Huomenna ne ristiäiset on, APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei voi olla näin vaikeaa, on se!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei voi olla näin vaikeaa, on se!

Vieras
Eli vauvalle ei vieläkään ole nimeä tiedossa. Vauva on ollut kovasti itkuinen ja minä väsynyt. Tuntuu että mitään en saa aikasiks ja edes nimeä en osaa päättää. Normaalisti en ole näin päättämätön. Olen useaan otteeseen täällä kysellyt ja kysyn vieläkin. Einari/Tapio Toivo Olavi vai Martti Onni Einari. Tosta Einarista olen kysellyt pariin otteeseen. Jostain kumman syystä aloin kutsumaan vauvaa einariksi ja niin kutsuu nyt esikoinenkin ja hänen mielestää ainoa oikea nimi. Einarista en haluaisi luopua, sydän itkee kun ajattelen, että ei olisi Einari ja on niin ihanan herttaisen kuuloista kun esikoinen puhuu Einarista. Mutta Suurimmalle osallle ihmisiä tulee BB-Einari mieleen, itse en katsonut, tiedän kyllä tapauksen. Lastani en kiusaamiselle halua altistaa. Martti Onni Einari on myös hyvä nimi. Eli auttakaa nyt, Mieheltä olen kysellyt, mutta hänelle käy kumpi vaan........ Niin ja sit tuli Tapio nimikin....

Einari Toivo Olavi, paras mun mielestäni.

Tee niinku sun sydän sanoo ja unohda muiden kommentit. BB-Einari on ihan tavallinen kundi eikä ainakaan siitä syystä kukaan lasta rupea kiusaamaan. Kuka enää muistaa BB-Einaria 10 vuoden kuluttua?

Näin oli meilläkin...
Einari ja Tapio kuulostavat molemmat hyviltä. Näin nelikymppisen korvaan Martti ja Toivo ovat pappojen nimiä. Onni on ollut kai jonkinlainen muotinimi viime aikoina, joskin meidänkin pojan lempinimi vauvana oli Onni. Eka nimiyhdistelmä kuulostaa minun korvaan hyvältä kummalla tahansa ensimmäisellä nimellä. (Voithan laittaa Einarin ja Tapion molemmat esim. Einari Tapio Olavi tai Einari Onni Tapio.) Ihan sama, kaikki nimet hyviä!

onkohan ny ihan tosi tää juttu kuiteskaan?

mikskä te ootte vauvaa sit kutsuneet?

ja eikös se nimi sanota jo esim viikkoo ennen ristiäisiä papille kun sovitaan muutkin jutut.????
vai?

Alkuperäinen kirjoittaja monni:

ja eikös se nimi sanota jo esim viikkoo ennen ristiäisiä papille kun sovitaan muutkin jutut.????
vai?

No, ei todellakaan -vasta itse tilaisuudessa.

vai?

Me kyllä täytettiin kaikki laput vasta ristiäisissä vähän ennen kastetta parin kanssa. Ja vauvaa kutsuttiin lempinimillä, ja vielä pitkään ristiäisten jälkeenkin.

Einarihan on aivan ihana nimi :heart: ! Mun mielestä kuulosti hienolle tuo jo miettimäsi Martti Onni Einari. Ja siis siten, että kutsumanimi olisi tietysti tämä Einari.

Älä huoli, huominen juhlapäivänne menee ihan hienosti. Itsekin olen hermoillut sen kolme kertaa ja joka kerralla aivan samat panikoinnit sekä nimistä kuin tarjoamisista että tilaisuuden sujumisesta. Jälkikäteen olen saanut monet hyvät väsymyksenkin maksimoimat naurut omalle stressaamiselle - turhasta. Oikein hyvää juhlapäivää teille molemmille, pientä keskipistettä unohtamatta :flower: !

Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Einarihan on aivan ihana nimi :heart: ! Mun mielestä kuulosti hienolle tuo jo miettimäsi Martti Onni Einari. Ja siis siten, että kutsumanimi olisi tietysti tämä Einari.

Älä huoli, huominen juhlapäivänne menee ihan hienosti. Itsekin olen hermoillut sen kolme kertaa ja joka kerralla aivan samat panikoinnit sekä nimistä kuin tarjoamisista että tilaisuuden sujumisesta. Jälkikäteen olen saanut monet hyvät väsymyksenkin maksimoimat naurut omalle stressaamiselle - turhasta. Oikein hyvää juhlapäivää teille molemmille, pientä keskipistettä unohtamatta :flower: !

Kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:

vai?

En mä ainakaan sanonut ennen kuin oli ristiäiset, kun ei oltu varmoja.

ok!
luulin et pitäis tietää sillon. meil on aina ollut nimi tiedossa. ja nimet on nopeeta päätetty, kun oon halunnut et vauvaa kutsuttais suurimmaks osaks omalla nimellä, tietty muita lutuna-nimiä on..
kolmannella tosin oli jo nimi mikskä sanoin sitä mahassa, mutta kun vauva oli syntynyt, sain kuulla et se on ruma nimi.. noh empä halunnut sitä nimeä mistä esim läheiset eivät tykänneet.. kyllä siis olin päiviä et pidän vanhan nimen, kun oli jo päätetty mut nopeasti keksittiin uus nimi miehen kanssa mikä sopi vauvalle kuin nappi silmään :) ja eipä kukaan ole haukkunut vielä ainakaan, eikä väliäkään olis. se eka nimi olis ollu meinaan erikoisempi nimi. eikä munkaan mielestä enään hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Etkö muka tiedä?:

vai?

No, ei todellakaan -vasta itse tilaisuudessa.

no kyllä mun kolmen lapsen kohdalla on kuule pappi pyytänyt nimen kaikista sillon kun nähtiin! sorry ny.. mut empä mäkään tiennyt et joillakin annetaan vasta kyseisenä päivänä nimi papille. eli aina on erilaiset käytännöt eri paikoissa :)