HUOM! LÄmmintä hanavettä ei saa käyttää juomana tai ruoanlaitossa...

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
... koska lämmin vesi irrottaa putkistoista raskasmetalleja ja muita epäpuhtauksia, jotka eivät poistu edes keitettäessä!

"Kyllä se on totta. Kuumaa vesijohtovettä ei pidä käyttää ruokiin tai juomiin. Kielto perustuu talousveden laatua säätelevään asetukseen. Vaikka vesi itsessään on puhdasta, siihen voi liueta kiinteistön lämminvesijohdoista metalleja ja muita talousveteen kuulumattomia aineita. Myös mikrobihaittoja voi tulla, jos lämmin vesi seisoo putkistoissa", Eeva Heiska kertoo.

http://www.kaleva.fi/plus/Voiko-kuumaa-hanavett%E4-juoda-/790019

Ymmärrättekö nyt mistä on kyse? Ei siis pelkistä bakteereista, vaikka toki niitäkin saattaa lämpimässä vedessä olla jos vesi on seissyt pidempään boilerissa tai putkistossa ja bakteerithan tunnetusti viihtyvät ja lisääntyvät lämpimässä :)

Joo
Anoppi AINA ottaa kuumaa vettä kattilaan esim. perunoita keittäessä, meinaa pala nousta kurkkuun kun näen vierestä ja hetken päästä pitäisi vielä syödäkin niitä perunoita..

hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Anoppi AINA ottaa kuumaa vettä kattilaan esim. perunoita keittäessä, meinaa pala nousta kurkkuun kun näen vierestä ja hetken päästä pitäisi vielä syödäkin niitä perunoita..
Joo, anopeilla on toi paha tapa... mun myös...

miimu
en mä usko että tuollainen käyttö on tappavaa. sehän kiehuu aika kauan se vesi ja tappaa ne bakteerit. Toki pienten lasten ollessa kyseessä ei voi koskaan olla tarpeeksi varovainen.

mua nieleksittää, kun vanhempien mökillä käytetään järvivettä aika moneen asiaan... (kahvinkeitto..)

kouluttamattoman tollon havaintoja
Tunnen miehen joka pesee aina hampaansa lämpimällä hanavedellä. Olin vähän ihmeissäni kun näin sen. Vieläpä fiksu yliopistotason ihminen! Luulisi sivistystä löytyvän.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miimu:
en mä usko että tuollainen käyttö on tappavaa. sehän kiehuu aika kauan se vesi ja tappaa ne bakteerit. Toki pienten lasten ollessa kyseessä ei voi koskaan olla tarpeeksi varovainen.

mua nieleksittää, kun vanhempien mökillä käytetään järvivettä aika moneen asiaan... (kahvinkeitto..)
Niin. Bakteereistahan tässä on kysymys. Juupa juu. Hyvää päivää kirvesvartta. Mistä teitä tolloja oikein sikiää?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja IloIrtiElämästä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämähän nyt oli jo itsestäänselvää! Vai tuleeko muka jollekin ihan uutena?
*Huokaa syvään* Sisälukutaitokin olisi kiva, eiköstä juu?
? meinaat mitä?
Että ota se pää sieltä perseenreiästäs ulos ja lue ihan ajatuksella koko tämä ketju ja ehkä se edellinenkin johon tässä viitattiin ja mieti jookos ihan itse?

niin luulisi
Tämähän nyt oli jo itsestäänselvää! Vai tuleeko muka jollekin ihan uutena?
vastahan tänään oli ketju jossa joku kyseli milloin vauvalle voi alkaa antamaan hanasta lämmintä vettä ettei tarvitse keittää :/

å
Alkuperäinen kirjoittaja kouluttamattoman tollon havaintoja:
Tunnen miehen joka pesee aina hampaansa lämpimällä hanavedellä. Olin vähän ihmeissäni kun näin sen. Vieläpä fiksu yliopistotason ihminen! Luulisi sivistystä löytyvän.
mitä sitte

Yhteistyössä