Huono yleissivistys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möhkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anoppini on hieman yli 80v nuorekas iso iso mummo. Peruskoulutus taitaa olla muutama vuosi kiertokoulua. Joten se siitä yleissivistyksestä.

Voin vilpittömästi sanoa, että anoppini on viisaimpia ihmisiä mitä olen tavannut. Olisi monella ""kirjaviisaalla"" opittavaa hänen elämänfilosofiastaan, viisaista ajatuksistaan sekä äärettömän positiivisesta asenteesta!!

Meilläkin on niin, että mies ei tunnu korkeakoulututkinnosta huolimatta tietävän oikein mistään mitään:). Välillä pääsen nauramaan oikein makoisat naurut, kun hän tunnistaa henkilön tai musiikkikappaleen ihan pieleen... Toki hänelläkin omat vahvuutensa on, mutta itse tiedän maailman menosta enemmän. Enkä tarkoita tällä mitään julkkisjuoruja, vaikka nekin on päällisin puolin hallussa. Ongelmani on jonkinsortin lukihäiriö, joka aiheutta sen, etten muista monimutkaisia nimiä esim. ulkomaalaisia. Inhoan Trivial Pursuittia juuri tämän huonon muistin takia. Vitsailenkin välillä, että jos muistaisin kaiken mitä olen lukenut, olisin todella viisas. Ihmisillä on erilaisia vahvuuksia ja näin se vain on. Naiset pärjää yleensä (kokemuksen perusteella) esim. Alias-pelissä eli sananselityspelissä verbaalisen lahjakkuutensa takia paremmin kuin miehet.

Turha murhe pois. Sinulta löytyy varmaan toisenlaista osaamista ja tietämistä. Poikaystäväsi on ihastunut Sinuun, ei tietovisailijaan popin saralta.

Minulla ja miehelläni on aivan erilaiset ""osaamisen alueet"" ja alusta lähtien olen ihaillut hänen historian ja luontoon ja maantietoon liittyvää osaamistaan. 70-90 luvun bändeistä hän tietää tosi paljon ja on aivan haka eläin ja lintu tietämyksessään.

Toisaalta hän ei ymmärrä oikein mitään puolueista, politiikasta, ei ole kiinnostunut oikein mistään penkkiurheilun seuraamisesta jne. Talon rakennus, huolto tms asioista hän ei loista mitenkään erityisesti tietämyksellään...

Näissä asioissa täydennämme toinen toistamme arkipäivässä ja triviaalin pelaaminen joukkueena tuottaa aina hyvän tuloksen!! =)

Yhteistyössä