Huono äiti! Ainakin siltä tuntuu....

  • Viestiketjun aloittaja Kata84
  • Ensimmäinen viesti
Kata84
Taas meinaa itku tulla...On vaan sellainen tosi huono äiti fiilis päällä!
Huono olo tulee jos en ole käynyt lasten kans ku aamulla ulkona 1-1,5 tuntia.
Tuntuu ettää täälä on vaan sellasia täydellisiä perheitä jotka käy ainakin 2kertaa ulkona ja sielä ollaan ainakin 2tuntia...
Riittääkö tuo meidän aika ja onko lapsille haittaa onko ulkoilu aamulla vaiko iltapäivällä?
Voi että olen paska ku en edes tollasta osaa päättää!!!!!!
:'( :'(
 
Mamseli harmaana
Noh, noh!! Älä nyt noin masennu =) !!
Ei sillä ole mitään merkitystä, käytkö lasten kanssa aamu- vai iltapäivästä.
Hyvä olisi tietysti käydä kuitenkin edes 1 kerran päivässä haukkaamassa raitista ilmaa mutta kyllä meilläkin meni useampi päivä ihan sisällä ollessa, kun oli niitä kovia pakkasia.

Itse ulkoilisin mieluiten ennen lounasta ja päiväunia. Ulkoilun jälkeen maistuu ruoka paremmin ja unikin. Nyt on vaan aamupäivät ollut niin kylmiä, että iltapäivällä vasta ollaan ulkoiltu..
Ulkoillaan yleensä vain kerran päivässä, iltapäivästä kun tulee sitten tehtyä noita kotihommia.

Niin, että huoli pois. Tämä ei ole niin vakavaa :wave: =)
 
:attn: ei sellaista olekkaan kuin täydellinen perhe.jokaisessa perheessä on omat hyvät ja huonot puolensa.mä olen vahvasti sitä mieltä että jokainen tietää parhaiten itse mikä on hyvä ja toimivin vaihtoehto omalle perheelle!ne jotka toisia arvostelee sais pitää mielipiteet ominaan.siis häntä pystyyn ja nauttimaan omasta perheestä ja omasta elämästä!!! :hug:
 
Taksu
Ei ne lapset siihen kuole, vaikkei jokapäivä edes ulos pääsisi. Tietysti siitä on ainaki meillä se hyöty, että ovat sisällä rauhallisempia, ku on ulkona energiat kulutettu.
Ajatteleppa niin, että tuo naapurin täydellinen ulkoiluäiti on epätäydellinen vai ruuanlaitossa. Jospa niillä syyyään usein roskaruokaa ja sä keität kunnon perunat.
 
Lapsetkin on niin yksilöllisiä ketkä kaipaa ulkoilua enemmän kuin toiset. Kesäisin mekin ulkoillaan paljon, mutta ei tosiaankaan näin talvella notkuta siellä neljää tuntia päivässä! No, silloin tuli ulkoiltua enemmän talvisinkin kun rivarissa asuttiin ja pihalla oli aina lapselle kavereita. Ei kannata tosiaankaan vertailla mitä muilla tehdään ja syyllistää turhaan itseään. Valitettavasti itekin kyllä harrastan turhan usein tätä itteni syyllistämistä :headwall:
 
Ei kannata murehtia ulkoiliasiaa! Mulla kaks lasta 3v ja 1v ja ei käydä edes joka päivä ulkona, en vain jaksa joka päivä. Meen ihan fiiliksen mukaan ja ulkona yritetään näin talvisaikaan olla vähintään tunti. Kesällä
sitten päinvastoin, ulos aina kun vain pääsee.
 
Mekin aika laiskasti ulkoillaan ja ei oteta siitä stressiä :wave: Ulkoillaan kun on kaunis ilma tai muuten jaksetaan.. Jos asuttais omakotitalossa tms. voisi ulos meneminen olla pienemmän kynnyksen päässä. Puistomatkaan kuluu yhteensä noin tunti ja talon piha on aika tylsä... Ei jaksa vaan joka päivä!
 
Miekin saan joskus niitä puuskia että pitää aamulla laittaa lapsille puurot,täysjyväleivät ja hedelmää (niinkuin ruokaympyrässä käsketään) Sitten ulos ja tekemään "asioita yhdessä" Ja ruuaksi taas monipuolista ja terveellistä ravintoa (taas se helkkarin ruokaympyrä..) Välipalat ja muut touhut niinkuin malliperheessä. Illalla olen sitten ihan poikki ja tyytyväinen kun elettiin oikeata perhe-elämää kaikkien sääntöjen mukaan. Seuraavana päivänä hipsitään puolille päiville yöpaidoissa ja sitten Heseen hampurilaisille ja mukulat pallomereen..

Ei sitä jaksa koko aikaa pingottaa. Jokainen äiti on varmasti omilleem se paras mahdollinen vaikkei minuuttiaikatauluilla mentäisikään. Ja niitä aikataulujahan ehditään tuijottamaan sitten kun kouluun mennään.

Nauttikaa siis siitä että saatte tehdä asioita omaan tahtiinne ja rauhassa. :hug:
 
En haluu loukata, mut miten tollasesta voi tulla huonoäiti-fiilis??? Miten korkeelle nykyäitien rima on nostettu, jos tarvii potee huonoa omaatuntoa muutaman ulkoiluminuutin takia? Mä oon sit varmaan huonojen äitien äiti, kun me ei käydä ees ihan joka päivä ulkona. Ja varmaan senkin takia, kun en pode huonoa omaatuntoa moisesta. Ittelle se tosin välillä kostautuu, kun poika käy ylikierroksilla...paha saa palkkansa, siis :D Ja kuten jo jutuissa on mainittu, ni eiköhän jokaisella perheellä oo ne omat pienet epätäydellisyytensä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2005 klo 22:01 kukka kirjoitti:
Ei kannata murehtia ulkoiliasiaa! Mulla kaks lasta 3v ja 1v ja ei käydä edes joka päivä ulkona, en vain jaksa joka päivä. Meen ihan fiiliksen mukaan ja ulkona yritetään näin talvisaikaan olla vähintään tunti. Kesällä
sitten päinvastoin, ulos aina kun vain pääsee.
meillä 5-vuotias ulkoilee päivittäin osa-aika tarhassa minä aika usein lintsaan ja vaavin kun saan vaunuihin nukkumaan niin itse sisälle siivoilemaan yms.. :whistle:
 
pojat02ja04jaäippä
joo.ei kuule meilläkään ihan joka ikinen pivä 2 kertaa pihalla olla.
2vuotias kyllä vaatisi mutta ei aina jaksa.
yleensä aamusta ollaan esikoisen kaa puistolla.30min-2h..riippuu säästä.
ja sitten käyn 5 aikaan vauvan kaa ainaskin tunnin lenkin.
pienimmäinen nukkuu päiväunensa partsilla samaan aikaan kun veljensä omassa huoneessa. silloin on siivoomista jne.
aamut on esikoisen aikaa ja illat pienemmän...
Itse poden tota syyllisyyttä kans jos en jokapäivä käy esikoisen kaa pihalla! mut eipä tuo vakavaa edes ole :hug:
 

Yhteistyössä