli ei kukuta puolille öin eikä nukuta puolille päiville

mie
kyl olis monella vaikeaa jos vähänkin tästä elämä vaikeentuis, tulis esim sota. kun pitää olla sitä ja tätä. aamutunnit yksin ja jos ei niin saa lapset huutia. jeesus...

Jollain on hiukan samalaiinen aamu ku mulla: yöunet jääny tosi vähäseksi, lapsi sylki puurot päin mun naamaa, eilen anoppi wattuili ja kiusasi mua(taas!) Ja V*tutus on 10...ja mä tyydyin hakkaamaan päätäni seinään ja kiroilemaan sisäisesti.

ap
Montako tuntia itse nukuit?

Alkaako menkat lähipäivinä?

Nuo kaks vaikuttaa mun räjähtämisherkkyyteen.

Niin ja tämä matalapaineilmanalakin.
alle 6h, mies vonkasi seksiä vielä 23 ->

Menkat on todellakin aluillaan, toivoisin ettei olisi (huostaanottohuutelijoiden kauhuksi) :(

No, joka tapauksessa lapset saivat tänään muutoin äidiltään halit ja suukottelut. Ja kaikki näyttäis olevan bygone. =)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Ja taas ymmärretään äitiä joka toimi todella typerästi ja todennäköisesti pelästytti aivan turhaan lapsensa. Jos isä olisi tuon saman tehnyt niin olisi taas ollut eri ääni kellossa.
Totta!
Mutta minun mielestä tunteet saa ja kannattaa näyttää, tosin, ehkei nyt sentään kannata kovin kauheasti karjua ja riehua. Kuten minä tein.
Joskus vaan menee yli, varsinkin huonostinukutun yön jäljiltä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Ai mitenhän kotiäiti voi nukkua kellon ympäri?Hah,hah :LOL:
Siulla ei vissiin oo lapsia,kato ku eihän niistä tarvii huolehtia.Ihan ite tuo taaperokin kaupassa käy,ruokansa tekee,siivoaa jne. ;) ja mie vaan makaan kellonympäri :p ...
Heh, peesi alemmalle. Ja ylemmälle kerropa nyt miten se normaali unirytmi opetetaan.

Jeesustelua
Juu juu ja lapset saa traumoja plii plaa. Älä viitti, ei ne lapset siitä rikki mene jos välillä ärähdetään. Ellei äiti ole aamuihminen niin lastenkin on hyvä oppia että silloin ei kannata vinkua ja vonkua tuirhasta vieressä. Vaan voi odottaa hetken, taaperon pitää sellainen jo osata ja ellei osaa niin opettelee.

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Jeesustelua:
Juu juu ja lapset saa traumoja plii plaa. Älä viitti, ei ne lapset siitä rikki mene jos välillä ärähdetään. Ellei äiti ole aamuihminen niin lastenkin on hyvä oppia että silloin ei kannata vinkua ja vonkua tuirhasta vieressä. Vaan voi odottaa hetken, taaperon pitää sellainen jo osata ja ellei osaa niin opettelee.
Taaperon pitää opetella, äidin ei? Jee.

mmm
Niin ja ne, jotka lapsista huolehtii huostaanoton jälkeen, on sitten tietenkin jotain yli-ihmisiä, jotka ei hermostu koskaan mistään... Ihan kuin se huostaanotto olisi aina ilman muuta lapselle parempi. Kyllä se vaan niin on, että normaali terve aikuinen rakastaa lastaan enemmän kuin kukaan muu ikinä, ja saattaapa vaikka joskus väsyneenä ärähtääkin tälle. Mutta mitä sitten?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Just niin. Aikuisen ei tarvitse mennä itseensä ja ottaa huomioon, että perheessä on uusi jäsen jolla on oma temperamenttinsa ja tarpeensa? Lapsen aamu on pilalla jos se ei saa äidin huomiota vaikka kesken äidin aamuhetken... Koska äidin tarve on tärkeämpi. Vai?

minna
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Just niin. Aikuisen ei tarvitse mennä itseensä ja ottaa huomioon, että perheessä on uusi jäsen jolla on oma temperamenttinsa ja tarpeensa? Lapsen aamu on pilalla jos se ei saa äidin huomiota vaikka kesken äidin aamuhetken... Koska äidin tarve on tärkeämpi. Vai?
Aikuinen voi mennä itteensä ja opetella mutta se ei todellakaan ole vakavaa jos äiti joskus hermostuu. Se on elämää. Millä ne lapset oppii elämään kun kaiken pitää olla tasapaksua eikä tunteet saa heilahdella ettei vaan tuu traumoja. Hohhoijaa sentään. Miten te jaksatte taivastella joka helkutin asiaa.

Ap:han vain ryttäsi lehden ja jätti kahvin juomatta, mikä siinä on niin tuomittavaa eräiden mielestä? Ei kuitenkaan millään lailla satuttanut lasta fyysisesti. Tunteet saa näyttää, ihmisiähän me äiditkin ollaan.

Mua ei kannata puhutella aamulla ennen kahvikupillista :whistle:

Yhteistyössä