Huono matkayhtiö lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lukekaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No joo lukekaa juttu ensin ja tuomitkaa sitten.

Ymmärrän pariskuntaa jos on luvattu babybasket lennolle se on saatava tai kunnon hyvitys mutta tälläiseen on aina varauduttava aina kun matkustaa lapsien kanssa että kaikki ei välttämättä toimi aina niin kun suunniteltu ja jos hermot menee lapsen kanssa koneessa kandeeko lähtee sitten ollenkaan???

B)

Joo, luin tämän jutun. Alle 2 v ei tarvitse varata eikä myöskään maksaa paikkaa. Periaatteena on, että lapsi matkustaa vanhempansa sylissä. Nämä babybasketit ei maksa mitään (vai maksaako?) joten niitä ei 100% varmasti voi itselle varata. Ymmärrän, että tässä tapauksessa vanhempia on nyppinyt, kun basket on heille niin monta kertaa luvattu. Siinä on kyllä lentoyhtiö tai sen edustaja tehnyt väärin. Ja törkeästihän asia heidän kohdallaan hoidettiin muutenkin.

Me olemme aina maksaneet myös alle 2v lipun. Juuri siksi, että lapsella on silloin oma paikka eikä matkan sujuvuus ole ainakaan tilasta tai kanssamatkustajista kiinni. Myös meillä matkasi 3,5 kk ikäinen vauva häämatkallemme. <br><br>

NO joo. Olisi varmaan tälläkin äipällä tunteet kuumenneet juuri siksi, että asia oli yritety varmistaa niin useasti eikä mitään "hyväksyttävää" inhimillistä estettä asialle ollut.

Footballers wife, maksatte siis lapsen lipun alle 2v ja saatte oman paikan . Hyvä idea, olen tehnyt samaa junassa, mutta lentokoneessa en. Vauvalle on aina ollut pidemmällä lennoilla kaukalovarattuna....mitenkähän oltais pärjätty kun kerran lennettiin kanarialta 1/2 v, 2 1/2 v ja 4v kanssa, jos kaukaloa ei olisikaan ollut . Lento oli 5 t myöhässä ja lähti lopulta keskellä yötä ja kaikki lapsemme oli nukahtanut, ja huusivat täyttä kurkkua koneeseen mennessä, ja syönnitkin oli aika sompailua...

Minakin suosittelen ottamaan ( siis maksamaan ) oman paikan myos alle 2-vuotiaille. Harmittaahan tietysti tuollainen, jos on jotain luvattu, eika toteudu, muttei asiat suju aina suunnitelmien mukaan - varsinkaan matkoilla...

Silti törkeää että matkatoimiston pomo vie paikan vauvalta eikä viitsi edes kaikkien matkustajien pyynnöstä luovuttaa vauvapaikaa vauvalle!!!!
Mitä törkeää itsekyyttä!
Sen ymmärtäisi jos olisi toinen vauva ollut koneessa mutta tuolle kääkälle se vauvapaikka annettiin ja ihan siksi että se oli niin itsekäs eikä tajunnut että hänekin toimenkuvaansa kuulu hyvä asiakaspalvelu eikä rötöstely!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 10:24 teerenpilkku kirjoitti:
NO joo. Olisi varmaan tälläkin äipällä tunteet kuumenneet juuri siksi, että asia oli yritety varmistaa niin useasti eikä mitään "hyväksyttävää" inhimillistä estettä asialle ollut.

Footballers wife, maksatte siis lapsen lipun alle 2v ja saatte oman paikan . Hyvä idea, olen tehnyt samaa junassa, mutta lentokoneessa en. Vauvalle on aina ollut pidemmällä lennoilla kaukalovarattuna....mitenkähän oltais pärjätty kun kerran lennettiin kanarialta 1/2 v, 2 1/2 v ja 4v kanssa, jos kaukaloa ei olisikaan ollut . Lento oli 5 t myöhässä ja lähti lopulta keskellä yötä ja kaikki lapsemme oli nukahtanut, ja huusivat täyttä kurkkua koneeseen mennessä, ja syönnitkin oli aika sompailua...

Huh, olihan teillä matka =) Juu, me ollaan ostettu liput, vaikka lapset on olleet alle 2v. Eipähän ole tarvinnut arpoa kentällä ja jännätä onko kone täynnä ja millä tuulella lentoemot on. Kerran satuimme todistamaan yhtä perhettä, jossa oli alle 2v kaksoset eivätkä he olleet varanneet paikkoja. Olisihan he olleet aivan sumpussa kaukaloidensa kanssa, jos kone olisi ollut täynnä, onneksi saivat neljä paikkaa. Joka kerta on meilläkin emot ihmetelleet, että millä oikeudella olemme varanneet oman paikan vauvalle, "kuka lupasi teille koko rivin?" Ei ne ole meinanneet uskoa, että vauvalle on ostettu oma paikka, ilmeisesti se ei ole kovin yleistä.

Noista firmojen pomoista. Yliopistolla kuuntelin erään proffan asiakaspalvelua koskevaa luentoa. Kyllä ukko uskottavasti lateli perusperiaatteita ja hienoja ajatuksia. Sattuipa proffa sitten eräänä kesänä hotelliin, jossa olin vastaanottovirkailijana. Aivan käsittämättömän ylimielinen ja koppava mies! Oikeassa elämässä ei arvostanut asiakaspalvelijaa pätkääkään :(

lapsiperheet yleensä päästetään lentokoneeseen ennen muita(varsinkin vauvan kanssa matkaavat). Laskelmoiduksi tuon paikan viennin tekee juuri se että tuo vauvaperhe pääsi viimeiseksi sisään. Itse tekisin kirjallisen reklamaation LENTOYHTIÖLLE asian huonosta hoidosta ja vaatisin rahallista hyvitystä. Matkatoimistohan ei päätöstä lentokoneen istunmapaikkojen jaosta tee, vaan lentoyhtiön edustajat.

EIPÄ OLE AINOA HUONOyhtiö!
Meillä 2004 omasta tahdosta kylläkin varattiin Bryssel airlanesin lennot hki casablanca hki...kauhea sillipurkki hki bryssel välillä! keikkui natisi ja oli kuin jolku olisi penkit raadellut ja jalkatilaa ei juuri nimeksikään...onneksi meillä ei ollut pientä vauvaa silloin!..
Brysselistä casablancaan oli hieman isompi kone mutta ei sekään mikään tilajättiläinen ollut! siellä huomasin että kenenkään pikku vauvalla ei ollut muuta paikkaa kuin äidin syli...matkan loppuvaihe vielä sattui illan alkuun joten oli pienet kai luonnostaan väsyneitä...
Takas tullessa palo käämit ihan kokonaan kun lentoemäntien mielestä meidän 2v poika olisi pitänyt olla viisi penkkiriviä edempänä heidän listojen mukaan koska 'lapsille oli omat ateriat' no minä kun en ranskaa osaa ja lentoemännät kieltäytyivät

:o :o :o :o minulle puhumasta englantia ojensi mieheni heitä!!!!! (lapset huusivat hyvä isi :laugh: ) ja me istuimme mennessä ja tullessa koneen takaosassa ja juuri niillä paikoilla jotka lipuissa oli merkitty!!!!
JA LASTEN OMA RUOKA oli ihan just samaa kuin aikuisillakin...
Ja minä vielä sitten yritin olla nahoissani kun ruokaillessa pyysin appelsiini mehua ja minulle tyrkytettiin olutta... onneksi tuo ukkokultani kuuliettä mamma on pulassa :ashamed: taas ja pelasti :heart:

koko asian ydin on että jos ei suht edullista hyvän maineen lentoyhtiöö löydy seuraavalle matkalle niin mennään isolla autolla ja otetaan apukuskeja mukaan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2006 klo 07:31 Darelbeida kirjoitti:
Meillä 2004 omasta tahdosta kylläkin varattiin Bryssel airlanesin lennot hki casablanca hki...kauhea sillipurkki hki bryssel välillä! keikkui natisi ja oli kuin jolku olisi penkit raadellut ja jalkatilaa ei juuri nimeksikään...onneksi meillä ei ollut pientä vauvaa silloin!..
Brysselistä casablancaan oli hieman isompi kone mutta ei sekään mikään tilajättiläinen ollut! siellä huomasin että kenenkään pikku vauvalla ei ollut muuta paikkaa kuin äidin syli...matkan loppuvaihe vielä sattui illan alkuun joten oli pienet kai luonnostaan väsyneitä...
Takas tullessa palo käämit ihan kokonaan kun lentoemäntien mielestä meidän 2v poika olisi pitänyt olla viisi penkkiriviä edempänä heidän listojen mukaan koska 'lapsille oli omat ateriat' no minä kun en ranskaa osaa ja lentoemännät kieltäytyivät

:o :o :o :o minulle puhumasta englantia ojensi mieheni heitä!!!!! (lapset huusivat hyvä isi :laugh: ) ja me istuimme mennessä ja tullessa koneen takaosassa ja juuri niillä paikoilla jotka lipuissa oli merkitty!!!!
Ja minä vielä sitten yritin olla nahoissani kun ruokaillessa pyysin appelsiini mehua ja minulle tyrkytettiin olutta... onneksi tuo ukkokultani kuuliettä mamma on pulassa :ashamed: taas ja pelasti :heart:

koko asian ydin on että jos ei suht edullista hyvän maineen lentoyhtiöö löydy seuraavalle matkalle niin mennään isolla autolla ja otetaan apukuskeja mukaan!

Joidenkin ihmisten kannattaisi pysytella oman maan kamaralla...

Näin matkatoimistovirkailijana täytyy sanoa että ensisijaisesti tässä on kyllä ollut kyse matkatstovirkailijan virheestä - vauvakoria ei nimittäin ainakaan tähän mennessä ole voinut lomalennoilla taata asiakkaalle... eli se on aina vain toive.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2006 klo 10:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2006 klo 07:31 Darelbeida kirjoitti:

Joidenkin ihmisten kannattaisi pysytella oman maan kamaralla...
:p hähhäshää eipäs pysytäkkään... :p ei osata olla pois toisesta kodista ;) Ja mikäs siinä mennessä kun ei oo pakko lentää.. pääsee laivalla, autolla ja junalla tai vaikka kävellen, polkupyörällä tai millä tahansa jos mielikuvitus riittää... ;)

Itsekkäitä leuhkoja kusipäitähän on aina enkä kyllä ymmärrä että antaa lomansa pilata sillä, että joku itseänsä korkealla pitävä haluaa hyvän paikan koneessa. Toki se on itsekästä ja toisista piittaamatonta, mutta en ymmärrä että koko loma menee pilalle.

Itse olen myös lentänyt vauva sylissä pari kertaa, ja kun on puolison kanssa yhdessä, niin eihän häntä koko ajan tarvitse sylissä pitää. Pöydällä nukuttaminen on kyllä aika erikoista.

Kyllähän ainakin sitten kun lapsia on enemmän kuin yksi niin usein joutuu laittaa ruokaa ja syödä lapsi sylissä. Ei pitäisi olla mahdottomuus syödä, kun vielä puoliso on mukana. Usein äidit ovat yksin monen lapsen kanssa kotona, ja silti saavat jopa valmistettua ruoan ja syötyä lapsi tai pari sylissä. Lentokoneessa tuodaan nenän eteen valmis ruoka.

Ettei vain olisi tämä aloittaja joka tuntee olevansa myös parempi kuin muut ihmiset. Meillä ei kyllä mies alkaisi tällaisesta asiasta nostaa juttua, on muutakin tekemistä. Aika lapsellista ja itsekästä mielestäni miespuoliselta henkilöltä. Onneksi ei oma mies ole noin pentu.

Toki kurjaa kun ei lupauksia pidetä, mutta siis maailmassa nyt on paljon ihmisiä, jotka näkee vaan oman masun ja oman itsensä, miksi siitä nostaa näin kauhea haloo. Ei nyt sentään ihmisarvoa ole loukattu, jos saa oma lapsi sylissä istua lentokoneessa. Haloo!!!!

peesaan täysillä edellistä, olen lennellyt vauvan kanssa ristiin rastiin yksin ja miehen kanssa enkä ole ikinä saanut/pyytänyt mitään vauvakoria, ja oikein hyvin on pärjätty..kummaa porukkaa kun rouvaa oli alkanut lentokoneessa oikeen itkettämään kun ei sitten saanutkaan sitä vauvakoria, ei ihmekään jos on loma ja koko elämä vähemmästäkin pilalla. haloo...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2006 klo 22:22 keisarin morsian har kirjoitti:
peesaan täysillä edellistä, olen lennellyt vauvan kanssa ristiin rastiin yksin ja miehen kanssa enkä ole ikinä saanut/pyytänyt mitään vauvakoria, ja oikein hyvin on pärjätty..kummaa porukkaa kun rouvaa oli alkanut lentokoneessa oikeen itkettämään kun ei sitten saanutkaan sitä vauvakoria, ei ihmekään jos on loma ja koko elämä vähemmästäkin pilalla. haloo...

Joo, ehkä kannattaisi jäädä kotiin jos ei ole valmis kestämään sitä että pienten lasten kanssa matkustaminen osaa olla joskus aika rassaavaa.

Ja tosiaan, rahalla saa ja hevosella pääsee, jos haluaa olla varma että lapselle löytyy oma paikka, kannattaa ostaa lippu. Ja tutustua niihin matkaehtoihin niin että ymmärtää ylibuukkauksenkin olevan mahdollista.

Yhteistyössä