huomenna neuvola & sikainfluenssa rokote?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tupu

Vieras
Huomenna olisi viimeinen neuvola ennen yliaikaistarkastusta. Tajusin juuri, että periaatteessahan voisivat sitä sikainfluenssarokotetta tarjota. Tietääkö joku, mikä tilanne eli onko sitä jo raskaana oleville?

Olin ihan ajatellut, että ei tähän minun raskauteeni ehdi, joten en ole yhtään perehtynyt, kannattaako rokote ottaa tms. Nyt mietin pitääkö tuohon ihan perehtyä vai onko ne rokotteet vasta jossain tullissa makaamassa?

Ei sitä vielä ole jaossa muille kuin ammattihenkilökunnalle.

Sen jälkeen riippuu kunnasta, jossa asut. Espoo alkaa rokottaa viikon kuluttua raskaana olevia, Helsinki ei niin nopeasti, koska ei olekaan saanut rokotteita ajoissa jne.

jos olet jo ihan lasketun ajan kieppeillä niin et välttämättä tarvitse (?) sikarokotetta, kun synnytys on ohi voit ottaa tamifluta jos sairastut...jos olet muuten kuin raskauden puolesta riskiryhmää esim. astmaatikko tms. niin tilanne toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos olet jo ihan lasketun ajan kieppeillä niin et välttämättä tarvitse (?) sikarokotetta, kun synnytys on ohi voit ottaa tamifluta jos sairastut...jos olet muuten kuin raskauden puolesta riskiryhmää esim. astmaatikko tms. niin tilanne toinen.

minulle tuota tamifluuta olisi tuputettu myös raskaana. elokuussa olin menossa belgiaan ja lääkäri kirjoitti etukäteen reseptin varmuuden vuoksi.