HUOMAA KYLLÄ KUN LAPSETTOMAT IHMISET ON HOITAMASSA LAPSIA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam

Vieras
:kieh: tuttava tokaisi varsin tietävästi että ollessaan yhdellä lastenleirillä ohjaajana niin yhdestä lapsesta selvästi näki että se oli tottunut saamaan kaiken mitä tahtoo, minä sitten korjasin että jaa no sä et kyllä voi tota mistään päätellä,kun nääs lapsia on erilaisia(esimerkiksi oma poika kyllä tietää mistä naruista kiskoo että saa hiukan vieraammat ihmiset antamaan sille mitä tahtoo, koettaa sitä meihin vanhempiinkin mutta aika trhaan,ei mennä lankaan ja rajat pysyy) samaten raivostuu hetkessä,vaikka ei oo ikinä saanut kaikkea mitä haluaa,hyvin vähän.

sitten toinen tuttu teki lastensuojeluilmoituksen kun lasten leirillä yks vähän isompi lapsi oli sanonut(kun työntekijä kysyi mustelmasta jalassa) että äiti löi kun en totellu ruokapöydässä. ei tullut mieleenkään sitten että sen ikänen lapsi voi huijaa saadakseen huomiota. (meilläkin lapsi joskus väitti mustelmastaan minulle kun kysyin että joku mies on lyönyt,eikä ollut nähnytkään ketään miestä). ja käy öisin kuulemma pommikaupassa.yms.

ja mua pisti ottamaan päähän siinä sitä näkee miten helppo on tuomita joku jos itse ei tiedä lapsista mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ensioitkonen:
Lisäksi lapseton EI voi ymmärtää tunnetasolla millaista äitiys-isyys oikeasti on...eikä sitä tunnesidettä lapsen ja vanhemman välillä.

.

Kyllä mä ymmärsin asian jo ennen kun sain omia lapsia. Tai sitten mun ja lasteni välinen suhde vaan on vakavasti häiriintynyt enkä ymmärrä asiaa vieläkään ;)

Kaikki lapsettomat eivät automaattisesti ole typeriä, ja kaikentietäviä ihmisiä löytyy muuten yllättävän paljon myös niistä joilla on lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
munpa kaveri sanoi tietävänsä kaiken kasvattamisesta, koska on niin monta eläintä kasvattanut poikasesta aikuiseksi eikä se nyt niin paljon poikkea :D :D :D

Tää on kyllä niin yleinen kommentti että ei tosikaan. Mä aina vaan nyökkäilen (ja sisäisesti yökkäilen).

Että te olette naurettavia, kyllä moni lapseton osaa hoitaa lapsia paremmin kuin äidit.
Äidit eivät näe kaikkea mitä muut näkee. Itse olen hoitanut lapsia jo kauan ja mikään ei tullut yllätyksenä oman kanssa. On tosin tyhmää että noin pienestä menee tekemään ilmoituksen. Asiasta suuremmin tietämättä. Mutta ei ole siinä vika että ihminen on lapseton vaan tuo on jo sulaa tyhmyyttä.

ei se aina ihan noinkaan mene. osa ei vaan osaa nähdä eroa sille mitä lapsi saattaa suustaan päästään huomionhakuisuuttaan tai milloin oikeasti on jossain vikaa. monesti sitä "vikaa" on silloin kun on nuori ja innokas työssään. kyllä lapsettomat jotka kymmeniä vuosia ovat työskennelleet lasten kanssa tietävät aika paljon niistä nappuloista.

En minäkään ymmärrä vielä äitiydestä mitään kun mulla on viisi "helppoa" lasta. Vieläkin raivostuttaa se vanhempien kädettömyys kun lapset hyppivät silmille ja vanhemmat vaan lepertelevät ja pyytävät nätisti lopettamaan. :whistle: Omia lapsiahan ei ole kasvattaa tarvinnut, ihan geeneissä se helppous kuulemma :headwall:

Yhteistyössä