Huolissaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämäkin vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämäkin vielä

Vieras
Vasen rintani on alkanut aristaa kovasti ja se on kipeä. Tunnustelin ja tunsin jotain pitkulaisia ikään kuin kovempia kohtia rinnassa. En osaa yhtään sanoa oliko liikkuvaa kudosta vai sellaista kovaa paikallaan pysyvää. Luulisin, että liikkuvaa kun sitä ei aina heti tuntenut kun tunnustelin uudestaan, mutta olen suoraan sanoen todella huolissani ja paniikissa ja rinta on kipeä. Onko tämä "normaalia" aristusta vai onko oikeasti syytä huoleen. Kuinka nopeasti tutkimuksiin mahdollisesti voi päästä?

yksityiselle puolelle pääsee heti. Onko teillä työterveyden huolto, myös sen kautta onnistuu.Pitkulaisia kovia kohtia on joka naisella rinnoissaan, ne ovat rintakudosta. Rintasyöpän alku on tietääkseni aluksi jokin 1 cmx 1 cm patti tai pienempi. kokeile rintoja makuullasi silloin saat niitä helpoimmin tunnusteltua

ja menkkojen lähestyessä on turha mennä rintoja tutkiskeleen, silloin löytyy jos vaikka minkälaista kipeää muhkuraa, siksi tunnustelu täytyy tehdä heti menkkojen jälkeen...

Kiitos teille vastauksista!

Juu minulla tosiaan oli juuri menkat ja luultavasti siitä tuo kova kipukin johtui. Kipu on helpottanut todella paljon nyt parin päivän sisään kun menkatkin loppu. Soitin vakio gynelleni ja tämä sanoi, että ikäni puolesta (26v.) minulla ei olisi mitään vaaraa ja sanoi että ennen seuraavia menkkoja ei kannata tehdä mitään. No en tajunnut sanoa, että minulla oli juuri menkat. No kokeilin tunnustella uudelleen, mutta en erottanut kuin juuri tuota normaalia rintakudosta. Joskin sitten painelu myös ärsytti sitä vielä vähän aristavaa kudosta, joten en kovin pitkään edes pystynyt.

kehtaanko soittaa gynelle uudestaan, jos kipu ei lopu? En muuten ole töissä, olen vielä opiskelija. Voisiko yths mennä juttelemaan asiasta? Nauraako ne vaan pihalle? Kun en oikeasti nyt ole varma enkä edes tiedä tuntisinko tuollaista sentin pattia, jos sellainen olisi? Jos pyytäisi naislääkärille aikaa...

Hieman epävarma olo tästä vieläkin, vaikka uskon ettei mistään vakavasta taida sittenkään olla kyse. Kuitenkin sellainen olo, että pitäisikö vielä jollekin lääkärille mennä jutteleen ihan kasvotusten...

Ei tuollaisille asioille lääkärit naura! Nämä asiat pitää ottaa vakavasti. Olen itse terveysalalla töissä ja olen törmännyt useampaankin sinua nuorempaan naiseen, joilla on todettu rintasyöpä. Joiltakin on jouduttu poistamaan rintakin alle 20-v. On todella harvinaista, että alle 3-kymppisenä syöpä todetaan, mutta niitäkin on. Ei sitä koskaan tiedä sairastuuko itse. Jos rintasi on vielä kipeä, niin mene ihmeessä lääkärille. Joskus naisille saattaa kehittyä rintaan myös märkäpaise, joka aiheuttaa kipua. Paiseessa on vielä se kenkku puoli, että se voi vaihtaa kokoaan, joskus se häviää, joskus taas "pullahtaa" esiin ja kipeytyy. Välttämättä rintasi kipua ei aiheuta se pahin vaihtoehto, mutta siltikin lääkärille kannattaa varata aika, ihan vain oman mielenrauhankin takia.

Yhteistyössä