Huono äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyynel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyynel

Vieras
Myönnetään, olen ollut viime ajat todella pahantuulinen, pinna katkeaa helposti. Syynkin tähän tiedän: olen väsynyt olemaan ns. neljän seinän sisällä sekä väsynyt siihen, että ainoat aikuiskontaktini tapahtuvat puhelimitse tai kaupan kassalla.

Ei, en kurita lastani ruumiillisesti, ääntäni kyllä korotan ja viime aikoina aivan liian usein ja turhan pienistä asioista. :(

Itku tuli lasta laittaessa nukkumaan, kun lapsi kysyi: "Äiti, etkö sä enää tykkää minusta?" Vastasin rakastavani häntä yli kaiken, johon lapsi "mutta äiti, et sinä voi minusta tykätä ja rakastaa, kun olet aina vaan vihainen"

En tiedä, mitä pitäisi tehdä. Totuus vain on se, että minulla ei ole 250 km:n säteellä yhtä ainoaa kaveria tms. aikuista.
Olen työttömänä ja lapsikin on kotona kanssani, joten lähes kirjaimellisesti olemme neljän seinän sisällä.

Ei minullakaan ole aikuiskontakteja muutakuin puhelimitse. Minulla on neljä lasta mutta aina keksitään kyllä kaikenlaista. toki pinnakin palaa kun joudun kaikesta yksin huolehtimaan. Silti voimieni lähteenä ovat lapseni :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
no lähtekää kerhoihin mukaan, leikkikentille, avoimiin pk:hin, perustakaa itte joku lapsiryhmä, srk:n rientoihin, alkakaa harrastaa jotain lapselle mieluisaa..

Näin juuri. Hae lapselle hoitopaikkaa, vaikka osa-aikaista. Etsi ihmiskontaktia ja leikkikavereita lapselle.

Ensin voimia!

Sitten samaan mitä muutkin on kirjoittanut. Monilla paikkakunnilla on perhekahviloita ja -kerhoja, mm. MLL ja seurakunnat pitää niitä. Tietoa on varmaan netissä. Samoin avoimia päiväkoteja, mihin voi mennä lasten kanssa, on monissa kunnissa. Varmaan niistäkin löytyisi tieto netistä. Muskarissakin voisi tavata muita äitejä ja pikkuhiljaa ehkä luoda kontaktia, seurakunnat mm. järjestää myös sitä. Ihan kuin olisi täälläkin tai sitten vauva.fi keskustelupalstalla osunut joku kuntakohtainen kontaktiketju/palsta silmiin just aikuiskontakteja kaipaaville... noista keskusteluista siis.

Toivottavasti löydät itsellesi kontakteja (ja lapsellekin samalla), niin saa vähän muuta ajateltavaa! Kaikkea hyvää elämääsi!

Yhteistyössä