Huono olo sokerirasituksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko muille tullut tosi huono olo sokerirasituksen aikana? Mulle tuli todella heikko olo ekan tunnin loppupuolella ja se jatkui melkein koko toisen tunnin ajan. N. 5 minsaa ennen viimeistä koetta olo alkoi parantua. Kävin mittaamassa välillä verenpaineenkin, se oli 87/58, joka on melko matala mulle (yleensä n. 105/65).

Onkohan odotettavissa korkeita lukuja....? Paastoarvo sormenpäästä oli 5,3.

mullakin oli huono olo koko sokerirasituksen ajan. arvot oli mulla täysin normaalit kuitenkin.
mulla se huono olo johtui varmasti siitä syömättömyydestä ja mua inhotti ihan hirveästi se litku mitä piti juoda; yökin koko ajan kun join sitä. hoitajakin jo kysyi, että pitääkö keskeyttää rasitus..

huonon olon lisäksi mä pyörryin. Mulla on kans alhainen verenpaine.
Sit ihan pokkana ehdottivat, et pitäis tulla kuopuksen kanssa uudestaan testiin (muutaman ylipainokilon takia). Ai et mä oisin taas halunnu olla tajuton siellä tk:n käytävällä niitten vuodeosaston mammojen seassa JA samalla vahtia vilkasta 1,5-vuotiasta. Kumma juttu etten menny.

Ä-polilla olivat sitä mieltä että ylipäätään mun pyörtyily jouhtui verensokerin nopeasta laskusta. Eli sain paastoarvolukemia 2 h kuluttua syömisestä...

Ok, eli arvot voi olla ihan normaalit, hyvä. Mun huono olo liittyi varmaan lähinnä sitten syömättömyyteen, ehkä osin myös tuohon verenpaineeseen. Mulla ei niinkään tehnyt pahaa siten, että olis oksettanut, vaan mua huimasi, oli hengenahdistusta ja sydämentykytystä ja sellaista kokonaisvaltaista heikotusta.

Mulla oli arvot mitä parhaimmat mut koko päivän oli huono olo :S sekä vatsa veti ripuliks. Mulle tuli siitä vielä allerginen reaktio ku vissiin oli käytetty makeutusainet siin litkus ja oon aika usealle E.lle allerginen :S

Alkuperäinen kirjoittaja .......:
Sullahan on tuo paasto jo koholla, siis raja-arvo eli jäit kiinni rasituksessa...?

No mitään mulle ei sanottu, mutta ei ne varmaan siellä labrassa niitä kommentoikaan. Raja-arvot kai vaihtelee kunnittain, en tiedä mitä paastoarvon raja on meillä. Terveysportin tiedoissa paastoarvon raja on juuri tuo 5,3. Huomenna kuulen "tuomion" terkalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .......:
Sullahan on tuo paasto jo koholla, siis raja-arvo eli jäit kiinni rasituksessa...?

No mitään mulle ei sanottu, mutta ei ne varmaan siellä labrassa niitä kommentoikaan. Raja-arvot kai vaihtelee kunnittain, en tiedä mitä paastoarvon raja on meillä. Terveysportin tiedoissa paastoarvon raja on juuri tuo 5,3. Huomenna kuulen "tuomion" terkalta.

jos teillä on rajana tuo 5.3 niin kyllä sulla todetaan rd

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, eli arvot voi olla ihan normaalit, hyvä. Mun huono olo liittyi varmaan lähinnä sitten syömättömyyteen, ehkä osin myös tuohon verenpaineeseen. Mulla ei niinkään tehnyt pahaa siten, että olis oksettanut, vaan mua huimasi, oli hengenahdistusta ja sydämentykytystä ja sellaista kokonaisvaltaista heikotusta.

Mulla kanssa arvot ok mut jouduin makaamaan huononolon takia. Paasto vauva mahassa+äkillinen sokerihumaus.

Onko mahdollista, että sormenpäästä otettaessa arvo on eri kuin laskimosta otettaessa? Käypähoito-ohjeissa sanotaan, että kotimittauksissa (sormenpäästä siis) paastoarvon raja on 5,5.

Hmmm... ihmettelen vain tätä: "Nykyään sinne joutuu kaks kertaa jos ekassa ei jää kiinni ni sit mennää uudestaan noin rv 20-24."
Mulla on sekä isän että äidin puolelta riski sairastua diabetekseen. Viikkoja 24, kun kyselin että koska sinne rasitukseen pitäisi mennä vastaus oli joskus viikolla 28. En siis ole käynyt vielä kertaakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Hmmm... ihmettelen vain tätä: "Nykyään sinne joutuu kaks kertaa jos ekassa ei jää kiinni ni sit mennää uudestaan noin rv 20-24."
Mulla on sekä isän että äidin puolelta riski sairastua diabetekseen. Viikkoja 24, kun kyselin että koska sinne rasitukseen pitäisi mennä vastaus oli joskus viikolla 28. En siis ole käynyt vielä kertaakaan...

Alkuraskaudesta joutuu lähtemään, jos on paljon painoa. Muuten normaalisit on siinä rv 26 paikkeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko muille tullut tosi huono olo sokerirasituksen aikana? Mulle tuli todella heikko olo ekan tunnin loppupuolella ja se jatkui melkein koko toisen tunnin ajan. N. 5 minsaa ennen viimeistä koetta olo alkoi parantua. Kävin mittaamassa välillä verenpaineenkin, se oli 87/58, joka on melko matala mulle (yleensä n. 105/65).

Onkohan odotettavissa korkeita lukuja....? Paastoarvo sormenpäästä oli 5,3.

Mä kävin tänään sokerirasituksessa ja tuli kanssa aika huono olo. Varsinkin kun se kokiksen makuinen litku oli vaihdettu sokeriveteen..... Jaksoin kuitenkin ne kaksi tuntia kärvistellä.

Mulla otetti paastoarvo laskimoverestä, oli 4,4.

Rupes muuten jännittämään. Saa nähdä mitä terkka mulle kertoo... Miten tässä malttaa edes huomiseen odottaa. Ihmettelen kyllä, jos mulla rd on. Ei mitään riskitekijöitä (jos nyt sitten ikää 32v ei oteta huomioon), esikoinenkin oli syntyessään vähän päälle 3kg. No mutta, parempihan se on saada tietää kuitenkin, jos jotain häikkää arvoissa on.

Jep, paastoarvo oli liian korkea. Ruokavaliohoito.

Tuli mieleeni: vaikka esikoinen oli vain reilu 3-kiloinen (syntyi 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen), verensokerit oli hänellä syntyessä liian alhaiset ja niitä seurattiin ekat 3 päivää (lisämaitoa annettiin muutaman tunnin välein). Jos mulla olisi ollut rd jo ekassa raskaudessa, olisiko se voinut tuon aiheuttaa?

Yhteistyössä