huoli vauvasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

trine

Vieras
Siis ei voi mitään mutta heti alkaa tämä hirvittävä huoli.Nyt kun olen
onnellisesti raskaana pelkään jos vauva täällä masussa ei olekaan kunnossa,tai siis onko tämä nyt vasta alkio kun olen kahdeksannella
viikolla.Viime viikolla olin mökillä ja join pari kaljaa aina iltaisin kun
saunottiin kun en tiennyt olevani raskaana.Ei kai niin pieni määrä
voi viellä vahingoittaa? :\|

Ei sinun kannata sitä miettiä kaikki varmasti hyvin.
En usko että sellainen pari kaljaa vaikuttaa mitenkään.
Itse kanssa olen noin 9vk.raskaana ja aina välillä mielessä on että meneeköhän kaikki hyvin.
Täytyy vaan koittaa olla miettimättä ja nauttia raskaana olemisesta kun vihdoinkin on.(äiti 41v.)
Onko sinulle tarjottu lapsivesipunktiota?Oletko ajatellut asiaa.
Minulle siitä kerrottiin,mutta oma päätöshän se loppuviimein on meneekö vai ei.
Oliko se viikolla 15-16.Minä taidan siihen mennä,olen lukenut paljon äideistä ja heillä ihan ok mielipiteet siitä.ei satu nipistää ehkä vähän vaan ja tulos parin viikon päästä.

aion kyllä mennä lapsivesipunktioon,en tosin ole viellä varannut
aikaa edes neuvolaan.Turha se on murehtia,jotenkin minulla
kaikki raskaudet ovat menneet niin että pohdin liikaa ja pelkään
kaikkea mahdollista mikä voisi mennä pieleen.Lapsen syntymän
jälkeen ihmettelen miten jaksoin olla niin huolissani kun kaikki on
ihan hyvin.

Menneille et mahda mitään, jokaisesta tulevasta päivästä voi tehdä paremman. Lapsivesi punktiossa näkyvät kromosomi häiriöt. Rakenneultrassa selviävät kehityshäiriöt keskushermoston eli aivojen ja selkärangan alueella. Siinä tutkitaan myös sydämen 4 lokeroa, kaksi kammiota ja eteistä. Vatsa, virtsarakko ja munuaiset.

Sain lääkärissä piikin viikolla 2, joka on luokiteltu haitalliseksi sikiölle. En tiennyt raskaudestani. Tiedän tunteen epävarmuudesta, olen jo viikolla 18. Istukkatutkimuksessa selvisi että lapsella ei ole kromosomihäiriöitä. Odotan rakenneultraa ja välillä iskee mega depis, vielä pitäisi jaksaa viikko.

Lapsivesipunktiossa ei sen kummemmin kuin istukkabiopsiassakaan selviä kuin hyvin harva kromosomivika. Se ei siis itseasiassa kerro juuri mitään lapsen terveydestä. Sama kun sinulta tutkittaisiin onko sinulla aidsia ja sen perusteella päättelisit olevasi täysin terve, jos ei juuri sitä löytyisi.

Yhteistyössä