Huomasitteko / tunsitteko ?

Mulla esikoinen poika, ja maha oli ylhäällä ja omat farkut meni jalkaan melko myöhäsille viikoille asti. Olo oli koko raskauden hyvä, iskias vaivasi tosin loppua kohden. Hemoglobiini oli hyvä koko raskauden ajan.

Nyt luvattu tyttöä, maha on niin alhaalla ettei omat farkut oo menny kiinni enää moneen viikkoon. Olo ollu alusta asti huonompi ku pojan aikana, iskias vaivasti alussa, muttä nyt jo helpottanu. Hemoglobiini alhainen, jonka takia oloki ollu aika rätti.

Pojasta oli koko ajan sellanen olo että on poika, tästä on vieläki aika epävarma, uskon sitten että on tyttö kun syntyy ilman vehkeitä..
 
Minulla on nyt menossa kahdeksas raskaus. Koskaan en ole pystynyt mahan muodosta tai muistakaan merkeistä päättelemään sukupuolta. Olen synnyttänyt kolme tyttöä ja neljä poikaa.

Nyt tässä meneillään olevassa raskaudessa tuli sellainen "tyttöolo", en osaa kuvailla sitä sen paremmin. Rakenneultran mukaan tyttö olisi tulossa, mutta nähtäväksi jää.
 
Mulla kaksi loppuun asti jatkunutta raskautta takana ja aivan erilaiset olivat. Voisi sanoa, että miltein päinvastaiset :D
-Ekassa en halunnut lihaa enkä mitään epäterveellistä. Kasvikset ym olivat parasta mitä tiesin. Tokassa taas oli saatava kokoajan lihaa ja mieluiten kunnon naudanlihaa.
-Pahoinvointia oli ekan kohdalla, tokalla ei ollenkaan.
-Lisäksi maha oli ihan eri kohdassa: eka ylhäällä ja toka alhaalla.
-Lopussa vauvat myös viihtyivät eripuolilla, eka vasemmalla ja toka oikealla. (tästä jo ekan neuvolakätilö antoi oman veikkauksensa kuten sykkeistäkin ja paikkansa piti).
-Mulla myös oli oma tuntemukseni siitä kumpiko tulee. Ekassa tunne oli tytöstä -> tyttö tuli ja Tokasta vahva tunne pojasta jo alusta asti -> poika tuli.
-Ekan kohdalla halusin ostaa itselleni vaaleanpunaisia vaatteita, sinisiin en voinut koskea, tokassa tämä oli päinvastoin, meni siis odotus paidat uusiksi :D

Lisään vielä, että ekan (tyttö) kohdalla hemoglobiini vain tippui ja tippui rautatableteista huolimatta ja oli synnyttämään mennessä 103. Tokan (poika) kanssa hemppa pysyi kokoajan korkealla ja jopa nousi raskauden aikana.

Nyt on olo, syömistottumukset, pahoinvoinnit ym olleet kuin ekassa raskaudessa ja tyttöolokin on.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintosta, miten toiset tuntee merkeistä ja omasta olosta kumpi tulee ja toisilla ei tunnu mitään eroa tai ole tunnetta kumpi tulee.. Mielenkiintoista lukea vastauksia, iso kiitos kaikille tähän asti vastanneille!! =)
 
Mulla kaksi loppuun asti mennyttä raskautta joista tyttö sekä poika saatu.

Tytöstä mulla kärsi iho, halusin kaikkea rasvaista, maha tuli sivuille (en siis oikeasti usko mahojen muoto-juttuun, mutta mulla oli erilaiset masut), hiuksia lähti urakalla ja ne rasvottuivat pikavauhtia. Himoitsin tuplajuustohamppia, kebabia, valkosipulimetukkaa....

Pojasta iho voi muuten ok, mutta kesällä sain kamalan ihottuman. Vatsa oli todella edessä, sivuilta ei näkynyt takaa katsoessa. Hiukset tuuhenivat. Mä himoitsin ananasta, karkkia... ne ainoastaan muistan.

Nyt nami ei maistu ollenkaan, oli kamala alkuraskauden pahoinvointi, olen jo nyt aika hippo, naama kukkii, hiuksia lähtee, ruoka maistuisi koko ajan... Tyttöolo mulla on alusta asti ollunna joten katsotaan nyt sitten :D Jospa ultrassa jotain arvailua irtoaisi....
 
Hihih, kerro sitten kun/jos ultrassa selviää, että pitikö arvailusi ja merkit paikkaansa ! =)
Onnea odotukseen! :)
Kiitos! :)

Tulen varmasti raportoimaan, kun ultra on takana. Suoraan sanottuna jännittää jo ;)

Toivottavasti sinäkin pääset sinne ihanaan tilanteeseen, kun vauva on kuukausien odotuksen jälkeen rinnalla... silmissään se katse jossa näkyy miten pienellä on kaikki se tieto mikä meiltä isommilta uupuu... kaikki se viisaus mikä on meiltä unohtunut.....
 
Mä jännitän kans täällä sun puolesta! ;) Onhan se niin iso asia, ettei sitä tule edes ajattelleeksi, jossei ole raskaana...ajatella saako pienen prinssin vaiko pikkuisen prinsessan..! Tämä varmaan vähentää jännitystäsi.. ;D

Toivotaan toivotaan, se on varmasti maailman hienoin tunne. Eli ei auta siis muutakuin toivoa, että kaikki menee hyvin, nyt mennään kuitenkin vasta rv 6+4 . :)
 

Yhteistyössä