Huonosti nukkuvien/syövien lasten vanhemmille vinkki mikä meillä tepsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras22

Vieras
Mä olen ollu tosi laiska lähteen lasten kans pihalle. Korkeintaan kerta päivään jos sitäkään. Meidän lapset olleet tosi huonoja syömään ja nukkumaan.

Nyt olen ottanu tavaksi et aamupäivällä vähintään tunti ulkoilua. ja illalla ennen iltapalaa sama homma. Ja jos vielä päikkäreidenki jälkeen keree ulos niin siinä välissä kolmas ulkoilu.
Satsasin omiin ja lasten ulkokuteisiin tosi paljon ja nyt viihdytään siellä kaikki :)
Ja ruoka maistuu ja uni. Meillä yöt rauhottu tosi nopeesti ku aloin ulkoileen vielä illallakin.
:)

Eli ylös ulos ja pihalle ;)

Juu, tiedossa on. Mutta ei oo tuokaan aina toiminu meidän tytöllä nyt 6v. Ihan uskomatonta miten ei joskus meinaa illalla saada millään unta, oli sitten päivällä ollut touhuilua ja ulkoilua vähän tai sopivasti tai mahdotonta menoa koko päivä, niin joskus se vaan ei meinaa millään nukahtaa ja sama kyllä pätee syömiseenkin, harvoin syö hyvin.

Minä olen monesti ihmetellyt sitä, et aika moni tuttavani on päivät lasten kans kotona. Mut tosi vähän ulkoilevat heidän kanssa. Sit ihmettelevät et miks lapset hyppii pitkin seiniä ja ovat levottomia.
Mä en itse henk.kohtaisesti jaksais olla sisällä koko päivää ja meillä lapsetkin vaativat et ulos pitää päästä.

Kiitos muistutuksesta! Oikeasti :) Oon joskus ollut huomaavinani saman, mutta jostain syystä ulkoilu on silti jääny liian vähälle kun aina laiskottaa ja väsyttää. Ja meidän 1v 3kk heräilee yöllä usein. Miten mä en oo muistanukaan kokeilla reippaan ulkoilun lisäämistä öiden rauhoittamiseksi! Tosin tuon yksivuotiaan liikkuminen lumessa on vähän hankalaa, mutta kai sitä viihtyy vaikka hangessa istuen, jos on kunnolla päällä :) Nyt sain myös hyvän syyn hankkia itelle kunnon ulkoilupuvun - mitäpä sitä ei lapsensa takia tekisi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja esikon äiti:
Kiitos muistutuksesta! Oikeasti :) Oon joskus ollut huomaavinani saman, mutta jostain syystä ulkoilu on silti jääny liian vähälle kun aina laiskottaa ja väsyttää. Ja meidän 1v 3kk heräilee yöllä usein. Miten mä en oo muistanukaan kokeilla reippaan ulkoilun lisäämistä öiden rauhoittamiseksi! Tosin tuon yksivuotiaan liikkuminen lumessa on vähän hankalaa, mutta kai sitä viihtyy vaikka hangessa istuen, jos on kunnolla päällä :) Nyt sain myös hyvän syyn hankkia itelle kunnon ulkoilupuvun - mitäpä sitä ei lapsensa takia tekisi ;)

Kannattaa oikeesti hommata itsellekki kunnon kamppeet. Ei siellä viihdy varttia kauempaa jos on heti varpaat märät ja jäässä ;)
Mä maksoin kengistä tosi paljon mut eiköhän ne mene monta vuotta.
Nukuttaa muuten ittiäki paljon paremmin ja jotenki selvempi olo ku on ollu pihalla.
Nyt on niin hyvät kelitkin et pihalle vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras22:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
oikeesti? vinkki?

?
No kerroin et mikä meillä toimi öihin.

ok, mulle kun toi on ollut aina itsestäänselvyys lasten kanssa ulkoilu ainakin kerran päivässä oli keli mikä hyvänsä. mukava, että teillä rupesi toimimaan, jatkakaa samaan malliin =)

Yhteistyössä