Huomenna edessä eka työkkärikäynti ja nyt jo koko käynti hermostuttaa.

• Viestiketjun aloittaja vinkkejä kaipaisin
  • Ensimmäinen viesti
vinkkejä kaipaisin
Kannattaako tuolla mainita vai olenko hiljaa, että olen raskaana? Viikkoja on nyt tasan 10.

Sekin tässä mietityttää, että olen hoitoalalla tehnyt töitä, joten tuon tyyppisiä töitä on haettava.

Tykkään kyllä hoitotyöstä, mutta tässä tilanteessa en haluaisi esim; mennä vanhuksia hoitamaan, koska siihen sisältyy aika useinkin asukkaiden nostelua. Koska on ylipäätään ihme (tai niin minusta vain tuntuu ), että olen tullut raskaaksi, niin kyllä haluan välttää kaikkea sellaista mistä voi mahdollisesti seurata keskenmeno, esim; juuri aikuisten ihmisten nostelua. ( Raskaaksi kun tulin tällä kertaa lapsettomuushoitojen avulla )

Miehellekin sanoin, että tekisi mieli sanoa työkkärissä, että en nyt halua tehdä nostelutyötä, niin mies sanoi, että niin et voi sanoa. Kannattaa vain sanoa, että olet aktiivisesti hakenut töitä, niin ne ovat työkkärissä tyytyväisiä.

Mutta nyt on täällä päin ollut lähinnä aika paljon vanhusten parissa hoitotyötä tarjolla ja en ole kyllä noihin paikkoihin hakenut. Enkä haluaisi työkkärissäkään valehdella että juu olen hakenut sinne, tänne ja tuonne. Kuitenkin ne voivat työkkäristä soitella noihin paikkoihin ja sittenhän valheeni paljastuu, en olekaan kyseisiin paikkoihin lähettänyt työhakemuksia.

1 hyvä lastenhoitopaikka oli kyllä nyt tarjolla, työpäivät ajalla tammikuusta - kesäkuuhun. Itse (jos tämä raskaus nyt loppuun asti menee) niin jäisin äitiyslomalle huhtikuun lopussa. Joten tuota paikkaa sitten hain.

Ylipäätään nyt haluaisin jotain lasten parissa tehtävää työtä, mutta tuollaisia paikkoja ei kyllä nyt ole pahemmin tarjolla. Olihan tietty niitä paikkoja, että tarvitaan lastenhoitajaa perheessä, mutta minusta on turhaa mennä muutamaksi kuukaudeksi johonkin perheeseen ja sitten ilmoittaakin, että nyt jään töistä pois + etsikää uusi lastenhoitaja.

"hmm"
heh... ei työkkärin kautta töitä saa, raskaudesta voi ihan hyvin mainita ja omista toivomuksistasi työpaikan suhteen, ovat suurinpiirtein että "aha" ja käskevät jatkaa omatoimista työnhakua..

Kerrot raskaudesta, kerrot mitä et halua tehdä, kerrot milloin et halua tehdä, kerrot myös tarkasti mitkä ajat ei kelpaa, Kerrot mikä sijainti ei kelpaa, kerrot millaiset työkaverit ei kelpaa, eikä asikkaita saa olla mielellään ollenkaan. Sittne kannattaa myös kertoa, että ei ole autoa, ei polkupyörää eikä bussi kulje. Kävellä ei myöskään pysty. :D

Yhteistyössä