Huono ruokahalu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vitamiinipilleri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vitamiinipilleri

Vieras
Kertokaaps onko teillä vinkkejä, kuis sais 3,5v syömään.

Tyttö on ollut vauvasta asti tosi huono syömänen, siis kun aloitettiin kiinteet ja tahti ei muutu. Painoa tällä hetkellä on 13 kg ja pituus 95 cm. Koskaan ei ole nälkä. Me syödään pääasiassa kotiruokaa ja väliin eineksiä, kun kiirettä pukkaa.
Meillä ei todellakaan herkutella kekseillä tai karkeilla, paitsi karkkipäivänä ja silloinkin niitä tulee vasta ruoan jälkeen, limuakaan ei osteta edes viikonloppuisin, että siitä johtuisi. Jos en tarjoa ruokaa, tyttöhän saattaa olla aamupalaksi nautitun puolikkaan jogurttipurkillisen jälkeen vaikka iltakuuteen syömättä ja silloinkin menee ehkä yksi kalapuikko ja maitolasi.

Joskus tepsii jälkiruoka/jätski, mutta kun tyttö kieltäytyy syömästä jopa lempiruokaansa, on mulla keinot hukassa. Ja mulla mennee hermot, on menny jo miljoonaan kertaan

Sanotaan, että kyllä routa porsaan kotiin ajaa, meillä se ei kyllä toimi, ruokahalu katoaa olemattomiin ja paino alkaa pudota, jos en väliin tuputa. Lääkärireissut on tehty ja "vikaa" ei löytynyt, ravitsemusterapeutti sanoi että anna vitamiinit purkista ja tyttö syö sit mitä syö... Niinkai se sit on tehtävä...

meillä on samoja ongelmia tuomn meidän esikoisen kanssa sanasol vitamiini on auttanu vähän parantaan ruokahaluja ja ulkoilua paljon niin ruoka maistuu. meillä on pituutta 95cm ja 11kg ja ikää on 4.5v

Kyllä se vaan niin on, että lapsesi ei olisi hengissä, jos olisi nälkään kuollut!!!

Eli lapsella oma sääntely toimii kun aikuiset ei tuputa tai lahjo tai muuten sekoita rytmiä. Joskus aikusesta tuntuu, ettei lapsen syömällä ruuan määrällä VOI elää, mutta silti nuo penskat vaan porskuttaa terveinä ja reippaina eteen päin, ihme varmaan... Pyhällä hengellä tai jotain sinne päin...

Mun vanhempi tyttöni on 100 cm pitkä ja painaa noin 13 kiloa. Hoikka ja pitkä ollut aina, joskus paino tippunut pituuteen nähden, koskaan ei noussut. Neuvolasta vaan rauhoiteltu, että lapset laihtuu kun ne liikkuu ja niinhän se onkin. Vauvan pyöreys katoaa jossain vaiheessa eikä se maailmaa kaada.

Itsekin vannon vitamiinien piikkiin! 2 viikon kuuri (puoli pakettia) multitabs xylitolia ja taas alkaa ruoka maistua kummasti, varsinkin jonkun nuhan tai muun sairauden jälkeen.

Ja kyllä sieltä tulee sitten niitäkin kausia, että se ruoka maistuu. Siihen pitää vaan luottaa! Lapsen ruumiinrakenne tosiaan muuttuu leikki-iässä ja saattaa siis myös hoikistua, mutta niin kauan kun ei posket mene lommolle ja silmät kuopalle, niin ei ole hätää!!!

Meillä on samaa ongelmaa tuon syömisen suhteen. Joskus tuntuu, että yhtenä päivänä viikossa lapsi syö ja toiset päivät paastoaa. Varsinkin kesällä kuumalla ilmalla asia vielä korostuu. Onko lie geeneissä, kun itsekin olin varsin huonosyöntinen pienenä. Meidän "syömättömät" lapset siis 3v. ja vajaa 5v. Esikoinen 7v. syö nykyään jo yllättävän paljon.

Meillä kuitenkin kelpaa hedelmät, kurkku, tomaatti, porkkana palasina ja leipä. Joskus kun edes leipä ei uppoa niin silloin tehdään "kukonpalasia" eli leipäviipale leikataan pieniksi paloiksi. Sen olen huomannut, että jos lapsen syömiseen ei kiinnitä paljon huomiota niin joskus ruoka katoaa lautaselta kuin itsestään.

Tsemppiä sinulle asian kanssa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 17:21 belia kirjoitti:
meillä on samoja ongelmia tuomn meidän esikoisen kanssa sanasol vitamiini on auttanu vähän parantaan ruokahaluja ja ulkoilua paljon niin ruoka maistuu. meillä on pituutta 95cm ja 11kg ja ikää on 4.5v

Meillä näin myös. Poika 4v3kk, pituutta 100cm ja painoa alle 15kg.

En uskonut tätä ennen kuin itse kokeilin; vitamiinit auttavat ja MultiTabs Xylitol on vielä suhteellisen hyvän makuista (lapsen mielestä ainakin). Ravintoterapeutti suositteli tuotetta allergiselle lapsellemme.

Yhteistyössä