Huomenna rinnan ultraukseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rieti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rieti

Jäsen
11.06.2012
39
0
6
Löysin siis viikonloppuna vasemmasta rinnasta pari kyhmyä, joita kävin tiistaina näyttämässä työterveyslääkärille. Huomenna sitten suuntana ultra röntgenlääkärin tekemänä. Hirvittää!!
En onneksi kuulu pahimpaan riskiryhmään, koska ikää 28 v. ja suvussa ei ole nuorena rintasyöpää sairastaneita...
Jännittää vielä sekin, että joudun menemään yksin :(

Se on luultavasti vaan sidekudosmöykky. Mulla oli 3kk sitte sama homma. Tehtiin mammografia ja ultraus. Normaalilöydös oli eli tosiaan sidekudosta. Ikää on vuosi enemmän

Fibroadenooma on yksi vaihtoehto mitä kyhmyt voivat olla.
Itseltäni löydettiin pari vuotta sitten toisesta rinnasta kivun peruateella yksi fibroadenooma ja samalla ultrauksella toisesta rinnasta löytyi neljä kyhmyä Ohutneula ja paksuneulanäytteet otettiin ja jo pelkän ultran perusteella lääkäri pystyi sanomaan, että kasvaimet ovat 99% varmuulla fibroadenoomia. Ikää minulla oli tuolloin 27v. Mutta muistan sen pelon ennen ultraa ja näytteiden vastauksia odottaessa. Tsemppiä.

:hug: Toivottavasti on ihan vaaraton kyhmy, tsemppiä.

Itsekin kävin vähän aika sitten gynellä, kun rinnassa tuntui kyhmy. Passitti ultraan, mutta röntgenlääkäri halusi myös ottaa mammografian. Kyllä jännitti, mutta onneksi oli vain kysta. Toivottavasti kaikki hyvin sielläkin!

Kiitos, just näitä viestejä tarvin :)
Jotenki vaan tulee maalattua pahimmat pirut seinälle, koska oon tässä parin vuoden ajan seurannut sivusta siskon ystävän kamppailua. Mutta toivotaan, että mulla on elämässä parempi säkä.

Yhteistyössä