Huomaako raskauden normaalissa gynetarkastuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytytyty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei todellakaan huomaa. Lääkäri ei uskonut vaikka kerroin testin näyttäneen plussaa ja oli sörkkimässä jo alapäätäni. Testi lääkärillä tosi huono, viiveellä vasta näytti raskauden, vaikka kotitestissä oli näyttänyt jo viikko sitten. Lopulta uskottava oli!

riippuu sitä, kuinka alussa on. kohdun koon huomaa ainakin normaalissa käsin tehtävässä tutkimuksessa. minulla oli viikkoja 6,kun kokenut gyne sanoi, että kohtu ei ole vielä selvästi suurentunut, mutta hiukan "turvonneen" tuntuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Ihan perustarkastuksessa, jossa ei ultrata ym?

Ei huomaa. Ei välttämättä ultratessakaan huomaa, jos on ihan alussa.

aika aikaisessa vaiheessa kyllä ultralla huomaa! minulla ainakin huomattu ennen 6.viikkoa jo.

Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Ihan perustarkastuksessa, jossa ei ultrata ym?

Ei huomaa. Ei välttämättä ultratessakaan huomaa, jos on ihan alussa.

aika aikaisessa vaiheessa kyllä ultralla huomaa! minulla ainakin huomattu ennen 6.viikkoa jo.

Mutta tavalliseen gyn.käyntiin ei kuulu ultra. Ja noilla viikoilla se ultrakin tehdään sisäkautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Ei huomaa. Kohtu alkaa kyllä kasvaa aika pian, mutta ei sitäkään ei kokeilla vatsan päältä normaali gynetarkastuksessa.

kyllä kohtua painellaan normaalissa tarkastuksessa vatsan päältäkin.
lisäksi raskaana ollessa kohdunnapukan väri muuttuu ja se muuttuu muutenkin pehmeämmäksi. Kyllä raskauden huomaa melkoisen alussa etenkin jos kyseessä on gynekologi..

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Ei huomaa. Kohtu alkaa kyllä kasvaa aika pian, mutta ei sitäkään ei kokeilla vatsan päältä normaali gynetarkastuksessa.

Kyllä multa ainakin tunnusteli. Oli kyl yksityinen, kunnallinen saattaa tutkia suppeemmin.