Meilläkin on esikoisen 7v vanha istuin vielä käytössä.Enkä kyllä tiedä onko tuo malli kovastikaan muuttunut tuossa ajassa.Ei ainakaan ulkonäöltään.Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:No mulla on 8 vuotta vanha turva istuin. En ole kuullutkaan että olis joku käyttö ikä. Entäs jos sitä ei ole käytetty eikä ole ollut pakkasessa eikä kuumassa auringossa?
Jokatapauksessa se ikäraja on 5v mitä suositellaan. Muovi kuitenkin haurastuu ajan mittaan. En huolisi 8v vanhaa.Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:No mulla on 8 vuotta vanha turva istuin. En ole kuullutkaan että olis joku käyttö ikä. Entäs jos sitä ei ole käytetty eikä ole ollut pakkasessa eikä kuumassa auringossa?
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Se on liikenneturvan ohje tuo 5v, ei myyjien puhetta. Itse haluan taata lapseni turvallisuuden sen minkä voin ja käyttää suositustenmukaista istuinta iänkin suhteen.
vaikka istuimessa ei olisi yksikään lapsi istunut, niin se käyttöikä ei siitä yhtään pitene..Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Jokatapauksessa se ikäraja on 5v mitä suositellaan. Muovi kuitenkin haurastuu ajan mittaan. En huolisi 8v vanhaa.Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:No mulla on 8 vuotta vanha turva istuin. En ole kuullutkaan että olis joku käyttö ikä. Entäs jos sitä ei ole käytetty eikä ole ollut pakkasessa eikä kuumassa auringossa?
sillä kakkosautollahan ei kolaria voikaan ajaa... anteeksi, mutta vähän aina ärsyttää tää kommentti ku istuinta tullaan kaupasta ostamaan. 1-vuotiaallekin ostetaan siihen kakkosautoon sit pelkkä selkänojaton koroke, kun "kakkosautoon vaan tulee" :headwall: :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja maternel:ottasin tohon kakkosautoon jos ilmaiseksi saisin kun sillä niin vähän ajetaan..( uudenpiakin saat kirppareilta varmaan halvemmallakin!!) ei me siskoilta mitään mistään pyydetä. meillä tehdään niin kun on saman ikäiset pojat ja heillä 2,5-v. ja meillä vielä vauva, että meidän vauva käyttää tavaroita ja vaatteita joita heiltä ja meiltä on jäänyt ja sitten kun ei enää meilläkään tarvita viedään yhdessä kaikki kirpparille ja laitetaan rahat puoliksi. ei tarvitse näin miettiä että mikä oli kenenkin body yms
Aivan.Eihän se katso ajetaanko ykkös-vai kakkosautolla ja kilometri vai sata.Kolari voi silti sattua.Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:sillä kakkosautollahan ei kolaria voikaan ajaa... anteeksi, mutta vähän aina ärsyttää tää kommentti ku istuinta tullaan kaupasta ostamaan. 1-vuotiaallekin ostetaan siihen kakkosautoon sit pelkkä selkänojaton koroke, kun "kakkosautoon vaan tulee" :headwall: :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja maternel:ottasin tohon kakkosautoon jos ilmaiseksi saisin kun sillä niin vähän ajetaan..( uudenpiakin saat kirppareilta varmaan halvemmallakin!!) ei me siskoilta mitään mistään pyydetä. meillä tehdään niin kun on saman ikäiset pojat ja heillä 2,5-v. ja meillä vielä vauva, että meidän vauva käyttää tavaroita ja vaatteita joita heiltä ja meiltä on jäänyt ja sitten kun ei enää meilläkään tarvita viedään yhdessä kaikki kirpparille ja laitetaan rahat puoliksi. ei tarvitse näin miettiä että mikä oli kenenkin body yms
nii jonkun halvan ja romun kopiopenkin.Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:mä kyllä OTTAISIN mutten maksais 50e, ostin ihan uuden jakkaran satasella.