HUOM!!! Nyt tarvitaan isosti tietoa marjasoseista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiskuneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niiskuneiti

Vieras
Voiko pakaste marjoista tehdä mitenkään sosetta, jota voisi sitten pakastaa uudestaan?? Tarkoittaen vauvalle tehtävää sosetta, että tekisi pakkaseen satsin valmiiksi, josta voisi ottaa pieniä annoksia?? Vai käykö tälläinen soseiden teko vain tuoreista marjoista???

Niin, ja muuten tärkeinpänä seikkana se, että pakkasvarastoinnin aikana lepotilassa olleet itiölliset bakteerit alkavat välittömästi lisääntyä, kun tuote on tarpeeksi sulanut.

eli tuoreista vaan saa tehdä jotain sosetta ja pakastaa?...miten se sitten tapahtuu???
Mitenkäs nyt sitten laitan esim. vauvan puuroon niitä pakaste marjoja tai miten teen niistä heti syötävän soseen???

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Marjat on helppo surauttaa vaan sauvasekoittimella. :)

siis tuoreet vai pakastetut??

Sekä että. :)

Pakastimesta voit ottaa sulamaan pienen määrän ja sitten soseutat vaikka kahden kerran annoksen kerrallaan.
Jos on happamia marjoja (puolukoita tms.), voit laittaa sekaan hedelmäsokeria.
=)

Marjat on helppo surauttaa vaan sauvasekoittimella. :)

siis tuoreet vai pakastetut??

Sekä että. :)

Pakastimesta voit ottaa sulamaan pienen määrän ja sitten soseutat vaikka kahden kerran annoksen kerrallaan.
Jos on happamia marjoja (puolukoita tms.), voit laittaa sekaan hedelmäsokeria.
=)

mitens, jos esim. vadelmat soseuttaa sauvasekoittimella niin jääkös siemenet liian karheaksi 6kk:n ikäiselle?
tuoreista tehdyn soseen siis voi pakastaa ihan sit sellaisenaan?
mä taidan olla ihan tyhmä, kun tälläsiä kyselen :)

nyt kun sulla taitaa olla asiasta jotain tietoakin niin kerroppa samalla miten teen esim. omenasosetta ja voiko pakastaa? mulla on joku käsitys tohon asiaan, mut haluan varmistaa ett olenko ihan pihalla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ota kertamäärä niitä marjoja sieltä pakkasesta ja hierrä vaikka siivilän läpi, niin on tarpeeksi hienoa aloittelijalle.

mitens ku jotku väittää että pitäisi keittääkin ennen?

Jos ovat ulkomaisia (eli jos ostat ne kaupan pakastealtaasta), niin silloin niille suositellaan kuumennusta, keittää ei tarvitse. Eli pari minuuttia mikrossa tuhoaa varmasti ylimääräiset pöpöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Ota kertamäärä niitä marjoja sieltä pakkasesta ja hierrä vaikka siivilän läpi, niin on tarpeeksi hienoa aloittelijalle.

Jos ovat ulkomaisia (eli jos ostat ne kaupan pakastealtaasta), niin silloin niille suositellaan kuumennusta, keittää ei tarvitse. Eli pari minuuttia mikrossa tuhoaa varmasti ylimääräiset pöpöt.

itse poimitut siis suoraan pakasteesta käyttövalmiita, ok :)
kertokaas nyt vielä, että tuoreista tehdyn soseen voi siis pakastaa sellaisenaan tai hedelmäsokerin kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:

kertokaas nyt vielä, että tuoreista tehdyn soseen voi siis pakastaa sellaisenaan tai hedelmäsokerin kanssa?

Kyllä. Miten vain, kuten marjat kokonaisinakin (siis voi pakastaa sokerilla tai ilman). Ja sosetta ei siis kannata keittää, vaan mössää vaan niin ei vitamiinit katoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Niin, mä puhuin keittämisestä. Keittää pitäis, jos aikois sen jälkeen vielä pakastaa. Jos syöttää heti, ei tietenkään kotimaisia marjoja kannata keittää.

Ei tarvitse keittää, jos haluaa marjat soseena/survoksena/muussina/palasina pakastaa.

:headwall: :headwall: No luitko sä sitä alkuperäistä viestiä. Siinä puhuttiin jo kerran pakastettujen marjojen uudelleen pakastamisesta. Silloin tarvii keittää! :headwall:

Niin, mä puhuin keittämisestä. Keittää pitäis, jos aikois sen jälkeen vielä pakastaa. Jos syöttää heti, ei tietenkään kotimaisia marjoja kannata keittää.

Ei tarvitse keittää, jos haluaa marjat soseena/survoksena/muussina/palasina pakastaa.

:headwall: :headwall: No luitko sä sitä alkuperäistä viestiä. Siinä puhuttiin jo kerran pakastettujen marjojen uudelleen pakastamisesta. Silloin tarvii keittää! :headwall:

Mä vastasin ap:n tällaiseen viestiin:

Mä vastasin ap:n tällaiseen viestiin:

Ok. Kannattaa lainata sitä viestiä mihin vastaa, ettei tule tällaisia väärinymmärryksiä.