HUOM! Mikähän tämä on? tytön jalassa. sis. kuvan

vieras
Ettei olisi jätti ukonputki polttanut??Meillä tytöllä oli muutama vuosi sitten samannäköistä "ihottumaa"ja ihotautilääkäri sanoi,että putkikasvi on osunut siihen ja reagoi nyt auringon kanssa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tuo ainoa, kutiaako? Voi olla joku sienitulehduskin, ne usein leviävät tolla lailla rengasmaisesti mutta harvoin niissä on tollaisia selviä punaisia näppyjä. Yksi mahdollisuus, että on ollut itikanpuremia joita lapsi on raapinut ja iho on tulehtunut.
niitä on kaks muuta vähän pienempää. joku bakteeritulehdushan se todennäköisesti on...
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Intiaanisokeri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tuo ainoa, kutiaako? Voi olla joku sienitulehduskin, ne usein leviävät tolla lailla rengasmaisesti mutta harvoin niissä on tollaisia selviä punaisia näppyjä. Yksi mahdollisuus, että on ollut itikanpuremia joita lapsi on raapinut ja iho on tulehtunut.
niitä on kaks muuta vähän pienempää. joku bakteeritulehdushan se todennäköisesti on...
Jos niitä on pari samanlaista, tollaista rengasmaista niin todennäkoisesti on sieni-infektio.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kisu:
tänne vaan 2+ tohtoreille kuvaa ja diaknoosia odotteleen. mee ny hyvä ihiminen oikiaan lääkäriin tenavas kans.
jos lukee koko ketjun niin tietäisi jo tässä vaiheessa että ap on menossa yksityiselle lastenlääkärille lapsen kanssa =)

 
olen ihan oikea LL
Märkäruvelta näyttää, mutta pelkän kuvan perusteella on vaikea alkaa tekemään oikeaa diagnoosia. Viisainta on siis mennä näyttämään rupea terveyskeskukseen.
 
Mun veikkaus
Bakteeritulehdus tullut rikkinäiseen ihoon. Hoidoksi suihkuttelu + Fucidin - voide. Tässä minun tekemä pikadiagnoosi. Kerro sitten mitä lääkäri sanoi. Menkää siis toki lääkäriin älkääkä kokeilko kortisonilla kotona.
 
Tänään käytiin lääkärissä ja märkärupihan se oli. Antibioottikuuri ja fucidin voidetta viikon ajan.

Ja jos teidän lapsille tulee märkärupea, niin kannattaa aloittaa hoito bacibact voiteella jo ennen lääkärille menoa. Meillä se ainakin auttoi. Ei ole enää märkiviä nuo ruvet.
 

Yhteistyössä