Mull oli kans vähän nuivahkoa kohtelua NKL:lla. Just tollasta hoitajan normaaliäänistä puhetta keskellä yötä toiselle huoneessa olevalle, viis siitä voivatko muut nukkua. Ja mun opetus vauvan hoitoon oli ihan nolla, kun mun vauva oli sairaalan(lastenklinikan) puolella viikon. Siellä ne ei ehtineet varsinaisesti keskittyä opettamaan hoitoa ja kun tulin osastolle yhdeksi yöksi harjoittelemaan hoitoa vauvan kanssa, minun selvästi jo oletettiin osaavan enemmän kuin osasin, kun vauva oli jo viikon ikäinen :|
Lastenklinikka oli oma lukunsa, en ole tyytyväinen kaikkeen sielläkään. Ikävintä oli kun yksi määräilevä hoitaja kielsi imetyksen joksikin aikaa, vaikka kaksi lääkäriä piti sitä siinä tilanteessa sallittuna. Eivät kuitenkaan halunneet astua sitten hoitajan varpaille ja mä en saanut imettää. Sitä en käsitä vieläkään. Lastenhoitajat siellä olivat kaikki ihania, mutta sairaanhoitajat sillä puolella toimivat välillä vähän liukuhihnamaisesti.
Synnärillä ei todellakaan tuntenut olevansa hoidossa tai huolenpidon alaisena, vaan jotenkin käsien läpi liukuva tavara, joka "käsitellään". Samoin osastolla olin ihan turhaan 4 vrk kun vauvakaan ei ollut siellä, minulle vain sanottiin että júu, täältä lähdet vasta vauvan kanssa! Ja mä odotin, että koska saan vauvan lastenlinnasta...
Lopulta otin lähdön itse puheeksi luullen, että joudun anelemaan lupaa siihen, niin sitten sanottiin, että juu, sä saat lähteä täältä koska haluat! Ei me täällä sua väkisin pidetä. Kukaan ei vain sanonut sanaakaan siitä kun utelin asiasta. Vain että vauvan kanssa lähdet sitten vasta. Vaikka tiesivät, että vauva on ainakin viikon sairaalapuolella. En ole katkera, mutta ei se tosiaan mikään hoitokoti ole. Vaikka ihminen on siellä aika herkässä mielentilassa, joka pitäisi ottaa paremmin huomioon :attn: