huomenna pojan korvien putkitus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanna8o
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nanna8o

Jäsen
19.05.2005
940
0
16
Koria (Kouvola)
voi että tätä mamia ahdistaa, en tiijä miksi... jotenkin on vaan paha olo. ja huomenna mie olen varmaan se joka vaan itkua tihrustaa.. tiedän et se on tyhmää mut... yritän ainakin olla niinku pitää!
poika on 1.5v ja huomen aamusta sairaalalle ja korvien putkitus. En pelkää sitä itse operaatiota vaan ehkä ennemmin sitä nukutus tilannetta.
Kertokaa mulle jotain miten teil on mennyt...
Ja sit ku on heräilyn aika, missä kunnossa lapsi herää? Pystyykö syömään? (Ei siis muuta ku putket, ei kitarisoja tms.)
Kuulema parin tunnin seuraamisen jälkeen päästään kotio. Ja seuraavana päivänä kaikki pitäis olla jo normaalisti.
Olisi ihana kuulla kokemuksia.

Kaikki meni hyvin, herättyään vaan oli helvetin pahalla tuulella ja huusi tuntikausia. Totta kai sellainen outo pään pökkeryys lasta pelotti. Herättyään sai mehun ja mehujään, oksensi pois. Jo illalla oli ihan normaali lapsi.

Meidän poikaa nukutellaan 1-4kk välein joten tuttua puuhaa, silti siihen ei tässä 2 vuoden aikana oo tottunut, aina nukutuspäivänä ja varsinkin edellisenä jännittää ihan kamalasti. Ihan ekoina kertoina mä jopa itkin kun laps vietiin sinne saliin.

Pääsetkö itse mukaan kun lapsi pistetään uneen? Mä olen ollut pari kertaa pitämässä poikaa sylissä kun nukutusaine on laitettu tippaan, ja se käy ihan hurjan nopsaan kun uneen menee (täytyy muistaa tukea päätä kunnolla) ja äkkiä ottavat sitten lapsen sylistä pois ja minä hipsin salista ulos. Herääminen tapahtuu nopeaan, onhan tuo ehkä ekat 30 minuuttia tokkurainen ja uninen mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan jo normaali (tosin hieman "tohelo" olo voi lapsella olla ja esim rattaissa ei kannata pitää ihan täysistuvassa asennossa), sairaalan käytännöstä riippuu saako juotavaa antaa heti vai vasta 1-1,5 tunnin kuluttua. Ja sitten voi kokeilla jo maistuuko ruoka. Joillekin tuosta nukutuksesta voi tulla huono olo, meille ei ole ikinä tullu. Sitten seuraavat siellä miten lapsi voi ja pissata täytyy ennen ku kotiin pääsee.

Niin ja sellanen juttu, että jos sua pelottaa ihan kamalasti se tilanne, sano siitä hoitajille ihan suoraan. Niiden on ihan hyvä tietää jos äitee on paniikissa sielä, osaavat vähän erilailla tehä niitä juttuja (eli huomioivat sinuakin paremmin) ja selittävät enemmän mitä tapahtuu :)

Meillä putkitettiin pojan korvat tammikuussa, ikää oli silloin 1v8kk
Päivä oli pitkä kun ajallaan ei päässyt sisään ja nälissään joutui raukka päivän olemaan.
Sitten sai esilääkityksen ja pökkerössä sylissä makasi. Veivät sitten pojan saliin, ei päästy mukaan.
Operaatio kesti alle puoli tuntia.
Nukkui sitten hetken siinä ja oli hyvin hysteerinen herättyään, itki paljon.
Oksensi mehujään, kuten tuolla joku muukin kirjoitti.
Pari tuntia itki siinä ja sitten kotiin. Illalla söi pikkuisen ja oli hyvin väsynyt.
Seuraavana päivänä oli ihan tavallinen.

Nyt toisesta korvasta lähti putki pois vajaa kuukausi sitten ja heti tulehtui, kaksi kuuria on nyt syöty lähes putkeen, joten uuteen putkitukseen tästä sitten joudutaan. :/

Putkien aikana kaikki oli kunnossa ja yhtään tulehdusta ei ollut. :)

Yhteistyössä