Huominen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petetty mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Petetty mies

Vieras
Vaimoni on minua 15 vuotta nuorempi, 35-vuotias. Hän oli syksyllä naisporukassa Lapin matkalla. Hän oli siellä minulle uskoton - asia selvisi vastatessani hänen puhelimeensa, luvalla vaimoni ajaessa autoa.

Vaimoni oli tavannut siellä miehen, jonka kanssa tanssi-illan päätteeksi oli viettänyt yön. Sen vielä jotenkin ymmärrän, vaikken hyväksy. Hän kuitenkin vietti saman miehen kanssa seuraavan päivän ja seuraavankin yön. Vaimo itse sanoo jutun olleen viaton Lapin hullaannuttama pelkkä seksisuhde ja avioliittomme aikana (9 vuotta) hänen ainoa syrjähyppynsä, uutta uskottomuutta ei kuulemma tule.

Itse en ole ollut vaimolleni koskaan uskoton. Olen antanut hänelle hänen syrjähyppynsä anteeksi. Suhteemme jatkuu normaalisti. Seksikin sujuu aikaisempaan tapaan. Silti minua kiusaa vaimon ""viaton seksisuhde"". Onko se sellainen. Se oli oli kuitenkin kaksi vuorokautta, se on enemmän kuin yhden illan innostus tai humala.

Mikä on minun ja avioliittomme tilanne?

Jaa, että mikä on tilanne? No huono tietysti. Joko annat anteeksi, jolloin olet munaton luuseri, jota vaimosi ei voi eikä halua arvostaa. Jos kostat, menetät oikeutesi moralisoida vaimosi vieraissa virkistäytymistä. Niin, että mikä vaihtoehto jäi jäljelle?

Ps. Koska olet mies, Ellit ehdottavat teille parisuhdeterapiaa. Se on kuitenkin väärä vastaus, koska anteeksianto tekee sinusta edelleenkin munattoman luuserin.

Miksi sinun pitäisi saaha olla erilainen? Kaikki ukothan ne ovat napalankoja toistensa kansa. Jos nimittäin totta puhuthan.
Kaikki ei vaan mene tunnustamhan.

Anna asian olla. Voi arvostaaki nyt sinua paremmin. Mitä nuista vanahoista jutuista. Maailmasa sattuu ja tapahtuu.Saariselälä antaa melekeinsa jokkainen joskus ja varsinki Luoshola en on varma. Katso sinä vain, ettet pane vahinkoa kiertämhän. Sitte jo oliski piru merrasa.

Tässä on se tietoinen riski, jonka mies ottaa kun nai 15 v. nuoremman naisen ja mies tulee sitten jonain päivänä 5kymppiseksi. Älä valittele täällä palstoilla, vaan nuole haavasi ja myönnä tappiosi. Olihan sulla 9 ihanaa vuotta.

Minä en ole koskaan ymmärtänyt noita Lapinmatkoja. Minunkin tuttavapiirissäni monet naiset menevät sinne mukamas hiihtämään ja sitten kertovat niistä lemmenseikkailuistaan kehuskellen.

En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi sinne pitää mennä pettämään omaa miestään. Tiedän monta miestä, joita vaimo on pettänyt ja minua inhottaa!

Kai nämä Lapinmatkat ovat yhtä naurettavia kuin Kanarianreissutkin. Sinne menevät tietyn tasoiset ihmiset, koska paremmasta eivät tiedä eivätkä ymmärrä.

Olen pahoillani puolestasi. Kaikki naiset eivät ole sellaisia.

Häpeän olla nainen...

Nainen, kuules nyt ""tietyn tasoinen ihminen"". Pettää voi missä vain. Olen asunut Lapissa ja käynyt Kanarialla, enkä voi ymmärtää mikä on ""tietyn tasoinen ihminen"". Oletko itse käynyt kummallakaan seudulla, kun noin typerään heittoon alennut?

On pelkkää luuloa, että mihet ovat niitä, jotka hyppäävät aina tilaisuuden tullen vieraan peiton alle. Naiset kenties useimmin, he vain ovat miehiä paljon taitavampia peittämään jälkiään.
Terapia molemmille voisi olla paikallaan. Taitavan terapeutin on helppoa raaputtaa vaimosi kuorta ja katsoa miten on muiden tilaisuuksien laita. Sen jälkeen on vasta todella miettimisen paikka. Katsokaa molemmat erikseen ja yhdessä miten jatkaa; mitä haluatte elämältä.
Olet yhtä paljon MIES kaiken tämän jälkeenkin. Ja toisaalta, kukaanhan meistä ihmisistä ei ole pulmunen.

Kyllä minä olen Lapissa käynyt. Olen pahoillani, jos sait kirjoituksestani sellaisen käsityksen, että jotenkin aliarvioisin Lappia alueena tai matkailukohteena. Sitä en tarkoittanut.

Tarkoitin niitä Lapinmatkoja, joita jotkut tekevät mennäkseen sinne vain pettämään puolisoitaan. Usein naiset, ja mikseivät miehetkin, lähtevät sinne porukalla ja lysthiä pidetään kuin viimeistä päivää.

Olen käynyt myös häpeäkseni Kanarialla ja tiedän, millainen paikka se on. Ei ole ainakaan minun makuuni. Olen matkustellut PALJON eri maanosissa. Tasoa on monenlaista matkailussakin...

Sitten varsinaiseen aiheeseen. Naiset pettävät siinä kuin miehetkin. Kyse on yksilöistä ja heidän arvomaailmoistaan. Mielestäni ei pitäisi petettyä osapuolta syyllistää siksi, että hän on mies. Meillä naisilla tuntuu vain olevan tapana alkaa heti arvailla pettämisen syyksi miehen huonot ominaisuudet. Siinä mielessä kai olemme lojaaleja toisillemme.

Johtuukohan tuo syyllisen etsiminen petetystä siitä, että naiset herkästi itse syyllistävät itseään jouduttuaan uhrin asemaan.

Ei pettämiseen tarvita mitään erityisiä syitä. Jotkut vain ajautuvat sellaiseen käytökseen miettimättä seurauksia. Ehkä heillä ei ole empatiakykyä eikä moraalia. Ehkä he vain hakevat itsetunnolleen vahvistusta ulkopuolisilla suhteilla. Petetty osapuoli joka tapauksessa kärsii.

Et sitten varmaan ollut tasokkaassa paikassa Kanarialla... Minäkin joskus vannoin, ettei ikinä ""etelänmatkalle"", kunnes minut saatiin houkuteltua Teneriffalle. No, hotelli oli saarten paras ja maksoikin sen verran paljon, ettei sinne kuka tahansa taatelintallaaja pääse.

Minusta ei ollut ollenkaan häpeällistä olla siellä hemmoteltavana ja viikko kului totaalisen rentoutumisen merkeissä.

Olen myös reissannut paljon ympäri maailmaa ja silti sanon, että kun kaipaan pelkkää rentoutumista, lähden uudelleen samaan hotelliin, Kanarialle. Kun taas kaipaan muutakin, en taatusti lähde sinne.

No, minusta tuntuu taas että, olet tekemässä tästä asiasta isolla A:lla

tuskinpa nyt yksi salarakas on pahitteeksi

mutta yrittäkää sopia selvät pelisäännöt

ja kyllä sen huomaa jos ja kun homa ei toimi

mutta tsemppiä vain

Huonosti on sulla asiat. Sinunhan se olisi tietty pitänyt mennä kun sulla on kohta viidenkympin villitys. Oletko katkera kun et ehtinyt ensin?

Ei vainenkaan. Ei kaikki naiset ole samanlaisia, mutta jos naisesi petti sua peräti kaksi yötä saman ukon kanssa, ei kyse ole enää pelkästä villityksestä. Ja kun se sai sen kerran tehtyä, tekee taatusti myös uudestaan.

Tee selvät sävelet naisellesi, seuraavasta virheestä tulee lähtö. Kyllä noita pettureita maailmaan mahtuu ja kaikilla aina sama selitys: Ei mitään tapahtunut, ei merkinnyt mitään, oli pelkkä pano, Olin liian humalassa, suahan mä kuitenkin rakastan ja plaa plaa.
Eri asia kuka ne selitykset uskoo.
Älä sä kuulu niihin idiootteihin!

Nauti nyt nuoresta vaimoasta. Kaikki, jotka tietää naureskelee sulle selän takana, ehkä päin naamaa. Eikö ole kiva tavata miehiä ja miettiä, onko tuokin nainut vaimoa?

Kyllähän tuollaiset ilmaisut kuin ""viaton seksisuhde"" on jo seuraavan pettämisen perustelua. Nosta kissa pöydälle ja kysy mikä tässä liitossa on ""viatonta"" ja mikä ei?

Voiko käydä ""viattomasti huorissa""? Voiko ""viattomasti"" vetää turpaan vieraissa juoksevaa akkaa? Jos uutta uskottomuutta ei muka tule, niin kannattaa kysyä, että oliko jo pitkäänkin ennen tätä viimeisintä päättänyt että nyt käydään vieraissa, kun nyt kerran osaa sanoa, että uusia ei tule. Vai luuliko aikaisemminkin, että ei pettäisi.

Ja olikos muuten kuinka mones lapinmatka, jolla vaimosi kävi? Saattoiko olla, että tällä lapinmatkalla käyttäydyttiin juuri niinkuin hänellä on ""tyttöjen matkoilla"" tapana käyttäytyä. Minusta voisi lopettaa moisessa naisporukassa matkustelun. Eiköhän ole aika hyvin nähty mihin tämä johtaa.

Tämäkö on nyt sitä paljon puhuttua miesten välistä solidaarisuutta. Ap. hakee tukea ja lohtua hätäänsä. Turha häntä on enää selkään puukottaa.

Lapin reissuista on kirjoitettu iät ja ajat lehtien palstoilla.
Minulle riitti yksi reissu kauan sitten. Lähdin sinne selvittämään päätäni aviopuolisoni seottua lääke+viinahuuruissa. Eräs nainen lentokoneessa tunnusti olevansa Lapinhullu. Reissuja oli takana jo yli 40.

Minuun ei iskenut Lapin lumous eikä etelänmiesten ihanuus.
Lienenkö joku rajatapaus tai siten vain ihan tavallinen naisihminen.

Ei kenenkään tarvitse olla aisankannattaja. Jos nainen käy vieraissa, niin hommaa avioero. Parempi yksin kuin huonossa liitossa.

Olen antanut vaimolle anteeksi ja haluan jatkaa avioliittoamme. Minua vain kiusaa tapahtunut: miksi vaimo oli toisen kanssa? Onko se syy poistunut vai voisiko vaimo olla toistekin uskoton? Tiedän, ettei asiaa saisi märehtiä, mutta vaimon seksisuhde toisen miehen kanssa vain kiusaa, vaikka itsekin haluaisin unohtaa.

Yhteistyössä