Huomasin semper peruna turska soseessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punkinnipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

punkinnipa

Jäsen
02.07.2010
201
0
16
Helsinki
Pojalle annoin ensimmäistä kertaa semperin peruna turska sosetta (6kk iästä alkaen) ja ihmettelin kun pojan posket lehahti ihan punaiseksi ja katsoin tuoteselostetta niin siinä on kermaa!? miten noin pienen ruuassa voi olla kermaa? ruotsinkielinen oli tämä purkki siis missä luki turskaa ja perunaa (takatekstissä luki suomeksi tuoteseloste) Pojalla ei ole ennen mistään ruuasta posket menneet punaiseksi ja ehkä hiukan näppyläiseksi eli ainakaan mitään ruoka-aine allergiaa ei pitäisi olla,mutta siis ihmettelen tuota kermaa siinä ruuassa,onkohan muissa 6kk alkaen ruuissa sitä?

Se on käsitelty se maito.

Jos on allergia ni todnäk on kala. Tuskin kuitenkaan.

Itse oon tehny ihan perusruokaa lapselle, myös olen käyttänyt maitotuotteita ihan normaalisti. Ainoastaan suola on ollut pois ennen 1v. Ei ole oireillut mitenkään.

Meilläkin kerran lapsi reagoi Hipp-kalasoseeseen vastaavasti. Myöhemmin ei ole todettu mitään kala-allergiaa.. eikä vastaavaa tapahtunut kuin tuon kerran.

Jos on allerginen niin luultavimmin sille turskalle eikä kermalle..

oli siinä vettä,rapsiöljyä,porkkanaa,palsternakkaakin myös.En ole varma onko ennen maistanut palsternakkaa (luultavasti),mutta turskaa ei ole ennen syönyt,voihan se tietysti olla sekin,mutta hätkähdin vain tuota kermaa kun en koskaan ole missään tuoteselosteessa sitä nähnyt mikä on tarkoitettu 6kk,mutta se sitten varmaan ok niinkuin joku sanoi että se ei ole ihan kermakermaa vaan vastaa korviketta.

Maito on tosiaan käsiteltyä. Uudet ruoka-aineet lehahduttaa monilla, vaikkei kyseessä ole allergia millään tavalla. Kala-allerginen oireilee lähinnä rajusti oksennellen (yleensä).
Kokeile pelkää kalaa. Tee uunissa esim lohta samalla kuin itsellekin, ilman suolaa tietysti. Sen ohessa perunaa tms. Näin ainakin pois suljet sen puolen..ja muutenkin lapsi saa aitoja makuelämyksiä toisin kuin purkkikamasta :)

Huomasin et laitoit ettei oo syöny ennen palsternakkaa. Palsternakka voi lehahduttaa ensikokeiluilla, erittäin helposti , siis vaikkei ole allerginen (ns. voimakkaasti allergisoiviin kuuluva aine). Don't worry :)

Yhteistyössä