Huoneen siivous

SHV
Millä ihmeellä saatte esikoulukäisenne siivoamaan huoneensa? Meillä se on ihan hirveä tapaus, vaikka huone pyritään järjestämään joka päivä, mutta tyttö ei millään alkaisi. Hetken kun siellä touhuaa yksin niin se on jo kuin pommin jäljiltä. En tiedä, miten olisi järkevin :\|

nim. sottapytyn äiti....
 
viuhtis80
meillä eskari ikäinen tyttö kans ja siivoaa kyllä huoneensa siistiksi,poikkeus päiviäkin on mutta harvakseltaan.ei ole kertaakaan tarvinnu käskeä siivoamaan vaan omasta tahdostaan siivoilee ja tykkää siististä.minä käyn vaan sit imuroimassa ja luuttuamassa,mutta eilen halus jopa ite imuroida.
 
SHV
Kai varmaan sitten aika pitkälle myös luonnekysymys, mutta ihmetyttää, kun meillä pyritään pitämään mökki suht siistinä, eikä se siivoaminen ole kuitenkaan mitään "pakkoa" ja sellaista, että se saisi pahalle tuulelle tms. vaan kotihomma siinä kuin muutkin.. En tiedä, periksi en kuitenkaan anna, tytön on oma huoneensa siivottava.
 
meiän 4v tyttö on kova siivoomaan. on se kyllä pikkuveljensä kans kova sotkemaankin ton lasten huoneen, mut kyllä se myös hienosti siivoo ja pienempi auttaa. pari kertaa päivässä eli ennen päiväunia ja ennen iltahommia laittaa lelut oikeisiin paikkoihin.
 
pieni pesusieni
Meillä 3vuotias siivoaa kyllä huoneensa...ja lisää vauhtia siivoukseen saan sillä,kun tulen imurin kanssa jäppisen huoneeseen (ukkeli luulee että imuroin lelut):D
 
Kämppä kuin pommin jäljiltä.... kuulostaa ihan tutulta. Esikoululaista / poikaa, kun kehotti siivoamaan huoneensa, hän kirjoitti lapun "Siivous kielletty" ja laittoi sen seinälle. En ole enää niin kauheasti asiasta stressannut.... oven saa onneksi kiinni. =)
 
kupoli
ei muuta kuin rankat konstit käyttöön. Meillä kun ei tavaroiden keräys kiinnostanut esikoista niin menin jätesäkin kanssa ja keräsin itse! sitten vain säkki jemmaan varastoon joksikin aikaa. Kyllä muuttui lapsen mieli siivoamisen suhteen kun säkissä oli paljon mieluista tavaraa...
 
meillä eskari ikäinen tyttö ei siivoa millään huonettaan :(
ja kuulostaa todella tutulta tuo kämppä kuin pommin jäljiltä lausahdus :)
no yks päivä menin tytön huoneeseen jätesäkin kanssa ja sanoin että nyt lähtee lelut roskiin,tyttö sai valita 5 mieluistaan lelua ja loput keräilin säkkiin,(enhän mä niitä roskiin vienyt vaan varastoon),mutta tytöllä on nyt siisti huone,ja oon aatellut että jos nyt pysyisikin sellaisena :)
ja sit vois tossa kk päästä vaihtaa ne viis lelua toisiin..
kannattaa ainakin kokeilla tällästä!

t:3tytön siivoushullu äippä.
 

Yhteistyössä