Huomenna sitten marssitaan päiväkotiin meidän 4v:n kanssa anteeksipyyntö reissulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Kertoi tänään kotona, kuinka tarha kaveri(nimet keksitty) Linda ja Jaakko olivat rikkoneet hänen kaulakorunsa.Kertoi ihan yksityiskohtaisesti kuinka Linda repi enkeli kaulakorun koruosan(Pelkkä ketju on kaulassa ilman korua) ja Jaakko repi siiven poikki.
Sai kaulakorun joululahjaksi ja se on tosi rakas koru. Keskusteltiin asiasta ja sai "tarinallaan"minut vakuuttumaan, että näin oli käynyt. Siskoa haettaessa eskarista, sovittiin, että mennään päikkärin kautta ja käydään selvittelemässä mitä on tapahtunut. Tarhatäti ja Linda ja Jaakko ja kuopus keskusteli ja Linda ja Jaakko sanoivat, etteivät ole korua rikkoneet. Kuopus hieman vaivaantuneen oloisena pysyi tarinassaan.

No lakanoita vaihtaessani illalla löysin kys.korun täysin ehjänä oman huoneen lattialta ja nyt on ilta setvitty ja selvitetty miksi huijasi noin ja aiheutti vielä pahanmielen parhaille tarhakavereilleen...Itkuksi meni kuopukselta ja ei osannut sanoa miksi niin teki. Nyt on sitten huomenna edessä anteeksi pyynnön paikka ja se voikin olla kova pala, mutta minä en hyväksy että asia jätetään tähän.Tekee sitten vaikka kuinka tiukkaa, mutta huomenna on sitten katsottava Jaakkoa ja Lindaa silmiin ja odotan niin kauan että anteeksi pyyntö tulee.

No hyvillä mielillä meni kuitenkin nukkumaan.Halittu on ja asia selvitetty, mutta huomenna edessä se vaikein pala.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi laittaa moista rakasta korua päiväkotiin jossa todellakin mahis että tarhakaverit voi sen rikkoa tms?

Meillä on tytöt aina käyttäneet korua ja se riski varmaan sitten otettava.Nyt ei ollut kyse siitä vaan siitä, että Huijasi ja syytti tarhakavereita sellaisesta mitä ei ollut tapahtunut... Eli kyllä minusta silloin ollaan anteeksi pyyntö velkaa

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Mä en voi mitään ,mutta mua säälittää sun pikkusen puolesta,vaikka sinähän sen äitinä tiedät miten toimia oman lapsesi kanssa.

4 vuotias on kuitenkin niiin pieni vielä :heart:

Niin, kyllä sitä asiaa pähkäilin pitkään , mutta kyllä minusta asia pitää selvittää.Olen sitten julma

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Aikamoinen tarinankertoja jo 4vuotiaana, mitäköhän siinä oli sitten oikeesti tapahtunu? Oliko ees ollu mitään riitaa?

Ei ole ollut riitaa ja on ollut juuri tuollainen tarinankertoja ja pikkasen "pelle" aina ja nauttinut aina saamastaan huomiosta.Todennäköisesti nyt siitä kyse....

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Mä en voi mitään ,mutta mua säälittää sun pikkusen puolesta,vaikka sinähän sen äitinä tiedät miten toimia oman lapsesi kanssa.

Niin, kyllä sitä asiaa pähkäilin pitkään , mutta kyllä minusta asia pitää selvittää.Olen sitten julma

Ei se ole julmaa, että opettaa lapselle silloin, kun hän on vielä pieni ettei saa valehdella tai syyttää toisia turhaan. Se ei ole mikään rankaisu tytölle vaan hyvitys kavereille.

Mutta on tilanteita, jolloin lapsen kuuluu oppia pyytämään anteeksi.
Olkoon ikää vaikka 2-vuotta. Ei sen iän piikkiin voi laittaa mitä tahansa.

Ja voimia likalle huomiseen, muistaa varmasti pitkään tän asian eikä ole heti keksimässä samanlaisia juttuja :)

Et ole milläänlailla tiukkapipoinen,en missään nimessä tarkoittanut sitä =) Minä nyt vaan olen tällainen surkuttelija kun ei ole omista lapsista kyse,olis pitänyt jättää vastaamatta :x

Jospa lapsesi etsi korun osaa ja ajatteli et äiti pahoittaa mielensä,ja korun antajakin!Vaikka kaikkensa teki ei löytänyt korua kokoon ja hätääntyi eikä pieneen mieleen tullut muuta mahdollisuutta selvitä tilanteesta!Suuressa hädässä teki mitä parhaaksi näki.Tässä oiva tilaisuus kertoa jotta vaikeatkin asiat voi tulla ja sanoa niinkuin ne on silloin ei kertaudu vaikeudet!

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Jos se olisi kertonut teille totuuden olisko tullut kovasti satikutia?

Miksi olisi tullut satikutia? Totuus tuli ilmi ja asiasta on juteltu ilman että olis syytelty tai huudettu tms lapselle.Niillä keinoilla ei mitään ainakaan voiteta.

Et ole milläänlailla tiukkapipoinen,en missään nimessä tarkoittanut sitä =) Minä nyt vaan olen tällainen surkuttelija kun ei ole omista lapsista kyse,olis pitänyt jättää vastaamatta :x

En ottanut nokkiini missään nimessä.Tiedän että on pieni ja kyllä minullakin sielun päälle käy, kun toinen huomenna menee anteeksi pyytämään, mutta maailmassa on vaan asioita, jotka on opittava ja yksi on anteeksi pyyntö silloin kun siihen on syytä ja aihetta

En ottanut nokkiini missään nimessä.Tiedän että on pieni ja kyllä minullakin sielun päälle käy, kun toinen huomenna menee anteeksi pyytämään, mutta maailmassa on vaan asioita, jotka on opittava ja yksi on anteeksi pyyntö silloin kun siihen on syytä ja aihetta

No hyvä ettet pahoittanut mieltäsi!

Ja tsemppiä huomiseen:)

Eli siis hän hukkasi korunsa, säikähti korun katoamista ja kertoi sinulle vakuuttavan tarinan siitä miten koru on rikkoutunut ja poissa? Voi pientä.

Meilläkin on oli vuosia sitten joitakin vastaavia tapahtumia. Aika on osoittanut, että pieni tarinan kertoja on superherkkä, kaikkea moittimista säikähtävä, jonkun verran miellyttämishaluinen lapsi, jota täytyy kohdella silkkihansikkain kaikissa asioissa.

Kahden rämäpäisen ja vasta kuudennella komennolla uskovan pojan jälkeen tämä herkkis, ja hänen herkkyytensä ymmärtäminen, oli minulle melkoinen järkytys, ja edelleen muistutan päivittäin itseäni siitä, että yksi lapsistani reagoi ja kokee asiat jotenkin toisin, melkein yliherkästi.

Piika-äiti

Elikkä lapsesi pelkää sinua niin paljon että yritti valehdella. Oikein kuitenkin että pyytää anteeksi. Katso peiliin ja mieti missä teet väärin. Miksi lapsi pelkää.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Elikkä lapsesi pelkää sinua niin paljon että yritti valehdella. Oikein kuitenkin että pyytää anteeksi. Katso peiliin ja mieti missä teet väärin. Miksi lapsi pelkää.

Juuri näin
:headwall: :headwall: :headwall: