Huono olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin vielä et raskaus on ehkä mahdollinen, ei kylläkään todennäköinen.

Mut osaisko kukaan vastata et miten diabetes oireilee?
Janon tunteen tiedän ja sitä on ollut satunnaisesti. Mut miten se vaikuttaa syömiseen ja ruokahaluun?

Mulla on välillä ollut ruokahalu melkein kokonaan pois ja välillä sit söis koko ajan. Sit toi et mä nukahdan väkisin syömisen jälkeen ja sit kun herään esim. parin tunnin päästä niin on pakko saada jotain ruokaa tai makeaa kun muuten on olo aivan hirveä.

Onko sulla kipuja missään,käsissä,jaloissa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Janon tunteen tiedän ja sitä on ollut satunnaisesti. Mut miten se vaikuttaa syömiseen ja ruokahaluun?

Mulla on välillä ollut ruokahalu melkein kokonaan pois ja välillä sit söis koko ajan. Sit toi et mä nukahdan väkisin syömisen jälkeen ja sit kun herään esim. parin tunnin päästä niin on pakko saada jotain ruokaa tai makeaa kun muuten on olo aivan hirveä.

On. Mulla on pahat hermokivut sekä käsissä että jaloissa. Jaloissa oleva hermokipu johtuu selässä olevasta vammasta ja hermovauriosta. Käsien hermokivun ja voimattomuuden syytä ei ole saatu selville. :o :/
Käsistä oli vielä kuukausi sitten voimat melkein täydellisesti pois. Nyt on palautunut aika hyvin, mutta ei vieläkään tarvi kuvitella avaavansa esim. limsapulloa.

:(

Niin, liittyykö diabetekseen noita syömisjuttuja?
"välillä ollut ruokahalu melkein kokonaan pois ja välillä sit söis koko ajan. Sit toi et mä nukahdan väkisin syömisen jälkeen ja sit kun herään esim. parin tunnin päästä niin on pakko saada jotain ruokaa tai makeaa kun muuten on olo aivan hirveä. "

Diabetes voi aiheuttaa myös hermokipuja (sen olen kuullut ), mutta eikös se ole vasta sitten kun on sairastanut pitkään? Voiko se aiheuttaa myös muunlaisia kipuja?
Diabetes on siis vain yksi vaihtoehto mikä on käynyt mielessä näiden oireiden aiheuttajaksi. Suvussa paljon diabetesta.

mä en sano mitään mielipiteitä ennen kuin teet raskaustestin!

Sen vaan sanon että mua kans yököttää, tämä olo ollu jo 3 päivää. Sanokaa sitte mikä mua vaivaa! Minä en kumminkaan nukahtele. Tässä talossa ei sitä vaaraa oo. Oon raskaana korkeintaan viikolla 3, jos ollenkaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vaipparalli:
mä en sano mitään mielipiteitä ennen kuin teet raskaustestin!

:( :snotty: höh.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vaipparalli:
Sen vaan sanon että mua kans yököttää, tämä olo ollu jo 3 päivää. Sanokaa sitte mikä mua vaivaa! Minä en kumminkaan nukahtele. Tässä talossa ei sitä vaaraa oo. Oon raskaana korkeintaan viikolla 3, jos ollenkaan. ;)

:flower: ehkä ne oireet alkaa jo viikolla 3 ? ;)

Mä en kyllä jaksa uskoo enää et oon raskaanakaan :(
Olisin luullu et olis tullu jo kunnon pahoinvointia, mut ei, tää on vaan tällästä ihmeellistä. Pientä kuvotusta johonki aikaan päivästä ja sitte huimausta ja heikkoo oloo ja toi väsymys.
Mut mikähän mua sitten vaivaa?

Ajattelin että teen testin vasta sitten jos seuraavia kuukautisia ei kuulu ollenkaan. Ehkä viikon- kahden päästä. Tulee niin tyhmä olo kun testaa "turhaan" On tullu niitä testejä meinaan tehtyä aika monta tossa jossain vaiheessa :/
Sillon päätin sit yhdessä vaiheessa et seuraava kerta testataan sitten vasta kun kuukautiset on myöhässä reilusti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

On. Mulla on pahat hermokivut sekä käsissä että jaloissa. Jaloissa oleva hermokipu johtuu selässä olevasta vammasta ja hermovauriosta. Käsien hermokivun ja voimattomuuden syytä ei ole saatu selville. :o :/
Käsistä oli vielä kuukausi sitten voimat melkein täydellisesti pois. Nyt on palautunut aika hyvin, mutta ei vieläkään tarvi kuvitella avaavansa esim. limsapulloa.

Anteeks kun löysin tämän vasta nyt uudelleen,eli sulla hyvin pitkälti samoja oireita kun mulla,sairastan fibromyalgiaa(joka on ihan oikea reumasairaus,ei mikään "päävika".
Se kipu mikä sinulla käsissä,onko se millä perusteella diagnosoitu hermokivuksi?Fibrossa kipu voi olla erittäin kovaa ja joku päivä parempi sen puolesta ja toisena pv taas huonompi.ja voisin kuvitella että sitä luulee hermokivuksi,ns.syvältä tulevaa kipua.
Minulla on ollut käsissä kylläkin koko ajan voimaa kovista kivuista huolimatta,tavarat kylläkin välillä putoilee.
Samoin pahimmillaan väsymys niin kova että aamulla herättyä piti jo alle kahden tunnin kuluttua mennä uudestaan nukkumaan.Mutta hox!hox!sILLOIN OLIN JO TIETÄMÄTTÄNI MYÖS raskaana!
Eli tuo selässä oleva hermosairaus ei sulje pois sitä mahdollisuutta että sinulla on fibro,kuten fibrokaan ei sulje pois sitä mahdollisuutta että voitkin olla samaan aikaan raskaana:-)
Googlaisitko netistä fibromyalgia ja tutustu kunnolla,ennakkoluulottomasti ja myös säikkymättä-se oirelista on ihan hirveän pitkä.ja huom!katso useampi artikkeli/kohta/hakutulos jotta saisit mahdollisimman objektiivisen kuvan sairaudesta.Jos epäilet sairastavasi tuota(kin)ota yhteys suoraan reumalääkäriin!Varaudu siihen että tavan lääkärit eivät tiedä sairaudesta/vähättelevät.Tauti on oikea reumasairaus(kipu-oire-yhtymä)ja reumalääkärit kyllä myöntävät sen.
Tietysti toivon ettei sinulla tätä ole,vaan olisit vaikka "vaan" raskaana.testi kannattaa kuitenkin tehdä senkin asian poissulkemiseksi/toteamiseksi.

Yhteistyössä