Huomenna

Siis klassisesti huomenna, maanantaina aloitan painonhallinnan.
En laihdutusta, vaan painonhallinnan!
Tarkoitus olisi ensin pitää ruokapäiväkirjaa, siis että näen mitä oikeesti syön. Ja liikuntaa aion lisätä, sainhan äitienpäivälahjaksi askelmittarin.
Tulen tänne sit välillä kertomaan miten sujuu............
Ps. saa tsempata =)
 
sakama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 16:39 kolmen lapsen äiti kirjoitti:
Siis klassisesti huomenna, maanantaina aloitan painonhallinnan.
En laihdutusta, vaan painonhallinnan!
Tarkoitus olisi ensin pitää ruokapäiväkirjaa, siis että näen mitä oikeesti syön. Ja liikuntaa aion lisätä, sainhan äitienpäivälahjaksi askelmittarin.
Tulen tänne sit välillä kertomaan miten sujuu............
Ps. saa tsempata =)
Tsemppiä kovasti!! Taidanpa minäkin taas huomenna ottaa itseäni niskasta kiinni näiden viikonloppuherkuttelujen jälkeen. Tuossa ruokapäiväkirjassa olis kyllä ideaa, täytyy kokeilla, kiitos vinkistä!! =)
 
Joo, aloitin.........
Se ruokapäiväkirja oli melko työläs, jätin sen jo tiistaina :(
Liikkunut olen, askelmittarinmukaan yli 10000 askelta/pv, ja niistä n.4-5000 askelta ns. aerobisia askeleita.
Syömisiä olen pyrkinyt tarkkailemaan.
Mutta ongelmana ehkä masennus....... tai syön suruun.......... tai ehkä toimettomuuteen.
Kun en tiedä mitä tekisin, ts. mistä aloittaisin kotityöt, niin aloitan syömisestä :headwall:
Lisää tsemppiä otetaan vastaan.
 
perlos
ALOITTAJALLE!!!

Jatka vain sitä ruokapäiväkirjaa.. Mitä sitten vaikka on työläs, onpahan jotakin tekemistä (kun toimettomuutta manailit) Ja toiseksi, se ei ole hirveen työläs ku et syö hirveesti, vähempi kirjotettavaa =) Kolmanneksi, ei tuu siksikään syötyä niin paljoo ku ei yksinkertaisesti kehtaa kaikkea kirjoittaa. Itelle vaan täytyy olla rehellinen.
Mulla itellä ainakin jäin turhat napostelut just siksi pois ku en kehdannut niitä kirjoittaa ylös mutta en viitiny myös itteeni huijatakkaan.
Tee tietsikalle yhden viikon pohja jonka voit sit kopioida moneksi viikoksi ja sitä vaan täyttämään. Sit se ei ole enää työlästä kun pohja on jo valmiina. Mulla pohja on exelille tehty vähän niinku lukujärjestys..

Kyllä se siitä, älähän lannistu!!!!!! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:42 perlos kirjoitti:
ALOITTAJALLE!!!

Jatka vain sitä ruokapäiväkirjaa.. Mitä sitten vaikka on työläs, onpahan jotakin tekemistä (kun toimettomuutta manailit) Ja toiseksi, se ei ole hirveen työläs ku et syö hirveesti, vähempi kirjotettavaa =) Kolmanneksi, ei tuu siksikään syötyä niin paljoo ku ei yksinkertaisesti kehtaa kaikkea kirjoittaa. Itelle vaan täytyy olla rehellinen.
Mulla itellä ainakin jäin turhat napostelut just siksi pois ku en kehdannut niitä kirjoittaa ylös mutta en viitiny myös itteeni huijatakkaan.
Tee tietsikalle yhden viikon pohja jonka voit sit kopioida moneksi viikoksi ja sitä vaan täyttämään. Sit se ei ole enää työlästä kun pohja on jo valmiina. Mulla pohja on exelille tehty vähän niinku lukujärjestys..

Kyllä se siitä, älähän lannistu!!!!!! =)
Kiitos! lausuu hän ja siirtyy exeliin :hug:
 
sakama
Mun täytyy lausua tosi iso kiitos aloittajalle eli KIIITOS!! Sä oot saanu mut todella laihtumaan! Mä aloitin kans maanantaina pitämään tuota ruokapäiväkirjaa ja oon tunnollisesti merkannu siihen kaikki syömiseni (lukuun ottamatta kahta puuhapete pikkukarkkia ;) ). Mulla käytössä vaan sellanen pikku vihko. Ja nyt vihdoin oon saanu syömiseni kuriin =) . Harmi etten sitä oo aikaisemmin hoksannu ottaa käyttöön...

Mulla ollu kans vähän tekemisen puutetta kun oon tottunu aina napostelemaan vähän väliä. Kotoa pois lähteminen auttaa tuohon vaivaan kummasti niin tulee oltua syömättä pitkäkin aika ilman että edes huomaa. Nyt alan pikku hiljaa jo tottua näihin ruoka-aikoihin eikä oo koko ajan sellainen tunne että pitäis syödä. Riisikakut muuten on ihan kivaa nakerrettavaa ruokien väliin samoin mehujää, niitä söin alkuviikosta ahkeraan ;) .

Kovasti tsemppiä sulle, kyllä säkin onnistut kun sulla oli jo valmiina noin hyvä idea :hug: !
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 22:55 sakama kirjoitti:
Mun täytyy lausua tosi iso kiitos aloittajalle eli KIIITOS!! Sä oot saanu mut todella laihtumaan! Mä aloitin kans maanantaina pitämään tuota ruokapäiväkirjaa ja oon tunnollisesti merkannu siihen kaikki syömiseni (lukuun ottamatta kahta puuhapete pikkukarkkia ;) ). Mulla käytössä vaan sellanen pikku vihko. Ja nyt vihdoin oon saanu syömiseni kuriin =) . Harmi etten sitä oo aikaisemmin hoksannu ottaa käyttöön...

Mulla ollu kans vähän tekemisen puutetta kun oon tottunu aina napostelemaan vähän väliä. Kotoa pois lähteminen auttaa tuohon vaivaan kummasti niin tulee oltua syömättä pitkäkin aika ilman että edes huomaa. Nyt alan pikku hiljaa jo tottua näihin ruoka-aikoihin eikä oo koko ajan sellainen tunne että pitäis syödä. Riisikakut muuten on ihan kivaa nakerrettavaa ruokien väliin samoin mehujää, niitä söin alkuviikosta ahkeraan ;) .

Kovasti tsemppiä sulle, kyllä säkin onnistut kun sulla oli jo valmiina noin hyvä idea :hug: !
Oot ihana ihminen KIITOS, lausuu hän :hug: yritetään yhdessä!
 
Minäkin tein vuoden alussa exceliin ruokapäiväkirjan ja lasken joka päivä sinne myös kalorit.. teen itse asiassa viikoksi eteenpäin aina ruokalistan ja yritän pysyä siinä. Nyt on tullut ihan tapa jo kirjata ruokailun aikaan kalorit ja tulee pysyttyä niin paremmin ruodussa kun näkee koko ajan paljonko syönyt jo kaloreita siihen mennessä päivän aikana.

Laskin ensin montako kaloria saan syödä (tuolla linkin takana olevalla sivulla) ja sitten sen mukaan suunnittelin ruokalistaa.

http://www.kutri.net/kalorilaskuri.html

Kun on paljon tiputettavaa niin saa syödä yllättävän paljon laihtuakseen..
tämä helppoa sillä olen kotona äitiyslomalla, jos olisin työelämässä niin ei välttämättä olisi energiaa.
Tässä on nyt tiputettu 16 kg vuoden alusta ja olo sen kuin kevenee ja vaatekoko pienenee.. =)
Tsemppiä kaikille!
 
Alkaa pikkuhiljaa tulla sellainen tunne, että nyt tästä vois tullakin jotain......
Viimeinen pisara oli kun viikonloppuna kävin vaateostoksilla.
Siis en löytänyt mitään, siis en todellakaan mitään! Sovituskopissa meinas tulla itku!
Kotona itkin asiaa miehelleni, hän lupasi tukea, kannustaa, auttaa. Ja lupasipa han lahjakin ensimmäisen viiden kilon jälkeen.
Poika herää kohta päiväunilta ja sit laitan hänet pyöränistuimeen ja lähdemme piiitkällen pyörälenkille.
Tsemppiä kaikille muillekin!
 
perlos
Miten kolmen lapsen äitillä on ruokapäiväkirja onnistunut? Mää oon pitäny semmosta reilun viikon ja 400 g tippunu enkä mitään muuta ole tehnyt. Olen raskaana Ja liikkuminen on jo tosi hankalaa ja enkä ole tällähetkellä edes töissä kun lomailen. Ja ravintolassa olen käynyt syömässä 4 kertaa ihan kunnolla. Joten os tuosta oltava jotakin hyötyä. Enkä siis yritä edes laihtua vaan pitämään painon nyt kurissa kun on jo 10 kg lisää tullut ja viikot vasta 25+
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:19 perlos kirjoitti:
Miten kolmen lapsen äitillä on ruokapäiväkirja onnistunut? Mää oon pitäny semmosta reilun viikon ja 400 g tippunu enkä mitään muuta ole tehnyt. Olen raskaana Ja liikkuminen on jo tosi hankalaa ja enkä ole tällähetkellä edes töissä kun lomailen. Ja ravintolassa olen käynyt syömässä 4 kertaa ihan kunnolla. Joten os tuosta oltava jotakin hyötyä. Enkä siis yritä edes laihtua vaan pitämään painon nyt kurissa kun on jo 10 kg lisää tullut ja viikot vasta 25+
Ruokapäiväkirja onnistunut ihan kohtalaisesti.
Ei yksinkertaisesti kehtaa syödä tai siis napostella jotain koko ajan ku kaikki pitää kirjoittaa ylös :)
 
sakama
Moikka! Kiva kuulla että aloittajalla ja muillakin ruokapäiväkirjan pito onnistuu. Mä kans edelleen sitä pitelen vaikka välistä tuntu että en kyllä jaksa enää kun motivaatio oli hiukan kateissa, mutta nyt siitä taas vähän päästy yli (olisko ollu epävireisyyttä kun menkat oli alkamassa...). Ja painokin on tosiaan vihdoinkin laskenut hiukan enemmän.

Liikunnan ja kevyemmän ruoan iloa kaikille!
 
Mitäs kuuluu kolmen lapsen äitille?

Mä edelleen sua kiittelen jotta sait mut tekemään tälle laihdutus asialle jotain konkreettista. Painoa on pudonnut viimeisen kolmen ruokapäiväkirja viikon aikana peräti 2,5kiloa johon oon tosi tyytyväinen. Viime viikolla kyllä tuli vähän lipsuttua, mutta nyt pitäis taas skarpata.

Olis kiva kuulla miten sulla menee =) !!
 

Yhteistyössä