huonejärjetelyistä..apuja..mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miisku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miisku

Aktiivinen jäsen
23.09.2004
2 425
0
36
eli meillä on tällainen tilanne..
3 makuuhuonetta,(1 suht iso, 1 keskikokoinen ja 1 pieni)
2 lasta asuu koko ajan tyttö kohta 2v ja poika 4kk, lisäksi miehen 2 poikaa käy joka toinen viikonloppu (8v ja 6v)

nyt ollaan mietitty mitenköhän noi lapset kannattais huoneisii "jakaa"..
tällä hetkellä tytöllä oma huone,tuo pieni
miehen pojille keskikokoinen yhteisenä,
ja pikkumies on meidän kanssa.
Jatkossa siis olisi 2 vaihtoehtoa (pikkumies on tarkoitus siirtää"omaan" viimeistään kun alkaa nukkuun yöt kokonaan)

mutta siis ne vaihtoehdot:
1. tyttö pysyy yksin pienessä huoneessa,me miehen kanssa keskikokoiseen ja kaikki pojat isoon

2. isot pojat pieneen huoneeseen, me keskikokoiseen ja pienet isoon.

auttakaa mua näkemään kummankin ratkaisun + ja -

2 ratkaisu olisi ok, siinä mielessä, et ne miehesi pojat ovat vain joka toinen vkl teillä.
Te keskikokoiseen, ja pienet (2v ja vauva) isoon, koska heillä todennäköisesti lelut vievät tilaa, ja mahtuisivat sitten leikkimäänkin siellä :).

MUN mielestä siis vaihtoehto 2.

Vaikea sanoa, no isommat lapset varmaan haluaa vähän omaakin rauhaa et niille varmaan laittaisin vielä oman huoneen niin voi vetäytyä omaan rauhaan jos ei jaksa pienten kanssa kokoajan olla, tekisin itse varmaan tuon kakkosen mukaan nyt ja sitten kun pienimmäinen kasvaa ja haluaa oman huoneen vaihtaisin sitten tytön pieneen huoneeseen ja pojat isoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:
2 ratkaisu olisi ok, siinä mielessä, et ne miehesi pojat ovat vain joka toinen vkl teillä.
Te keskikokoiseen, ja pienet (2v ja vauva) isoon, koska heillä todennäköisesti lelut vievät tilaa, ja mahtuisivat sitten leikkimäänkin siellä :).

niin kyllä poikien kerrosänky ja hylly mahtuisi ihan hyvin pieneen huoneesee..kun meillähän ne ei koulupöytää tarvi..'

sit toisaalta taas toi 1 kun välillä tuntuu hullulta että on yks huone 26 päivää kuukaudessa tyhjänä (tosin silloin pyykkitelineet valtaa sen)

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä:
Vaihtoehto 3 eli isompi asunto

olisko sulla lahjoittaa ylimääräistä..!
toki asunnonvaihto tulee ajankohtaiseksi ehkä silloin kun pienetkin alkaa oleen kouluiässä..

mutta tohon omaan rauhaan,niin pojat ei kyllä meillä ollessaan malta olla omassa huoneessaan juurikaan.

Minä tekisin niin,että ainakin tällä hetkellä tytölle pieni oma huone ja pojille yhteinen iso,tuo järjestely toimii kuitenkin vielä useita vuosia mainiosti.Sitten kun teini-ikä alkaa kolkuttelemaan mietitte uudelleen.
Ja siis perustan siihen mielipiteeni,että meillä on tytöllä oma huone ja miehen joka toinen viikonloppu oleva poika jakaa huoneen 2v:n kanssa ainakin toistaiseksi vielä.

Mie tekisin varmaan niin, että antaisin tytöllä olla oman huoneen, ja toisen makkarin laittaisin pikkupojalle.
Sit siitä pikkupojan huoneesta antaisin huoneen isommille pojille aina niiksi viikonlopuiksi kun he ovat teillä.
Senajan pikkupoika saisi vierailla nukkumassa joko vanhempien huoneessa tai siskon huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Minä tekisin niin,että ainakin tällä hetkellä tytölle pieni oma huone ja pojille yhteinen iso,tuo järjestely toimii kuitenkin vielä useita vuosia mainiosti.Sitten kun teini-ikä alkaa kolkuttelemaan mietitte uudelleen.
Ja siis perustan siihen mielipiteeni,että meillä on tytöllä oma huone ja miehen joka toinen viikonloppu oleva poika jakaa huoneen 2v:n kanssa ainakin toistaiseksi vielä.

tätä mä just kaipasin omakohtaisia kokemuksia..tosiaan kun näi voitaisiin vielä mennä pitkään
ja jos alkuun tuntuu että tuo pikkumies häiritsee poikien unta niin voihan se nukkua matkasängyssa/patjalla meidän huoneessa!

Meillä kolme makkaria ja aikuiset nukkuu yläkerrassa, lapsista pojat 12v ja 8v samassa huoneessa tyttö 13v ja poika 6v nukkuvat samassa huoneessa. Tuo 6v nukkuisi vanhempien huoneessa, mutta sinne ei mahdu ja vaatehuoneseessa ei voi nukkua , kun siellä ei ole ikkunaa. Poikien huone on liian pieni, sinne ei mahdu kolmea poikaa.
Portaiden alle ei ketään voi laittaa nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

tätä mä just kaipasin omakohtaisia kokemuksia..tosiaan kun näi voitaisiin vielä mennä pitkään
ja jos alkuun tuntuu että tuo pikkumies häiritsee poikien unta niin voihan se nukkua matkasängyssa/patjalla meidän huoneessa!
Ihan totta,meillä oli edellisessä asunnossa vain yksi lastenhuone ja siellä nukkuivat sitten 6kk,2v6kk ja silloin 7v,kumpikaan isommista ei herännyt vaikka vauva itki yöllä.Nytkään ei ison edes hörmähdä,vaikka 2v pitäisi yöllä jotain ääntä,eli meillä on ollut toimiva systeemi näin.

Mä varmaankin pistäisin tytön ja pojan yhdessä nukkumaan pikkuiseen huoneeseen, samoin sinä ja mies pikkumakkariin ja isoon huoneeseen tekisin leikkihuoneen jonne sitten "vierailijoille" pedit esim. sänky jonka alla ulosvedettävä sänky.

toki asunnonvaihto tulee ajankohtaiseksi ehkä silloin kun pienetkin alkaa oleen kouluiässä..

mutta tohon omaan rauhaan,niin pojat ei kyllä meillä ollessaan malta olla omassa huoneessaan juurikaan.

Onhan noita isompia asuntoja olemassa vaiikei mullä ylimäärästä olekkaan. Mutta kun mä en vaan ymmärrä sitä, miksi pitää survoa liian monta ihmistä liikapieneen tilaan. Niinkun ei tossa sunkaan vaihtoehdoissa nyt loppuviimein niin kauheen järkeviä vaihtoehtoja ollu... Jos se isomman asunnon hankkiminen on kuitenkin joskus ajankohtasta niin miksi ei vaihtaa heti. Tietty jos ei aijo koskaan asua muuta ku vuokralla niin sittenhän se pitää kitkutella kämäsessä sillipurkissa niin kauan ku vaan pystyy...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut tarviiko ne viikonloppu lapset "omaa" huonetta teillä ollessaan? Eikö ne voi nukkua vaikka olohuoneessa tai pienten lasten huoneissa?

tätäkin ollaan mietitty..mutta meillä ei oikein olkkarissa voi nukkua..sitten meidänkin pitäis mennä viikonloppuna 8n jälkeen nukkumaan!
periaatteessahan tuo 1 vaihtoehto on niin että se on pikku pojan huone missä sitten isommilla on kerrossänky ja oma hylly, omille leluilleen joita kuitenkin tuon ikäisillä vielä on.

pikkuiset meillä ei juurikaan leiki omissa huoneissaan vielä kun meillä on makkarit ylhäällä!

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:

Just näin meinasin mäkin kantaani perustella :).

Onhan noita isompia asuntoja olemassa vaiikei mullä ylimäärästä olekkaan. Mutta kun mä en vaan ymmärrä sitä, miksi pitää survoa liian monta ihmistä liikapieneen tilaan. Niinkun ei tossa sunkaan vaihtoehdoissa nyt loppuviimein niin kauheen järkeviä vaihtoehtoja ollu... Jos se isomman asunnon hankkiminen on kuitenkin joskus ajankohtasta niin miksi ei vaihtaa heti. Tietty jos ei aijo koskaan asua muuta ku vuokralla niin sittenhän se pitää kitkutella kämäsessä sillipurkissa niin kauan ku vaan pystyy...

juu no täälläpäin 5h+keittiö maksaa meille tällä hetkellä liikaa..siis tämänkin on oma (tai pankin)
mieluummin nyt oon kuitenkin kotona siihen asti kun tuo nuorempi on 2
ja meitä tässä on suuremman osan aikaa vaan 4

Pienille lapsille isoin huone käyttöön, isommille lapsille pienin huone ja vanhemmille keskikokoinen. Tai jos parisänky ja muu tarvittava mahtuu siihen pienimpään huoneeseen, niin antaisin sen keskikokoisen huoneen viikonloppuisin oleville lapsille. Syy: lasten leikit tarvii tilaa. Aikuiset ei juuri makuuhuonetta päivisin tarvi.

Uusimmat

Yhteistyössä