Huolimaton vaimo

Meillä on perheessä 2-vuotias lapsi ja toinen syntymässä kesällä. Vaimoni on todella huolimaton jokaisessa asiassa. Ei muista ottaa vitamiineja vaikka on raskaana. ei saa laitettua ulko-ovea kunnolla kiinni kun lähtee ulos. järjestelen itse kaikki keittiönkaapit siisteiksi. siivoan jääkaapista usein homehtuneet ruuat pois. lapsen kasvatuksessa joudun tekemään kaikki päätökset, mm. milloin tutti lopetetaan,kiinteiden opetus IHAN KAIKKI. MITÄ TÄSSÄ TULISI TEHDÄ. virta alkaa loppua tähän, tuntuu että talossa on 2 lasta, kolmas tulossa ja itse ainoa aikuinen!!!!
 
Itsellä tulee mieleen että vaimosi on joko persoonaltaan huoleton tai masentunut.
Itse olen joskus kärsinyt raskausmasennuksesta, en sitä silloin tajunnut eikä muutkaan. Asiat vain lipsuu käsistä eikä mistään saa kiinni..
Jos hän on persoonaltaan huolettomampi kuin sinä, ei asiasta voinvarmaan kuin keskustella. Istua alas ja kerrot miltä sinusta tuntuu.. Pienten lasten vanhempana olo on rankkaa työtä ja vaatii paljon. Kaikki ei voi aina olla tiptop ja hallinnassa.. Keskustelkaa ihan aikuisen asiallisesti ilman syyttelyä, ja ilmaiset huolesi..
Voihan olla että vaimosi on tyytyväinen että hänellä on noin huolehtiva mies, eikä huomaa väsymystäsi.. Voimia!
 
Olen yrittänyt monta kertaa keskustella ja ollaan saatu sovittua monet kerrat "pelisäännöt", mutta kun seuraava päivä koittaa nämä sovitut asiat yleensä hänen osalta jää.. Meillä on tällaisia asioita myös jotka ovat mielestäni vain niin uskomattomia: eilen lapsi kylvyn jälkeen tepasteli hetken alasti pitkin asuntoa ja alkoi pissaamaan, huomasin tämän ja tartuin lähimpänä olevaan asiaan (vaimon kylpytakkiin) ja ehdin sillä pelastamaan maton :D .. no vaimo kuitenkin käytti illalla ja tänä aamuna ihan normaalisti tuota pissaista kylpytakkia.. eihän noin voi tehdä, eihän???? :D hänellä on vaikeuksia saada mitään asioita järjestykseen, esim. tänään oli menossa 11:30 kouluun koska luuli että on perjantain - tästäkin kouluun menosta eilen puhuttiin ja itse vielä mainitsin että koulu alkaa huomenna kello 9. eli tuntuu että hänet pitää valmistaa joka asiaan kuten pieni lapsi. kaikki laskut jäisivät maksamatta ellen pitäisi huolta... olen jopa miettinyt joskus olevani narsisti tms. koska haluan pitää kaikki asiat järjestyksessä, tästä olen paljon tullut vastaan - selitellyt itselle että vika on minussa ja minun tulee katsoa joitain asioita vain läpi sormien. haluan ehdottomasti lapsilleni turvalliset olosuhteet kasvaa ja tähän kuuluu mielestäni isän ja äidin asuminen saman katon alla.. tiedän että monet muut naiset voisivat vaikka maksaa tällaisesta miehestä kuten olen, sen verran hyvin huolehdin lapselle kaikki asiat ja ympäristön missä voi huoletta leikkiä ym. virta alkaa olemaan vaan loppu , pelottaa suunnattomasti seuraavan lapsen syntymä....
 

Yhteistyössä