HUOM! Sokeroimaton kaupan marjakeitto vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninnukka

Vieras
Kuulin ohimennen, että eräs äiti on antanut vauvalleen (ilmeisesti yli 6 kk mutta alle 1-vuotias) sokeroimattomia marjakeittoja. Mutta eikös kaikissa "sokeroimattomissa" keitoissa ole jotain makeutusainetta?? En itse ainakaan antaisi jotain aspartaami-mömmöjä vauvalleni, kai nyt luonnon oma sokeri on kuitenkin terveellisempää vaikkei sitä paljoa saisi vauvalle antaakaan... Voiko olla ettei ihmiset tajua, että noissa keitoissa on makeutusaineita?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Meille sanottiin, ettei kaupan mehukeittoja alle 1-vuotiaallle lisäaineiden takia. Kuulosti fiksulta, joten en antanut.

Sokeria on vauvan hedelmäsoseissakin, se ei ole niin paha.

Niin ja yleensä se on hedelmäsokeria, mitä nyt on itse hedelmissäkin :D Siis meinasin vaan että onko muka olemassa jotain marjakeittoa jota ei olisi makeutettu mitenkään, enpä usko. Eihän sellaista karvasta keittoa söisi aikuiset eikä lapset...

Siis, pakko tunnustaa että tuon asian huomasin tällä palstalla. Itse en siihen pinoon kirjottele, mutta ahdistaa kun kukaan ei tuolla äidille asiasta ole maininnut ja nyt se jatkaa mehukeiton antoa lapselleen... Jooh, onpahan mullakin huolenaiheet, mutta jotenkin jäi vaivaamaan..!