Huomenta ! :) Sunnuntai aamun fiiliksiä ??

Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Huomenta! =) Kahvilla täälläkin.
Sitten pitäis siivoilla vähän, illalla tulee vieraita. Jääkaapissa valmiina savulohikakku, mansikka-valkosuklaakakku, coocie popsit, ja eilen keitelty kondensoitu maito... tänään pitäisi vielä valmistaa banoffee ja tehdä paahtopaistileipiä.

Jos joku tietää miten coocie popsit saa kuorrutettua dippaamalla eli niin että ne tosiaankin pysyy siinä tikun päässä kun niitä pyöräyttää suklaassa, kertokoon. :headwall:
En tiedä, mutta kerro tuosta kondensoidusta maidosta, olen nähnyt siitä jotain ruokakirjoissa tai ohjelmissa, mutten ole ymmärtänyt mitä se oikein on ja miten sitä käytetään :)

argh
Huomenta. Olenko ainoa kenen aamu ei ole Ihana ja Loistava tsirp tsirp. Lyhyet yöunet, ketutus kun ukko lähtee koko päiväksi peliin ja minun kontolleni jää siivous, koiranpennun + taaperon hoito ja vieraiden kestitys. Kahvi loppui kun ei eilen muistanut ostaa ja päätä särkee. Jeah.

Huomenia kaikille! Aamu näyttää ihanalta ja mikäs tässä on ollessa, kun kahvi on kupissa, läppäri sylissä ja kaunis tyttäreni tuhisee vieressä :heart: Ei sitä voi sanoin kuvailla, kuinka paljon tuota vauvaa rakastaa, se on jotain niin ääretöntä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
En tiedä, mutta kerro tuosta kondensoidusta maidosta, olen nähnyt siitä jotain ruokakirjoissa tai ohjelmissa, mutten ole ymmärtänyt mitä se oikein on ja miten sitä käytetään :)
Ekaa kertaa mulla kokeilussa, kun tuo banoffee näyttää niin herkulta kaikissa leivontablogeissa joita selailen. =) Keittelin ohjeen mukaan niitä maitoja säilykepurkeissaan kattilassa 3 tuntia, nyt ne pitäisi olla muuttuneet toffeeksi joka käy mm. kakun tai piirakan täytteeksi. En ole vielä tölkkiä avannut joten saa nähdä onko näin tosiaan käynyt.

Ekaa kertaa mulla kokeilussa, kun tuo banoffee näyttää niin herkulta kaikissa leivontablogeissa joita selailen. =) Keittelin ohjeen mukaan niitä maitoja säilykepurkeissaan kattilassa 3 tuntia, nyt ne pitäisi olla muuttuneet toffeeksi joka käy mm. kakun tai piirakan täytteeksi. En ole vielä tölkkiä avannut joten saa nähdä onko näin tosiaan käynyt.
Kuulostaa mystiseltä :D Toivottavasti onnistui niinkuin tarkoitit. Muistelen nähneeni, että se olisi sellaista vähän kellertävää tahnaa...

karvakorvakettu
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Kuulostaa mystiseltä :D Toivottavasti onnistui niinkuin tarkoitit. Muistelen nähneeni, että se olisi sellaista vähän kellertävää tahnaa...
Se on sellaista vähän vaniljakastikemaista, tosin ilman vaniljan makua. Sokerista ja kastikemaista. Aasiassa käyttävät sitä ihan sellaisenaan kastikkeena jälkiruuille. Mun makuun turhan äklöä ainakin, jos rankalla kädellä annostelee.

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakettu:
Se on sellaista vähän vaniljakastikemaista, tosin ilman vaniljan makua. Sokerista ja kastikemaista. Aasiassa käyttävät sitä ihan sellaisenaan kastikkeena jälkiruuille. Mun makuun turhan äklöä ainakin, jos rankalla kädellä annostelee.
Kiitos kuvailusta. Minusta se kuulostaa sellaiselta, mikä on alkujaan vahingossa syntynyt tuote. On katsottu, että hei mitä tälle on tapahtunut, maistettu ja mietitty, että ahaa. Ruvetaas tekemään tämmöistä
:D

tuulis
mulla huono aamu. Koira paskonu yön aikana koko kodinhoitohuoneen. :x mies menny jo 6 töihin ja pääsee vasta illalla pois. Lisäksi 4veen ah niin ihana uhma puskee taas päälle ja aamu ollu yhtä taistelua..:/ Onneksi jotain hyvääkin,kun aurinko paistaa ja sisko aikoi tyttönsä kanssa tulla kyläilemään. <3 Niin että aurinkoista sunnuntaiaamua kaikille!:)

Huomenia!
Tänään juhlimme synttäreitä (taas). Jo se on kumma, kun jo 7-vuotiaana pitää juhlia 3-päivää. :xmas:

Eilen oli toimintaa, kaverin auto otti ja paloi ihan yks kaks yllättäen kesken ajon. :eek:

Yhteistyössä