Huono olo sokerirasituksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jep, paastoarvo oli liian korkea. Ruokavaliohoito.

Tuli mieleeni: vaikka esikoinen oli vain reilu 3-kiloinen (syntyi 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen), verensokerit oli hänellä syntyessä liian alhaiset ja niitä seurattiin ekat 3 päivää (lisämaitoa annettiin muutaman tunnin välein). Jos mulla olisi ollut rd jo ekassa raskaudessa, olisiko se voinut tuon aiheuttaa?

sinulla on voinut olla tuolloinkin rd. Ei se vauvan paino kerro kaikkea. Sitähän ei ole todistettu että korkeat sokerit satavarmasti kasvattavat lasta.
Myös pieniä sokerivauvoja syntyy ja isoja yli 4.5kiloisia jotka ovat hyvävointisia

pystyin helposti olemaan syömättä/juomatta jopa 13 tuntia ennen kokeeseen menoa ja ei ollut paha olo aamullakaan, mut juotuani sen litkun, joka maistui kuin olisi vetänyt siirappia suoraan purkista tyhjään mahaan, tuli tosi paha olo. En meinannu pystyä juomaan sitä. Närästi ja heikotti sen juotua, mut pysyi sisällä, tosin piti olla pitkällään. Eka-arvo näkyi olevan sokerimittarilla 4.9 muista en tiedä.

Ok, eli arvot voi olla ihan normaalit, hyvä. Mun huono olo liittyi varmaan lähinnä sitten syömättömyyteen, ehkä osin myös tuohon verenpaineeseen. Mulla ei niinkään tehnyt pahaa siten, että olis oksettanut, vaan mua huimasi, oli hengenahdistusta ja sydämentykytystä ja sellaista kokonaisvaltaista heikotusta.

Huimaus, hengenahdistus, sydämentykytys ja heikotus kuulostaa verensokerin nopealta laskulta. Eli insuliinit lähti jylläämään vauhdilla --> verensokeri laskee nopeasti (ei se välttämättä että laskisi liian alas, vaan että tulee nopeasti alas ylipäänsä) --> adrenaliinia alkaa erittyä --> hengenahdistusta/läähättävä tunne, sydämentykytystä, heikotusta...

Mua vähän pelottaa kanssa noi rasituskokeet, just sen huonon olon takia. Paastoarvot olleet mulla työterveyshuollossa parina viime vuotena just ja just normaalit (siellä raja-arvona 4.2-6) eli 5.2-5.5. Menen rasituskokeeseen rv14.

Yhteistyössä